• xmari

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Stormis skrev 2011-02-02 21:50:27 följande:
    Japp, de gör dem. De är ganska stora i stl tycker jag. Jag köpte äldre modellen med pärlplattor i enkelstl 92 när min dotter var knappa 80 cm. Jag var liksom bara tvungen, nypris och allt , den har hängt och hängt. NU kan hon ha den. 2 år senare .
    Ha ha, ja jag är smått "tvungen" också snart. Dom är ju sååå fina. Men då lär det ju vara 2,5 år kvar tills jag kan använda den.... Kanske lite väl långt kvar.
  • xmari

Någon som har erfarenhet av Hummels softshell? Passade på nu när eleraff hade ta tre betala för två. Blev en softshell lila 104 till en vän och en 116 (tyckte jag tog i då till min 103 cm långa kille) av softschellen i Hummel.

Idag kom paketet hem. Hummeln är MINDRE eller åtminstonde lika stor som Molon i 104!?! Blev mäkta besviken för den är supermjuk, fin och allt så men yttepytte... Mailat Eleraff iallafall, hoppas verkligen de byter till en större utan kostnad om den här absolut inte passar vilket jag har svårt att tro att den gör... 

• xmari
    lillronya skrev 2011-02-03 11:33:35 följande:
    xmari: Vi har hummels softshell och den är superliten i stl. Helt knäppt! Jag köpte 152 till min stora tjej som var ca 145 eller nåt sånt då. Lillasyster på 125 fick ha den istället. Hon har den visserligen fortfarande oc h är nu 133 cm. Men ändå. Tokliten!
    Annars är det en superbra jacka på alla sätt!
    Ja den var helt underbar i utseende och så himla mjuk! Men blir ju superledsen nu om inte eleraff vill byta ut den. Har ju absolut inte lust att betala något extra för det. VARFÖR skriver de inte ut sånt på hemsidan...  
    Vill ju ha den, men tycker du då att jag ska gå till 122 eller 128? Känns ju heltokigt på en kille på 103 cm men man vill ju att han ska ha den hela sommaren... (han är på dagis nu och jag kan inte prova..)

Konstigt nog mailade jag med eleraff innan de skickade ordern och då tog hon upp att Molon var liten, inte ett ord om Hummeln...  

• xmari

La upp bild på hummel jackan i bildis. Jag tror verkligen den kommer passa hela sommaren som tur är men hade hoppats på att den var lite längre.

Orkar verkligen inte krångla med att skicka tillbaka hit och dit och jag vill ju ha den! Superfin och sååå mjuk och skön. Fick tag på ett par mörkblåa hummelskor hos melike för 160 kr också så de matchar ju!  

• xmari
    Wailea skrev 2011-02-03 17:40:07 följande:
    En fråga till experterna. Molos babybyxa med mudd nertill. Hur är den i storleken? Om man köper en body ska man ta byxan i samma storlek? Mudden går ju att vika upp men om de är typ supervida i midjan ramlar de väl av då
    Jag kan använda storlek 80 på min tjej som har 74 i vanliga fall och ganska korta ben utan att det ser konstigt ut. Så absolut kan du gå upp en storlek!
  • xmari
    Wailea skrev 2011-02-03 18:02:43 följande:
    Förvirrad

Går upp och testar och tar en bild!
  • xmari

Kass bild men hon står inte så mycket än. Det här är storlek 80 och lillan är 70 cm lång. Muddarna är uppvikta. Hon är ju inte super smal men ligger någon mm under normalkurvan på vikt.

• xmari
    xmari skrev 2011-02-03 18:15:27 följande:
    Kass bild men hon står inte så mycket än. Det här är storlek 80 och lillan är 70 cm lång. Muddarna är uppvikta. Hon är ju inte super smal men ligger någon mm under normalkurvan på vikt.

