Inlägg från: violatricolor |Visa alla inlägg
  • violatricolor

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Hej!

Har inte skrivit i denna tråd tidigare och vet inte om det är denna tråd ni använder eller om det finns någon mer aktiv tråd? I alla fall så har jag en fråga som jag hoppas ni kan besvara:

Jag var inne på idat.dk häromdagen då jag älskar deras barnkläder. Har hört att de har dragits med ekonomiska problem en tid och nu undrar jag om de lagt ner eller om de fortfarande finns? Jag kollar "nyhed" och där finns ingen höstkollektion, den senaste kollektionen är sommar och i webshopen finns bara rea....

Vore tråkigt om de gått i konkurs eller slutat tillverka för de har ju så fina färger och djur.

Hoppas ni har koll på detta  

• violatricolor

Låter som om det behövs en ny danska-barnkläder-tråd för oss lite nyare. Jag skulle gärna hänga på i alla fall! Älskar barnkläder och särskilt danska Måste väl finnas fler än jag här som är nya eller inte var så aktiva i den gamla tråden men som har ett stort intresse i barnkläder?

• violatricolor

Jo, det går väl lika bra att dra igång denna tråd igen istället för att starta en ny. Tanken med en nuvarande helt enkelt att ingen skulle känna sig mindre invigd. Å andra sidan så är ju inte de som känner varandra aktiva här längre så det går kanske lika bra att använda denna tråd. Vi kan ju prova!

• violatricolor

Jag tycker det är så synd att Molos prästkragefilt inte finns någonstans längre och ingen lika fin Molofilt heller... Väntar barn nu och hade gärna köpt en sån för de är så otroligt fina. Det händer att de kommer upp på tradera men då kan de sluta på 500 vilket är rätt mycket för second hand....

• violatricolor

Na96gen: Ja, den är speciell tycker jag.... Jag funderade på att köpa den när den fortfarande såldes ny i butik och lagt undan den till framtida barn men vågade inte riktigt... Hoppas på att det kommer nya fina filtar!

• violatricolor

Liljan och loppan: Ja, jag kan tycka att 500 är lite mycket för en begagnad filt som kostat kanske 450 till ordinarie pris ny Oanvänd kanske jag hade köpt men inte använd. Men jag förstår ju att de är eftertraktade Oj 1400, tänk att en barnfilt kan ha så högt andrahandsvärde! Haha

• violatricolor
    KajsaMaja70 skrev 2011-10-28 14:21:37 följande:
    Katvig har sin Lagersalg i Köpenhamn lördag-söndag-måndag!
    Och Hollys har idag och imorgon, vad jag förstår.
  • violatricolor

Minmid: Hur länge gäller rabattkoden VIPBABY på babyshop? Det är en av mina favoritbutiker men just nu har jag satt upp köpstopp för mig själv Och vad ska man göra för att få rabattkoder till babyshop?

• violatricolor

Några frågor till er som brukar åka på salger: Jag har aldrig varit på någon barnklädessalg och kommer nog inte kunna åka förrän nästa höst men undrar ändå vad priserna brukar ligga på? Molos t ex: Lurvar? Body? Byxor? Suit? Filt? Hur mycket billigare än ordinarie pris är det? Hur är det i övrigt? Stort utbud? "Bråk" om varorna så det blir stressigt? Och hur är det med andra märken som t ex Hollys, Katvig, Småfolk, IdaT, Mini a Ture? Brukar de också ha bra salger?

• violatricolor
    Amalia079 skrev 2011-11-26 17:27:31 följande:
    När jag var på salg i somras fanns massor kvar och ingen trängsel alls...det va bara att gå in och fynda :) Kanske har danskarna inte så mycket pengar heller nu... Det va 50% på det danska priset på allt i butiken när jag var där. Kändes ganska billigt men sen när man såg på kontokortet så blev det lite mer än man trott...
    Ok, tack! Ja, det förstår jag, blir säkert kostsamt ändå

Hur är det med de där salgerna som folk åker på som brukar vara några dagar på hösten och några dagar på våren? 
  • violatricolor
    Be Lu skrev 2012-02-18 15:41:32 följande:
    Åh, älskar nya Poppy printet från Molo, vill köpa typ allt i det, hur ska man kunna välja :)
    Jag med! Önskar det fanns som filt!
  • violatricolor
    H o p e skrev 2013-01-09 09:29:26 följande:
    Hej, tråden här är minst sakt död, men jag chansar på att någon kanske läser och kan svara. Jag undrar hu Molos klänningar är i stl när man kommer upp på flickavdelningen? Har tidigare bara köpt på babyavdelningen som ju går upp til stl 92. Funderar på om en tjej på 1 meter kan ha klänning i stl 110/116 eller om jag ska nöja mid med 98/104? Tanken är ju att den ska räcka våren och sommaren. Hur hade ni gjort?
    Hur är babyklänningarna i storlek? 80-92, undrar jag över Och hur är regnkläderna?
  • violatricolor
    LitenBlomma skrev 2013-01-09 21:26:56 följande:
    Vi kör 86 till en tjej som är ung så lång oxå. Jag tycker att storlekarna stämmer bra med cm.
    Tack!
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17