Inlägg från: Zvartaliljan |Visa alla inlägg
  • Zvartaliljan

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Godkväll!

Första natten på jobbet avklarad o det gick ju riktigt bra. Väldigt skönt o få komma hem o sova ifred hela dagen o känna sig utvilad på eftermiddagen/kvällen. Jag är en nattmänniska så inga problem o hålla mig vaken på jobbet heller.

Men är just nu ännu mer förbannad på svärisarna...de som TJATAT så om att de ville ha barnen en vecka, så lämnade vi ju dom där hos dom igår o så ringer de efter EN DAG och ber oss hämta dom IMORGON Skrikandes
    Vi har 34 mil till dom o körde med vår bensinslukare i helgen så resan dit och hem kostade oss ca.900kr, det var en jävligt dyr barnvakt detta!!!
    Vi frågade flera gånger om de verkligen orkade med barnen och det försäkrade de att de gjorde!!
    !#"¤%&/()/&%¤&/()=(/&%/()=(/&%/()(=)/)(&%/¤&%&/&(/)(/(&

ALDRIG mer får de denna chansen igen!! De beter sig så illa mot oss (framförallt mig) när det gäller allt så nu är det fan slut med umgänget där!! Iaf för min del, sambon lär väl inte bryta banden helt men som det låter på honom just nu så är det fan nära....har aldrig sett honom så arg o ledsen...

sorry för avreaktion i tråden som vanligt från mig....önskar jag kunde skriva allt detta på fb istället men för många släktingar som läser där...

• Zvartaliljan
    Duntoffla skrev 2011-02-14 18:42:37 följande:
    Fy vad trist! Särskilt om det själva tjatat och bett om att få vara barnvakt. Vad hände liksom?
    vet inte vad som hände...de sa inte varför. Men jag gissar att de är arga för att vi inte gör som de säger (= jag tackar nej till nattjobbet, vi flyttar till liten lägenhet o lever på soc.bidrag) så de försöker straffa oss. men det är ju barnen de straffar
  • Zvartaliljan
    SmillaMilla skrev 2011-02-14 19:07:22 följande:
    KRAM Hjärta

Kan trösta dig med att jag också är arg på barnens farmor. I dag skulle det vara alla härtansdag fika på Sveas dagis. Sveas farmor bor bara några hundra meter därifrån, så hon skulle komma dit o dricka lite kaffe en snabbis. Men så ringde hon i går och säger att hon inte vågar gå dit för hon är rädd att bli sjuk. Visst hon är gamala och har varit mycket sjuk på sistone. Men häromdagen kunde hon fara till Sverige och andra dagar kan hon träffa lilla kusinen. Men till Svea ville hon inte.  Så till alla andra barnen kom det mor och farföäldrar men inte till henne

Mina föräldrar har ju liiiite långt, så de kunde inte komma. De bor ju i Göteborg och vi på Åland. Så det går ju bara inte så där. Så är inte arg på dem direkt.
    Ja det är hemskt också när de "väljer" bland barnbarnen o inte vill anstränga sig för att träffa dom
    Vi har haft problem med mina föräldrar att de favoriserar Maia o inget av de andra 6 barnbarnen får alls i närheten av lika mycket uppmärksamhet. Fick sätta ner foten där rejält för Maias kusiner blev riktigt ledsna och mina systrar ganska irriterade...
  • Zvartaliljan
    Tjollabolla skrev 2011-02-14 20:03:15 följande:
    Nej fy vad trist! Det är väl inget fel på att jobba natt, tvärt om!
    det är fel av mig att jobba överhuvudtaget...jag ska vara hemma o ta hand om barn, man och hemmet!! Han ska inte behöva röra ett finger här hemma och absolut inte behöva ta hand om barnen!!
    Hon släppte allt för sin man och barn så nu anser hon att jag ska göra samma sak...tror det ligger lite avundsjuka i det hela...hon borde vara glad istället att hon uppfostrat en son som hjälper till hemma och som VILL att jag ska jobba o som GÄRNA tar hand om barnen! Men det tror hon inte på...hon anser att jag är en djävul som har klorna i hennes underbare son och att han inte har någon egen vilja längre...
  • Zvartaliljan
    Tjollabolla skrev 2011-02-14 19:59:06 följande:
    Halloj! Tänkte fråga er visa, vad gör man åt sår bakom örat? Alltså det ser ut som skav, hud mot hud som gnotts bort. Ser hemskt ut på Lia! På bvc på 1års kollen idag sa dom att vi skulle tvätta med alsollösning och sen sätta på nåt silikon grejs jag fick. Men som hon skrek! Hon skrek och skrek efter alsolet och sätta på en lapp med klister på båda sidorna känns ju INTE okej. Det skulle inte fastna, men det jag kunde bara inte med att sätta dit det, kändes som jag misshandlade henne . Finns det några andra knep?

OT jag vet, men ni är så kloka!

För att bli on topic måste jag säga; Chockladmoshin, GUUUUD vad fina som lila Molo klänningarna med halsband var! Jag har HELT missat dessa. Måste ha en till Liafia! Är dom lika i storlek med colibri?
    fy vad jobbigt, någon kortiosonsalva låter nog bäst. Ta henne till en hudläkare istället för bvc...de vet inte allt där tyvärr.
  • Zvartaliljan
    ängeln83 skrev 2011-02-15 14:28:44 följande:
    Ah, den dyrare varianten va?
    Denna är det Meja har, fast det står ju mmp på den också :)
     www.my-baby.se/pub_images/original/cloudy-bab...
    ja fast det är ju en softshell, mmp = molo multi perfomance så det finns ju många plagg i den serien. Men vi brukar ju dela upp i softshell och mmp-jacka i denna tråden så därför jag tänkte på den andra skaljackan
    stökmamma skrev 2011-02-15 14:23:44 följande:
    kanske jag som menar fel och trodde de va en mmp.......
    Menar den jackan som heter River, såg att det va en skaljacka 
    Ja det var den jag tänkte på. Den är helt underbar. Har inte testat jackan ute än, men har overallen i samma material och den är oslagbar verkligen.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17