• maugu

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

1 och 1 är 3 skrev 2010-11-19 18:28:47 följande:
    Gokväll tjejer!

Kastar mej in i jobb diskussionen....

Jag har en man som jobbar mycke ute men vi träffas minst 2 nätter i veckan. Livet vi lever är för en den otänkbart, för oss en vardag vi trivs med! Däremot min egen situation blev ju för ett par veckor sedan ohållbar... Att snitta 55/60 timmar i veckan samtidigt som mannen då ligger ute med en liten 2 åring fungerar INTE! Jag tog mitt förnuft till fånga, samlade kraft och sa upp mej! Ett besult jag inte ångrar en sekund! Att jag sen samma dag ficke tt telefonsamtal ang en 50 % tjänst på annat ställe var ju ett extra plus.

Jag jobbar sen en vecka tillbaka på ny arbetsplats. Bitarna börjar sakta men säkert falla på plats och jag ska säja att jag mår redan sååå mycke bättre. Man måste våga chansa för att vinna!

MAUGU: Jag beundrar dej stakt! Du är en kvinna jag ser upp till! Fylld med energi och kämparglöd utan dess like! Du har stött på inte bara en, två eller tre motgångar men du ger verkligen adrig upp, i varje motgång ser du något positivt som driver dej vidare. DU ÄR FANTASTISK!!!! Å du, sååå stor Livia blivit!
    Härligt och vad glad jag blir för dig!!Det enda rätta är att leva här och nu!Grattis till nya jobbet!!
    Tack för berömmet (suger i mig) men vi är alla hjältar i vårt eget vardagsdrama. Visst har jag fått kanske en smäll mer än andra men nu när jag är ute på andra sidan så ser jag det som att det var nödvändigt och jag och min familj har lärt oss så otroligt mkt. Jag minns när jag var som mest sjuk och rädd, att jag lovade mig själv att aldrig sätta mig på undantag (innebär inte att vara egoist) och nu tänker jag efter före. Vår familj kräver mkt logistik men med kärlek och öppenhet så går det mesta
  • maugu
    1 och 1 är 3 skrev 2010-11-19 18:41:58 följande:
    Min man erbjöd mig titeln "hemmafru" men jag tackade nej.... Rent ekonomiskt hade vi fixat det, kanske inte helt optimalt då vi precis byggt nytt hus men de hade funkat! Mitt psyke däremot hade blivit total katastrof 50 % låter lagom!
    Perfekt skulle jag vilja säga..men du, det kräver mod att säga upp sig och våga ha tillit till att det löser sig..starkt gjort!!PS!Lade till dina ord i min blogg-blev så glad!Kram
  • maugu
    lillronya skrev 2010-11-19 18:47:07 följande:
    Kikar in från jobbet lite. 50% är toppen!
    Vila från hemmet och känna sej som en egen person hinner man på 50% utan att sakna ihjäl sej efter barnen. Nästan.
    Fast jag hade lätt fixat att vara hemmafru också.
    maugu skrev 2010-11-19 18:43:08 följande:
    Perfekt skulle jag vilja säga..men du, det kräver mod att säga upp sig och våga ha tillit till att det löser sig..starkt gjort!!PS!Lade till dina ord i min blogg-blev så glad!Kram
    Följer din blogg och är lika impad alltid.
    Håller med 1 och 1 i allt hon sa.
    Hjärta
    Kram Lill-R..jag vet ju att ni finns där..fast jag måste fortsätta berömma..du har varit/ärså klarsynt och var ett stöd, speciellt förra året då det gungade rejält. Du har mycket kloka synpunkter som jag suger i mig och jag beundrar din livsfilosofi...tänk vad lite danskintresse kan göra
  • maugu
    Helle skrev 2010-11-19 18:54:00 följande:
    Hoppar in och säger hej

Det sägs väldigt många kloka ord här inne just  och ja, jag kan skriva under på en av Maugus synpunkter

Att hitta något som man trivs med, som tar lagom mycket tid mot vad man vill lägga ner samt ger en slant i fickan är inte helt enkelt, men har man möjligheten att chansa lite (om man t ex har en partner med bra jobb) så hittar man förhoppningsvis det som känns bra.

Jag funderar också ofta och länge på vad och hur jag vill gå vidare med arbetsdelen i mitt liv

Lilla Ego: jag hoppas för det bästa för dig
    Maugu: du är stark
    1 och 1: härligt att du vågade ... och vann! 
    Hej!
    Länge sedan och jag förstår precis hur du funderar
    Men-en dag i taget och det känns som du verkar vara på väg
    Jag hinner verkligen inte med denna tråd men är så glad att få träffa några av er ikväll..ha det bäst tjejer så hoppas jag vi "ses" lite mer framöver..det är ju snart dags för julkalendrarna
  • maugu

Hej!
    Ligger hemma i magsjuka..endast jag än så länge men inväntar att resten åker dit oxå.
    Apropå hur barnen blir sjuka så räcker det att man kör en kundvagn, petar på barnen så har du en bra överföring där Tror det är svårt att isolera sig-höst/vinter är ju vinterkräksjuka och hosta. Har fyra barn och det har varit lika med dem alla. Dock så fick sonen 3 år (kruppbarn) ett vaccin i somras för att stötta hans lungor och peppar,peppar-vi skriver en halv öroninflammation och en veckas förkylning  denna höst mot i princip vara sjuk hela hösten, varje vecka förra året..

• maugu
    högbergarna skrev 2010-12-21 14:28:32 följande:
    Ja jag ville bara hem!! Känns som jag bara missar allt!! Snyft!! :( Kunde ju inte åka på saljen innan heller... Blä!
    Vad trist..när är du beräknad?Om inte sjukhuset har bredband så kanske en smartphone eller usb-internet?
  • maugu
    högbergarna skrev 2010-12-21 15:31:26 följande:
    Är beräknad till den 6:e januari. Men det blir nu tidigare då pga blodtrycket. Det finns ju internet på sjukhuset men dom har inte ngt bredband till patienterna! :( På vissa avdelningar finns datorer i dagrumet stod det i infon... Men jag fick ju inte lämna sängen så. Har inget usb-internet.. Har min mobil men den går inte så bra att surfa på. Går att kolla och skriva inlägg i face book å läsa aftonbladet. Tittar jag på någon annan sida så är det skitsvårt att se för bilder o allt blir för stort plus att det går superlångsamt!
    Då förstår jag..hoppas du får må bra och att du snart har din bebis.
  • maugu

God morgon!
    Jag har snöat in på Gemstones och undrar om någon sett tröja i stk 92 eller större någonstans i webshoparna..inboxa gärna om så är fallet alt om ni har någon som ligger och skräpar och vill bli av med den

• maugu
    lillronya skrev 2010-12-22 08:10:12 följande:
    Hej!
    Har ingen koll på gemstones, tyvärr.
    Jag vill ha danefae-tröjor till E. Var hittar jag det?
    De är ju så himla snygga!
    Hrm-här kanske: http://danefae.dk/oscommerce2st/catalog/index.php?language=da
    Om inte annat kan du kolla om du hittar åf i Sverige?

Även om det är i danska kronor så kan man fynda..Jag uppdaterade just mina danska webshopar på bloggen (lärt mig att länka så att nytt fönster öppnas) och hittade då Gemstones..hoppas nu på rea
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17