Inlägg från: Loppan boppan |Visa alla inlägg
  • Loppan boppan

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

na96gen skrev 2011-08-18 08:35:30 följande:
    Har molos regnbågs sängkläder .. nu skall det tvättas .. men i vilka grader ? finner ingen anvisning ...
    någon som vet ? Solig
    Sängkläder måste väl klara 60 grader iaf
  • Loppan boppan
    Mijo85 skrev 2011-08-18 23:10:55 följande:
    Ett litet i lands problem.. Har köpt två vinteroveraller till tjejen, en småfolk lila med äpplen och en rosa molo i färgen bubbelgum, någon som har något tips på snygg mössa som helst ska passa båda overallern? kan även tillägga att jag har matchande vantar till småfolken. Hade ev tänkt en likadan mössa men det kanske blir to mutch äpple haha

Funkar inte dom lila vantarna från Molo till båda? http://www.babyshop.se/igor-mittens-velvet/p/42745#filter-4

http://www.babyshop.se/itzak-bumber-velvet/p/42702#filter-3
  • Loppan boppan

ooh nu har jag fått hem min Phanter! Gud vad snygg den är!! Underbar Skrattande Det är ca 10 cm till godo, alltså ett rejält grepp i grenen, och ca 5-10 på benen. stl 104. Dotter 95 cm och exakt 15 kilo

• Loppan boppan
    Envis skrev 2011-08-25 00:01:25 följande:
    Hej! Tänkte beställa molo polaris-overallen... Tror ni 98 räcker åt en tjej på ca 94?

Nej. Min dotter är 95 cm hon har 104 och kommer behöva det.
  • Loppan boppan

Alltså skär sig dom 2 understa och ska jag ta den översta mössan istället? Erfarenheter av båda?
  • Loppan boppan
    Busbellan skrev 2011-08-25 08:17:24 följande:
    Jag har använt båda de mössorna
    Gillar utan tvekan den stickade bäst, sitter så mycket bättre på!
    Men nej jag tror inte det skär sig

Blir det för mkt rosa tro med Phanter overall oxå :-P
  • Loppan boppan
    Envis skrev 2011-08-25 10:51:07 följande:
    Loppan boppan, det blev 98 ändå. Dels efer att ha sett bilder på bsrn med liknande längd, dels för att 104ans mått från axel och ner är lika långt som hela Bella... Enligt kurvan växer hon 4-5 m under vintern. Hon är alltså max 99 när säsongen är slut. 98 ska ja räcka upp tills barnet är 104...? ursäkta stavfel, mobilen vägrar gå till rätt ställen så jag kan ändra....
    Fast det tror jag blir för litet. Min dotter är nog ca 100 MAX i mars/april men overallen måste ju räcka i grenebn. Ett rejält tag får jag på 104 men inte mer
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17