• ami

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Blev vinteroveraller på småvi :) Nån som vet hur småfolks overall är? Står att den bara har 3000 i vattentäthet. Tänkt att användas till liten 1,5 åring som mest sitter på baken.. Risk att det blir blött rakt igenom eller? Ja, fin var den iaf. Men frågan om den klarar en slaskig vinter eller får den bli extra-overall.

• ami

OT, men hoppas på lite hjälp ändå :)
    Brukar sälja barnkläder på T, både nya och beg, men lite trött på deras avgifter.. Har hört lite om nån köp&sälj sida på FB? Nån som vet mera, hur man går tillväga mm får gärna inboxa mig :)

• ami

Hur långa var era barn när de hade Molos vinteroverall i stl 92?

• ami

Ok tack. Vår är lite mindre, kanske 73 cm nu. Tittade på overallen och den såg gigantisk ut. Lillan är 1,5 - 2 år i vinter, men rätt liten och kort. Så typiskt! Kanske hon kan ha den nästa år..

• ami

Har en Småfolk i stl 74/80 med, den kommer nog passa bra. Ja, det blir att inhandla en till i stl 86.
    Jag får hoppas hon fortsätter vara liten så hon kan ha 92:an nästa vinter.

• ami

Våran dotter är rätt liten, precis lika gammal som din. Hon är 80 cm och väger 9 kg. Jag köpte en polaris förra året i stl 92. Hon kan ha den, men förmodligen hade en stl 86 passat bättre. Just nu har hon en småfolk i stl 74/80 som passar perfekt. Molon kommer hon ha lite ändå om det blir snö. Sen tror jag hon kommer kunna ha den nästa vinter med.

• ami

Vi har inte babymodellen. Gissar att stl 86 kommer passa din fröken.

• ami

Vår 107 cm gosse har vinterjacka, termobyxor och vinteroverall i stl 116. Han har haft det i vinter, men det är stort. Kommer säkerligen att passa nästa vinter med. Speciellt overallen är stor. Den är precis lika stor som Isbjörns vinteroverall som är i stl 110, om det säger dig något.

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17