Busbellan skrev 2010-08-07 22:48:49 följande:
Ja, alla tänker vi på olika saker, jag vet ju att jag är ovanligt lugn, eller kanske dumt lugn ibland
Men jag har en skräck och det är när vi är vid vatten, särskilt så länge barnen inte kan simma.
Hände en sak nu på badet på vildmarks hotellet som inte gjode det bättre precis.
Vi var i pooen och jag ser tre ganska små barn på väg mot poolen. Den minsta var nog ungefär som Ella och poolen var så pass djup så jag såg ju att han inte skulle bottna, men de stod ju på kanten. Han bara tänka tanken sen hade jag fullt upp med att kolla mina egna barn
Efter några minuter ska vi gå upp. Ljudnivån där inne är som det brukar vara på bad, ganska hög och jag har full koll på Ella så det tar nog en liten stund innan jag fattar att det står en mamma på kanten och skriker "ta han, ta han". Då ser jag samma pojke som var på kanten innan. Han har nog fötterna på botten, men bara lite av håret sticker ovanför ytan. Rycker snabbt upp honom och DÅ får mamman för sig att hoppa i och ta emot honom trots att hon hade badkläder på sig. Hon måste blivit chockad och fått kortslutning eller nåt.
Sambon sa att hon hade ropat en stund, men han hade inte hört vad hon ropade och inte reagerat nämnvärt.
Så man ser hur lätt hänt det är trots att det är massor med folk runt
ja fy vad hemskt!
En vännina berättade till mig att hon nu hade varit på badstranden, hennes tre åring hade hoppat i vattnet på fel sida från bryggan. Han hade hoppat i på det djupa. Hon stod ju bredvid o slängde sig i med kläder, mobil, nycklar ja allt. När hon kom upp fick hon höra att det kanske var lite dumt att inte ta bort mobilen innan, för den hade ju blivit förstörd. MEn vad tusan, man räddar väll ungen innan sin j*vla mobil.