Inlägg från: Tessie2022 |Visa alla inlägg
  • Tessie2022

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

SmillaMilla:

Vilken storlek har din dotter på sin overall och hur stor är din dotter? Tror du den räcker hela vintern? Funderar vilken storlek jag ska ta till min dotter som jag har fått för mig är ungefär lika stor (dock lite rundare - då hon är en bastant dam på ca 17 kg och 95 lång.. ..)

• Tessie2022
    SmillaMilla skrev 2010-12-20 20:41:05 följande:
    Hej!
    Jag har också en bastant dam här. 17,5 kilo tror jag hon väger till sina 99 cm. Hennes overall är i stl 104 och nej jag är osäker på om den räcker hela vintern. Skulle nog kunna ha 110 till henne.
    Tack så jätte mkt för hjälpen!!
  • Tessie2022
    h80 skrev 2011-01-19 21:03:59 följande:
    de andra är inskolade, eller vad man nu ska kalla det.......föräldrarna fick bara vara med de 3 första dagarna. Ska prata lite med personalen imorgon
    Måste säga att det är en dålig inskoling på ert dagis (kommun) Rynkar på näsan!.. Här har man 2 veckor normal inskolning (vi hade längre med sonen).. Under de 2 veckorna vill de ha som max 2 nya barn (kan dock strula till sig vid hösten om alla föräldrar kräver att de ska börja samma vecka (vi fick tex flytta inskolning framåt 2 veckor från vad vi från början ville, för att de inte skulle bli för många barn på inskolningen..).. 1 förskolelärare får barnet som "kontaktperson" och den tar hand om barnet under hela inskolningen (även om de andra är med i bakgrunden och börjar ta kontakt med barnet).. Kan säga att den som tog hand om oss var som sagt med oss hela tiden, och när jag sen lämnade sonen/dottern så var det hos den barnet var den mesta tiden (hela tiden om barnet själv ville det)..

3 dagar låter som jätte lite tid för barnet att vänja sig.... I synnerhet för en 2-åring (har hört att det är den svårast åldern, brukar tydligen vara lättare med yngre barn..).. Våra 2 veckor inskolning är kostnadsfri - men jag hade gladeligen betalat bara barnet får den tiden de behövde (sonen som jag berättade om via PM hade 3 veckor på sitt nya dagis - sen funkade det perfekt, men han var ju över 3 år då..)
  • Tessie2022

Är det någon här som vet hur Hummels vantar är i storlek? Sonen hade storlek 3 på sina reima vantar sen förra året och de passar bra även nu.. Tror ni han ska ha 3 i hummelvantarna oxå (ska beställa så jag kan tyvärr inte prova Rynkar på näsan..)?

Tacksam för svar då jag aldrig haft Hummel tidigare...  

• Tessie2022
    lillronya:

Såg din söta son klädd i Hummeloverallen i bildtråden. Hur stor är overallen för honom (såg ut att passa jätte bra nämnligen)? Jag har beställt en likadan till min son på 112 cm i storlek 116 - tror du den kommer passa? Jag har en Miniature hemma i storlek 122 och den är jätte stor på honom så jag tänkte att 116 blev bra till sonen.. Växer han super mkt så kan jag ju alltid använda Miniaturen.. Men sen såg jag ditt foto och tänkte att det kanske var en 122:a sonen behövde i Hummeloverallen ändå Obestämd.. Min son är normalt mot knubbigt byggt och har längre överkropp än underkropp.. Han har ett set från Molo med jacka i 122 och byxa i 116 och det sitter bra med tillräcklig växtmån till hela vintern (dock ej jätte stort).. Skulle varit jätte tacksam för lite storleksråd här då overallen fortfarande inte är skickad och jag kanske kan byta storlek snabbt om jag är snabb Tungan ute..
  • Tessie2022
    lillronya skrev 2011-09-02 07:48:40 följande:
    Overallen passar jättebra och jag tror den funka hela vintern.
    Jag tror att du ska byta till 122 för att den ska vara lite.
    Eftersom den inte är skickad så tycker jag definitivt att du ska byta stl.

Tack så jätte mkt för ditt svar

När jag ser din bild med exakt samma overall så tror ju jag oxå att sonen kan ha 122 men blir ändå lite osäker (velig ).. Så här satt sonens Miniature overall i 122 för ca 1 månad sedan - dock tror jag inte han har växt så mkt sedan dess. Tror du ändå det går med 122:an i Humme? Skickar med även en bild på sonen i pops 116 overall (fjorårets..)..

• Tessie2022

lillronya: Tack så jätte mkt ändå ! Din bild säger ändå ganska mkt.. Din son är ju 8 cm mindre än overallstorlek men samtidigt smalare än min son som skulle vara 10 cm mindre än storlek 120.. Så med tanke på den bilden så känns det som om min sin skulle ha en overall i storlek 122.. Men tänkte ändå vänta och se om någon annan vet hur de är i jämförelse med pop eller Miniature eller Reima för den delen (där hade han nog klarat sig på 116 då hans 110 sen förra året funkar fortfarande men kommer bli för liten framåt vintern..)..

Loppan boppan: TACK Glad! Han har haft lila vinteroverall tidigare oxå då jag tycker det är en sån praktisk färg.. Dock så har det blivit mkt lila på vinterkläderna till dottern sedan hon föddes så då har sonen gått över till andra färger Tungan ute.. Denna lila färg som pop har (och har haft tidigare) tycker jag är väldigt unisex Glad   

• Tessie2022
    anette 81 skrev 2011-09-14 20:33:29 följande:
    Molo eller pop det är frågan om årets vinteroverall, har inte en aning vad jag ska välja

Molos är snyggare! Funktionsmässigt upplever jag dem som ganska lika - dock tycker jag att pops reflexer är mkt bättre hållbarhet (molos blir snabbt skav på..)..   
  • Tessie2022
    Minatre skrev 2011-09-16 19:46:09 följande:
    Någon som vet var jag hittar Molo vinterjacka i färgen lila, storlek 92 (färgen heter nog velvet)?? Letar mig blå i ansiktet just nu.

Tyvärr hittar inte jag heller den (dock bara kollat några shoppar).. Hittar storlek 92 på "Lucky little me" men de har inte Velvet alls tyvärr - däremot andra färger.. Sigge & Juno verkar inte ha tagit in några "tjej modeller" av jackor - kanske det är så att det kommer.. Du kan ju alltid fråga då de har tagit in mindre storlekar på de jackorna som går att beställa så borde de ju i så fall även ta in mindre storlekar av andra färger/modeller 

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17