Inlägg från: backi2008 |Visa alla inlägg
  • backi2008

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Härlig tråd, bil att lägga till favoriternaSkrattande

Emil min solstråle
  • backi2008

Ni som har koll... hur är småfolk i storlek?? Smala i modellen eller normala?? Nova star är tex för smala i modellen för min runda son.

Emil min solstråle
  • backi2008
    Stormis skrev 2010-09-26 17:31:04 följande:
    Tic å Backi: (kan inte citera från mob) De nya Småfolkströjorna är i regel lite större (bredare) än de av äldre modell. Min tjej har 86/92 i de nya (hon är nu ca 92) och de sitter ok, nästan lite stora. De gamla är för små i samma stl. I t-shirt löpte jag 92/98 till nästa sommar.
    Tack. Då vågar jag mig på att köpa Skrattande
    Emil min solstråle
  • backi2008
    Esska skrev 2010-11-28 16:11:45 följande:
    Med risk för att någon redan har ställt samma fråga. Är Molo stora eller små i storlekarna? och vad har ni för erfarenheter från kidstore.se?

Jag har en PoP overall till min stora tjej i storlek 104, och hon tycks ha gjort ett tillväxtsprång för helt plötsligt är den nästintill för liten och nu funderar jag på att köpa en Molo Polaris till henne, men vet inte riktigt om jag ska köpa en 110 eller 116 till henne. Vill att hon ska ha lite att växa i samtidigt som den naturligtvis inte får vara FÖR stor för henne

Vad har ni för erfarenheter? Och vet ni om Polaris har en dragsko i midjan?

Tack på förhand! 
    Molo och POP är lika stora i storlek. Vi har en Molo overall i 98 och den är lika stor som Pops 98 ända skillnaden är att Molos är någon cm kortare i överdelen och då lite längre i benen. Skillanden är dock marginell.
    Emil min solstråle
  • backi2008

Hur är molos linnen och tröjor i storlek? Sonen är 97 cm och rund om magen, väger 17,5 kg. Han har 104 el 110/116 på Pops kläder.

Emil min solstråle
  • backi2008

Någon här som har småfolks krabb t-shirt? Fick hem den och en traktor t-shirt igår och krabban var nästan 3 cm smalare över överdelen än traktor t-shirten. Övriga småfolk tröjor har alla varit samma modell och storlek. Någon som upplever att de kan variera så mycket i storlek mellan printen? Har mailat butiken och hon skall kolla en annan krabb t.shirt ifall min är fel sydd vilket jag misstänker.

Emil min solstråle
  • backi2008
    Helle skrev 2011-06-10 22:47:02 följande:
    Jag har krabban och massor av andra t-shirts från nya kollektionen och de flesta är ganska lika i storlek även om någon kan vara lite större. Jag upplever dock inte krabban som mindre i storlek än de andra i a f. 

Tråkigt att den inte passade, den är så fin på.  
    Då är denna nog fel sydd för den ser nästan en storlek mindre ut upptill.
    Emil min solstråle
  • backi2008

Är alla molo linnen smala? Har en liten knubbis och vill verkligen ha några linnen men vågar inte beställa för de jag har köpt hittils nya och beg har varit för smala. Han behöver minst 30 cm i bredd och är 101 cm lång  så jag tror 110/116 är en rimlig storlek men hittils har de jag mailat och frågat om bredd eller köpt varit ca 27-28 cm och de blir för smala. Någon som vet? Göller även småfolks fina linnen

Emil min solstråle
  • backi2008
    backi2008 skrev 2011-06-11 18:44:51 följande:
    Är alla molo linnen smala? Har en liten knubbis och vill verkligen ha några linnen men vågar inte beställa för de jag har köpt hittils nya och beg har varit för smala. Han behöver minst 30 cm i bredd och är 101 cm lång  så jag tror 110/116 är en rimlig storlek men hittils har de jag mailat och frågat om bredd eller köpt varit ca 27-28 cm och de blir för smala. Någon som vet? Göller även småfolks fina linnen
    Ingen som har linnen och vet???
    Emil min solstråle
  • backi2008

Någon som sett årets Molo overaller i butik? Hur skrikit grön är den gröna? Hade hoppats på en fin grön, typ mossgrön färg. Sonen har önskat sig en grön overall i år men på bild ser den hemskt lysande ut

Emil min solstråle
  • backi2008
    Elvipa skrev 2011-08-11 21:20:23 följande:
    har inte sett men tycker att den gröna overallen är fin ändå. Barn syns i dem så att förskolepersonal har mer koll på dem. Har haft en rainbow i vintras och personalen var så glada att min son hade en så bra overall. Även när det var mörkt så visste de var han var någonstans.
    Får nog ta mig till butik och kolla på den. Är inte så förtjust i neon färger och maken är det definitivt inte....
    Emil min solstråle
  • backi2008

Var i butik i dag och kollad årets Molo overaller den gröna är verkligen neon i färgen! Behöver dock inte sörja färgerna då jag provade dem på sonen och årets sitter inte alls bra på min knubbis. Han är 103 cm och 19 kg, 110an satt bra i gren och lagom långa i ben längd men var för trång över ryggen. Smet in i ärmhålorna på ett mycket ful och troligtvis obehaglig vis. 116 blev för långa i benen. Förra året satt den så fint.

• backi2008

Butte- sonen lär vara lika stor som din var i vintras när det är dax att använda overallen. Upplevde du benen väldigt långa? Enl tjejen i affären så är modellen den samma i år och att sonen troligtvis ändrat sina proportioner sedan förra året. Blir att prova polarns när de kommer och hoppas de är lite längre och bredare i överkroppen då jag misstänker att Molos var för smal och kort i år. Vilketfall så vågar jag inte nätshoppa

• backi2008

Sitter och funderar på att beställa några småfolk tröjor till sonen och ser att de finns i storlek 104/110. Har den storleken funnits förut?? 98/104 är för litet och 110/116 lite stort, då borde 104/110 bli bra eller vad tror ni??? Han är en rundis ca 104 cm lång en ren 110a på tex VV eller lindex. Pops tröjor blir det 110/116 utan problem.

Emil min solstråle
  • backi2008

Någon som har höstens Molo lurv? Är de likvärdiga i storlek som vårens? Funderar på en 116 till sonen att ha i vår, hade 104 i våras och den är för liten nu, blev liten ganska fort. Han är ca 104 cm och väger 20 kg, lång och bred överkropp Han har 110 eller 110/116 i de flesta överdelar nu.

Emil min solstråle
  • backi2008
    Doodies skrev 2011-11-11 21:22:46 följande:
    Göteborg (frölunda torg)
    Vilken? Var det nu? Bor oxå i Gbg området
    Emil min solstråle
  • backi2008

Theeres- jag köpte 104 i våras till sonen som då fyllde 3. Han är oxå stor för åldern. Den blev tyvärr för liten allt för snabbt eftersom de är lite väl korta fram till. Har nu köpt 116 att ha i vår och nu är han 106 cm och 20,5 kg. Om han är stor för åldern och inte en tunnis kan du ta 110 så får du växtmån.

• backi2008

Tessie- provade molo overall på sonen i höstas när vi skulle köpa men årets modell passade inte honom. 110 var lagom i benen men blev för smal/kort i överkroppen. 116 blev för stort/ jätte långa ben, när vi provade i aug. Han fick en pop 116 istället. Hade molo förra året och den var super men vågar inte chansa till nästa år

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17