Inlägg från: DeniZeus |Visa alla inlägg
  • DeniZeus

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Hej! Gör ett försök här hos er. :) Jag köpte i helgen två par byxor till min dotter som jag blev stormförtjust i. Hur sköna som helst. Hittade dom i en butik som skulle stänga men inser nu att jag vill ha fler i andra färger. Det står "Pippi" på dem och vad jag förstår så ska det vara ett danskt märke? Ni kanske vet någon webshop som säljer dessa kläder? Har försökt googla men iom att jag söker på Pippi så kommer mest Pippi Långstrump upp ;) Tack på förhand!

• DeniZeus

Snoozen- Ja, det var otippat ;D Ska kolla upp det. Tack! Jag blev helt frälst i byxorna. Betalade dessutom bara 49kr/styck men kan lätt betala betydligt mer för dom var som du säger, supermjuka! :) Du vet ingen webshop? Har körförbud så jag tar mig ingenstans. Illa när man är shoppingsugen

• DeniZeus

Hej, 
    jag är ute efter en molooverall till min dotter (en aningen sent) ;) Men funderar över storleken. Hon blir 2år i Mars och använder nu 86 i vanliga kläder. 
    Vad tycker ni att jag ska köpa för storlek? 
    Jag var och klämde på en 92:a häromdagen men jag tyckte den såg stor ut. Är dom stora i storleken?
    Det fanns ingen i storlek 86 så jag hade inget att jämföra med. 

På hemsidan står det att strl 92 är till barn mellan 1,5-2år. Stämmer det?

• DeniZeus

Tessie- Sant men det är det som gör det så svårt.. Jag får inte mäta henne :D Vi köpte tröjor i strl86 på hm i helgen och dom är typ 1cm för långa i ärmarna. Hon har en overall i 80 från Pop som vi köpte förra året. Den är bra i ärmar o ben i stående ställning men lite för liten när hon sitter ner ( provade den idag och när hon satt blev det en glipa i nacken) En aningen flummigt men ni kanske får lite hum om vilken strl vi ska satsa på? :) Jag blev rätt förvånad över hur stor 92 såg ut på galgen men den kanske bara ser stor ut?

• DeniZeus

En fråga till: Är det stor skillnad på babyoverallerna och dom med en dragkedja? Syftar på Molos. Den overallen jag såg var med en dragkedja och nu såg jag på hemsidan att det fanns en baby oxå. Dom kanske är mindre? Hjälp någon :)

• DeniZeus

Tack för era tidigare svar föresten :) Ami och liljan: tror ni en 86 bör räcka då? Låter som ni tycker att strl 92 är stort? Har ni babyoverallerna?

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17