Ignorera den totala mismatchningen på Molo!!! Skulle ju bara testa och det här är dom enda muddisarna jag har.
  • xmari
    Wailea skrev 2011-02-03 18:17:31 följande:
    Gosingen då Har hon storlek 74 upptill?
    I vanliga fall, ja. Men just den här suiten är 86 och låång i benen. Fick den idag och var ju tvungen att ha den på trots att den är gigantisk!
  • xmari
    anette 81 skrev 2011-02-03 22:04:47 följande:
    någon här inne som säljer skorna på köp o sälj på fb?
    Vilka skor?
  • xmari
    solouniko skrev 2011-02-04 19:11:16 följande:

Hej tjejer! Äntligen ledig och slipper åka och jobba natt, vi köpte Aladdin när vi var och handlade så nu myser jag och Milla till den med lite torkade frukter och nötter Tjejkväll medans pappan jobbar extra så mamman får shoppa mer

Jag är såå himla sugen på en Hummel igen nästa år till Milla. I år har vi ju haft Molo och Nanook och jag gillar båda supermkt, men jag saaaknar Hummel som vi hade året innan när hon var strax innan 1 år. Frågan är ju om jag ska ha 92 eller 98 till henne, 98 känns ju spontant bra men dom är väl lite stora? Tror hon ska vara kring 90 cm i början av hösten/vintern och overallsäsongen börjar ju rätt tidigt här Vet inte vad hon ska vara i mars när hon blir 3..

Jag har 104 i Hummel till min kille som är 103. Den sitter hur perfekt som helst men inte mycket växtmån. Äääälskar den! Fick även hem mitt kap idag! Urläckra Hummelskor i blått/turkos/grönt för hela 160 kr.  
  • xmari

Slängde precis in en bild på lillbus i birdie tröjan. Tycker ni den är för tjejig?

En annan OT fråga. Visst var det någon som beställt skaloverall från Ellos? Är intresserad av den blå och den rosa men hur är de i storlek och kvalite? Och är de så fina som de ser ut? 

www.ellos.se/DetailPages/DetailPage.aspx&ProductId=281524&ArticleId=534092&VariantId=2858730

• xmari
    solouniko skrev 2011-02-08 17:57:43 följande:
    Tycker birde är väldigt unisex Jag har köpt den overallen till Milla men den har inte kommit ännu, fick dock sms att den var skickad igår så imorgon borde den komma fram. Tog 92 till henne, provade en kompis som hade köpt 98 och den var superstor. Hon har 86/92 men mest 92 i vanliga kläder så jag tror den är rätt normal i storlek. Hur den är i kvalité vet jag inte riktigt ännu, men den kändes rejäl på materialet och den rosa färgen var iallafall suuuperfin IRL För 224 kr som det blev totalt så var det värt att chansa

Tack Busbellan Ja den är uuunderbar den tröjan!
    Ja jag måste säga att man blir glad av att se honom springa runt i den. En tröja man blir glad av så den får stanna!!

Hmm, då blir minsta storleken 86 alldeles för stor på min lilla tjej på just nu 71-72 cm förmodligen även om det är ett tag kvar till hon ska använda den. Ja det priset är ju inte helt fel. Var däremot inne på Pop och klämde lite på deras overaller som är helt underbara men prisskillnaden är ju enorm och frågan är om de är värda det.. 
  • xmari
    Mamma till Simon skrev 2011-02-08 18:22:27 följande:

Tycker de känns som polarns i tyget, så där är det ingen större skillnad men den här är ju bara vattenavvisande så det återstår att se hur mycket den håller tätt

stl.86 på 76cm långa Molly, lång i ärmarna men bra kardborre som går att spänna åt där så det funkar bra, sedan finns det justerbar resår i midjan med

Åååh, vad fiiin! Enligt tjejen i Polarn butiken var deras totalt vattentäta så det är ju bra.... Måste nog fjäska lite för svärföräldrarna då för 2000 spänn tycker jag är lite väl saftigt för två skaloveraller...
    Och de här är ju minst lika fina och 86 kanske funkar ändå....

Gaaah, dessa ilandsproblem!!!  
  • xmari
    WTF skrev 2011-02-08 19:28:01 följande:
    Ni som pratar om birdie, hittar ni dem nya någonstans?
    Min är ett superkap från Tradera. Tror den gick på 58 kr eller så. Och den var superfin! Gillar den mer och mer för varje minut som går. Mannen min får helt enkelt gilla läget med lite råååsa på honom!!
  • xmari

Behöver tips från er experter. Molo frost coverall. Har en kille som är 103 cm lång. Blir 110 alldeles för liten till honom till nästa vinter?

• xmari
    Smultronhjärta skrev 2011-03-04 10:02:40 följande:
    Jag vill minnas att det var den som var liten i storlek..Visst har Liljan köpt de till sina barn och Maia kunde ha nästa års redan nuDrömmer
    Skit också. Men det är egentligen bra då han redan har två som ligger och väntar till nästa år. Men peppermint är ju så himla fin....

Tack! 
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17