• h80
    h80 skrev 2010-04-20 21:43:17 följande:
    behöver hjälp!funderar på att köpa denna men är osäker på storlekenwww.babyshop.se/system/search/product.asp?id=...köpte en sån förra veckan från llm, i storlek 98/104 3-4 år som är jätteliten, vilken storlek ska jag nu ta tror ni? Det är till min 1½ åring som har litet huvud.
    ingen som vet??
  • h80
    Busbellan skrev 2010-04-20 22:01:16 följande:
    Alltså min dator bara strular, jag får inte upp länken, men vilken mössa är det.Är det småfolksmössan med äpplen?
    ja det är det
  • h80
    Busbellan skrev 2010-04-20 22:11:39 följande:
    Ja, den är pytteliten. Köpte 110/116 till Ella när hon var drygt 2 år, men den var för liten. Kusinen som då var 8-10 mån passade den till. Nu är hon lite drygt 1 år och mössan är nästan för liten.Så minst 110/116 måste du nog ha i alla fall
    ja, jag köpte ju 98/104 på rea förra veckan, men dessa har storleken XS till L, så då blir jag fundersam på om de har ändrat storlekarna
  • h80
    karmasus skrev 2010-04-20 22:32:18 följande:
    Dom nya är normala i storlek så gå på åldern. Jag köpte storlek 4-6 år till min 3 åring och den är litelite stor.
    oj, nu har jag precis beställt, tog 4-6 år.......går den att vika upp tror du?
  • h80
    Zvartaliljan skrev 2010-04-21 19:54:23 följande:
    Jag ger upp...har letat överallt efter ett par snygga muddjeans och en finskorta i strl.56 till Mateo. Vill ha något snyggt till dopet (eller ja, efteråt på kalaset menar jag förstås).Så om ni har något annat tips på något fint så kom gärna med förslag. O skulle ni snubbla över ett par muddjeans (ej name it, för breda) o en skjorta i 56 så blir jag lycklig!!
    funkar inte polarn o pyrets? de har ju så att man kan knäppa in dom hur myket som helst
  • h80
    Zvartaliljan skrev 2010-04-21 20:02:27 följande:
    Vilka menar du??Gillar dessapolarnopyret.se/Shop/Product/ProductDetails.a...Men huj så dyra o så tror jag de är för stora, framförallt i midjan...har ett par muddbyxor från po.p i strl.62 som är gigantiska tycker jag, mer som 68
    hittar inte de jag menar i webbshoppen, det är inte säkert att de finns kvar. Jag hade till min tjej när hon var liten. Kan du inte gå in i en affär o kolla.
  • h80

hejhej
    hoppas här är lite folk som man kan prata med o få mig på andra tankar :)
    här regelbundna värkar o sitter o funderar på om det är förvärkar eller "riktiga" o om man ska åka in eller inte

• h80
    maugu skrev 2010-04-22 10:01:53 följande:
    Vad spännande..jag hade väntat men det beror ju oxå på hur långt det är till BB..min tredje startade mesigt och ca 1,45 senare var han ute Det är svårt det är..men, hellre en gång för mycket än en gång för lite..
    lillronya skrev 2010-04-22 10:00:09 följande:
    Hej!Å vad spännande!Kan dock inte hjälpa dej, är ju 13 år sen jag hade värkar.
    Kristyr skrev 2010-04-22 09:58:53 följande:
    Huuuuuuur ont gör de?`Lärde mig sist att de skulle göra rejält ont innan man åkte in.. Åkte in en gång när de gjorde mesont och då hade det inte kommit igång riktigt.Men ring och pratat med förlossning?
    Det gör inte jätteont, men det gör betydligt mer ont än det gjorde för 1 timme sen o de kommer med ca 6 min mellanrum. Pratade med förlossningen för 1 timme sen, ska nog ringa dom igen om nån timme om det fortsätter så här.

Vill ju inte åka in i onödan, vi har bara 5-10 min till förlossningen så det är ingen fara. Men vi har en 1½ åring som vi måste lämna hos barnvakten innan vi åker.
  • h80
    maugu skrev 2010-04-22 10:14:23 följande:
    Kanske förvarna barnvakten vilket du kanske redan gjort..6 min är ju bra..dessutom födde du ju inte barn för speciellt länge sedan så det kan gå fort..dvs från 6 till typ O..Vill inte skrämmas..2:an min var oxå en luring..segt,segt men sedan gick det undan..4 cm öppen och 40 min senare var ungen ute Blir spännande att följa!!
    Barnvakten är förvarnad o bor 3 min bort {#lang_emotions_smile}
    Åh, det blir bara mer o mer, tror ni man kan ringa in igen? Hon var inte speciellt trevlig sist jag ringde
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17