Inlägg från: Amalia079 |Visa alla inlägg
  • Amalia079

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Rea på katvig...någon som vet??

• Amalia079
    Love Isac skrev 2011-03-11 11:38:32 följande:
    Hej alla underbara tjejer i denna underbara tråd! Glad fina barn och kläder i BT som vanligt!

En liten fråga till er...Har för mig att jag läst nån gång här i tråden att någon/några av er gillar/shoppar Odd Molly-kläder!? Jag skulle behöva lite hjälp med storlek...

Jag vill ha koftan som heter Crochet grandma coat...
    Hur e den i storlek? Om man annars har XL i det mesta i klädväg,kan L passa mig i den koftan då?
    Har hört att dem är stora i storlek,stämmer det?

Helt OT,men jag hoppas det är okej ändå!? Drömmer
    Jag tycker att de är ganska stora i storleken. Jag har en storlek mindre oftast i Odd Molly kläder men just den koftan vet jag ej.
  • Amalia079
    Virrpirr skrev 2011-07-11 09:42:01 följande:
    Nån som har några roliga shopping-tips i Köpenhamn? Åker på onsdag och tänkte försöka fylla höstgarderoben till sonen (som egentligen redan är full..)
    Det va halva priset på massor inne på Illum köpcentrat på ströget :) Massor med MOLO kvar...blev helt köptokig i helgen :)

De har rea på en svensk e-butik nu med jättefina barnkläder, lite annorlunda grejer som man inte hittar i var o varannan butik. Kika på Littlebloom.se om du gillar färglatt o annorlunda, de är inte så dyra heller :)

Lycka till i Köpenhamn...bästa shoppingstaden!
  • Amalia079

Tycker alla butiker har så lite av varje o välja på.... Vet ni någon butik som har det mesta av Katvig?

• Amalia079
    violatricolor skrev 2011-11-26 00:47:16 följande:
    Några frågor till er som brukar åka på salger: Jag har aldrig varit på någon barnklädessalg och kommer nog inte kunna åka förrän nästa höst men undrar ändå vad priserna brukar ligga på? Molos t ex: Lurvar? Body? Byxor? Suit? Filt? Hur mycket billigare än ordinarie pris är det? Hur är det i övrigt? Stort utbud? "Bråk" om varorna så det blir stressigt? Och hur är det med andra märken som t ex Hollys, Katvig, Småfolk, IdaT, Mini a Ture? Brukar de också ha bra salger?
    När jag var på salg i somras fanns massor kvar och ingen trängsel alls...det va bara att gå in och fynda :) Kanske har danskarna inte så mycket pengar heller nu... Det va 50% på det danska priset på allt i butiken när jag var där. Kändes ganska billigt men sen när man såg på kontokortet så blev det lite mer än man trott...
  • Amalia079

Jag tycker inte Molo har någon nämnvärt bättre kvalité än tex pop men det har klart roligare motiv. Jag har dock blivit lite besviken ett par gånger då tröjorna blivit noppriga.

Katvig är super i kvalité. Inga noppror och pyjamaserna håller för måååånga tvättar.

New Generals är ganska nytt och spännandet tycker jag och har en helt fantastisk kvalité. Deras leggings är dessutom sjukt snygga med fickor bak som gör att de blir mer än bara leggings. Man behöver inte ha tunika över rumpan i dom utan de är snygga ändå och håller i storleken länge eftersom de har långa fotmuddar. Min tjej har haft sina i två år nu!!

Popupshop har jag inte provat men är sjukt sugen på ET tröjan som kommit precis i höst. Coola kläder helt enkelt.

Okker Gokker tycker jag är lite  för bohemskt för min smak....

Småfolk är fint men lite för dyrt tycker jag då man kan köpa svenska Duns betydligt billigare och har minst lika fina tryck :)

Noa Noa är så ljuvligt och det är svårt att hitta motsvarighet i sverige med de detaljrika kläderna och underbara färgerna. Kanske Livly eller Lobilo då...?

Ska man jämföra kvalité med Lindex och HM så finns det ju mycket svenska märken att välja på också som har egen stil och roliga färger. 

Kolla in nätbutikerna, där kan man hitta mycket. littlebloom.se är min favoritbutik som har samlat lite kuliga både svenska och danska märken.

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17