Inlägg från: SmillaMilla |Visa alla inlägg
  • SmillaMilla

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Älskade Moa skrev 2010-08-07 21:14:31 följande:
    Låter ju bra ju
    Är dom normala i storlek? Funderar på vilken storlek min tjej borde ha? Finns ju en ute på FB
    Nån här?
    hihi ja den är min :) Kanske kan inboxa mig så att det inte räknas som reklam :)
  • SmillaMilla
    Busbellan skrev 2010-08-07 21:51:48 följande:
    Jag tycker Svea ska ha bubbelgum, kommer bli sååå fin på henne
    Ja det får nog bli en sådan.
    Busbellan skrev 2010-08-07 21:52:38 följande:
    Jodå, här ska lekas i lurv med luva i framtiden, satt såå mycket bättre den modellen än den andra på Ella
    Snyggt kanske med farligt. Finns ju en anledning till att många butiker tagit bort fasta luvor, det talades ju tillochmed om att helt förbjuda det. Här på dagis rekomenderar de att man inte har kläder med fast luva, just på grund av stryprisken. Jag vågar inte ha det på mina barn. Ser säkerheten som nummer ett.
    Busbellan skrev 2010-08-07 22:01:45 följande:
    Smilla:
    Underbar klänning på Svea i BT!!
    Kikade med på den, men med alla extra avgifter så hade dne inte blivit särskilt billig och jag ville bara ha den från blingo så jag lät bli den
    Tack. Jag är såå nöjd!
    Stormis skrev 2010-08-07 22:10:45 följande:
    Håller med. Såg Bubbelgummen idag. Heeeeelt underbart fin rosa färg. Kanske inte den mest praktiska, men inte sååå ljus. Men helt underbar färg. Superfin på lintottar som Karla och Svea. Ska lätt köpa den om jag får sålt den gröna jag har här hemma.
    Bra. Då har jag bestämt mig får bli en sådan.
  • SmillaMilla
    Busbellan skrev 2010-08-07 22:23:29 följande:
    äsch, är ju inte så att barnen är ute och leker själva så jag tycker det funkar
    är inte särskilt ofta det bara används fleece på dagis heller utan skaljackan och under den ska vi ha annan fleece eftersom jag också tror det kan bli lite knöligt under jackan
    Ja du gör ju som du vill och alla har vi olika åsikter
  • SmillaMilla
    Busbellan skrev 2010-08-07 22:34:44 följande:
    hmm, den första länken funkade visst inte så bra, men det är denna jag menar. Det står på hummels sida att den finns upp till 128, undrar om den svarta också borde gå att få tag på i större storlek då
    www.hummel.dk/Fashion/Kids/Clothes/Kids%20Fas...
    ja det borde väll vara samma. Meila llm, de kanske kan ta in den åt dig.
  • SmillaMilla
    ChokladMoshin skrev 2010-08-07 22:33:40 följande:
    Jag håller med dig och på vårat dagis får barnen inte ha fasta luvor
    Har sett en kille som fastnat i luvan på våran lekplats och maken fick springa dit och dra loss han halvt blå, det räcker gott å väl för mig.
    Här bor 17 lurvar utan luva
    Men fy vad hemsk. Det går verkligen fort i bland.

Jag var tvungen att fråga sambon om jag var överbeskyddande, men han höll med.
  • SmillaMilla
    Busbellan skrev 2010-08-07 22:38:34 följande:
    Måste nog maila dem och fråga
    Den svarta är ju verkligen gör tuff. Kommer säkert passa August super!
  • SmillaMilla
    Busbellan skrev 2010-08-07 22:42:39 följande:
    Ja, visst behöver han ett nåt att byta mellan, inte räcker det med MAT setet
    Det är ju dessutom inne på andra året nu, eller nästan tredje, han använde det lite i slutet av vinter för två år sedan redan
    Hihi klart att han inte klarar sig på det

Anton hade en reima overall i 3 ½ säsong. Det kallas kvalite
  • SmillaMilla
    ChokladMoshin skrev 2010-08-07 22:40:05 följande:
    Ja, det gör ju det.
    Blir lika livrädd när jag ser barn på klätterställningen i cykelhjälm
    ja fy vad vi jagar barn med cykel hjälmen. Svea har lite svårt att komma ihåg att man skall ta av sig hjälmen innan man går in i skogen o leker. Men de flesta hjälmar har ju grönt spänne så inte lika farligt.
  • SmillaMilla
    Busbellan skrev 2010-08-07 22:48:49 följande:
    Ja, alla tänker vi på olika saker, jag vet ju att jag är ovanligt lugn, eller kanske dumt lugn ibland

Men jag har en skräck och det är när vi är vid vatten, särskilt så länge barnen inte kan simma.
    Hände en sak nu på badet på vildmarks hotellet som inte gjode det bättre precis.

Vi var i pooen och jag ser tre ganska små barn på väg mot poolen. Den minsta var nog ungefär som Ella och poolen var så pass djup så jag såg ju att han inte skulle bottna, men de stod ju på kanten. Han bara tänka tanken sen hade jag fullt upp med att kolla mina egna barn

Efter några minuter ska vi gå upp. Ljudnivån där inne är som det brukar vara på bad, ganska hög och jag har full koll på Ella så det tar nog en liten stund innan jag fattar att det står en mamma på kanten och skriker "ta han, ta han". Då ser jag samma pojke som var på kanten innan. Han har nog fötterna på botten, men bara lite av håret sticker ovanför ytan. Rycker snabbt upp honom och DÅ får mamman för sig att hoppa i och ta emot honom trots att hon hade badkläder på sig. Hon måste blivit chockad och fått kortslutning eller nåt.
    Sambon sa att hon hade ropat en stund, men han hade inte hört vad hon ropade och inte reagerat nämnvärt.

Så man ser hur lätt hänt det är trots att det är massor med folk runt
    ja fy vad hemskt!

En vännina berättade till mig att hon nu hade varit på badstranden, hennes tre åring hade hoppat i vattnet på fel sida från bryggan. Han hade hoppat i på det djupa. Hon stod ju bredvid o slängde sig i med kläder, mobil, nycklar ja allt. När hon kom upp fick hon höra att det kanske var lite dumt att inte ta bort mobilen innan, för den hade ju blivit förstörd. MEn vad tusan, man räddar väll ungen innan sin j*vla mobil.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17