Inlägg från: FamilyGay |Visa alla inlägg
  • FamilyGay

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Nu kan jag skriva i denna tråden då jag faktiskt shoppat lite danska barnkläder. Beställde lite grejer och är så nöjd. Dock tycker jag storlekarna verkar variera rätt mycket beroende på vilket plagg det är. Beställde bland annat en lurv i 86 till lilltjejen som använder 80 i vanliga kläder. Tanken var att hon skulle ha den i höst men den sitter perfekt nu och har väldigt lite i växtmån. Hoppas på kalla sommarkvällar nu. Flört

Köpte även en Colibriklänning i storlek 92, tänkte att hon kanske kan ha den i slutet av sommaren då hon redan har många i 80 och 86, men den är superstor. Mätte den mot en av stora tjejens tunikor från PoP i 104 och denna var lite STÖRRE! Jaja har ej bestämt ifall stora tjejen får använda den först eller ifall den bara ska sparas till nästa sommar. Den är bara så fiin.

Stora tjejen fick Popcorn-tights i 104 och de var långa men inte för stora, hon älskar dem men jag tycker de är lite svårmatchade, någon som har ett bra tips på vad man ska ha med dem förrutom en vanlig vit tröja?

• FamilyGay

Ja, tack för tipsen.
    Kul att rosa passar så bra, det hade jag inte tänkt på men det finns det gott om här hemma.

• FamilyGay

Hur är Molooverallerna i storlek? Jag har en dotter på 98 cm nu, kommer nog vara runt 105 i januari om hon följer kurvan, vad ska man då ha för storlek. 104 eller 110? Många till salu just nu på FB, annars måste jag vänta till oktober eller något och se vad som blir bäst.

• FamilyGay

Hmm Busbellan, jag kan mycket väl ha fel. Kollade på någon kurva på nätet men den var rätt liten så gissade lite. 101 låter väldigt lite dock då hon nu har vuxit ca 1 cm i månaden i drygt ett år. Om hon följer min kurva från när jag var liten kommer hon fortsätta i denna takten i flera år till. Men vore skönt om det slutade nu, hoppas kan man alltid. Jag får avvakta ett tag och köpa overall i oktober när jag ser hur lång hon är då.

• FamilyGay

Ytterligare en storleksfråga. Dottern fyller två i april och jag vill köpa en tröja eller klänning i balloonmönstret åt henne att ha i vår. Hon har 92 nu men kan ha endel i 98 också. Ska jag ta en 92-98 eller 98-104? Hon verkligen älskar ballonger så kanske den större storleken då hon kan ha den längre, men vill att hon ska kunna börja använda snart. Vilken ska jag ta?

• FamilyGay
    Joggy skrev 2012-01-08 22:25:28 följande:

Nelly har börjat sälja Molo och där finns storleksangivelser till Rayna top med "ballongmönstret". De mäter alla plaggen. Mkt bra.

Min dotter har klänningen Caeley (fast med andra tryck) i stl 92-98. Den är ganska lång i modellen och lite smal. Hon är väl 92-93 cm och väger ca 15 kg. Har köpt en kortämad klänning i stl 98-104 till sommaren.

Little Sunflowers.com (en butik i England) har bra priser på Molo (kronan är stark mot pundet) och om man anmäler sig till deras nyhetsbrev får man 15% rabatt. De har nog alla varianter av just det här trycket, klänning, kjol, leggings och tröja m.m. De svarar snabbt på mail.

Tack, vilken klänning har du köpt till sommaren? Tittar på Camellia och undrar ifall hon skulle drunkna i en 98-104. Köpte en kort klänning förra året (kanske  Cathleen modellen) i 92 och den är så stor att hon får ha den nu i vår och sommar i stället. Om denna är såpass stor tror jag 92-98 blir bättre.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17