Inlägg från: Mamma till Simon |Visa alla inlägg
  • Mamma till Simon

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

jompa skrev 2011-04-02 19:09:13 följande:
    Måste fråga er som har pojkar, tycker ni att det blir svårare att hitta fina kläder ju äldre de blir?
    Tycker det är jättesvårt att hitta kläder nu till P som är 5 1/2. Tycker mycket av Molo och så är lite så där men det finns inte så mycket alternativ förutom tråk hm då och det är inte något kul tycker jag.
    Och de dyra märkena som typ Gant och så är lite för dyrt kan jag tycka.

Vad köper ni till lite större killar?
    min kille blir 7 i sommar och han använder tröjor från molo och katvig och byxor från ns
  • Mamma till Simon

Tjollabolla skrev 2011-04-04 10:57:32 följande:
    Vet inte om jag frågat innan, men har iaf glömt svaret Den gula nova star tunikan, är den oxå väldigt stor i storlek? Funderar på om Lia kan ha 80/86 i den... det fanns väl inte mindre?

Så här sitter den på M, 11kg och 79cm lång, vägd/mätt idag.

• Mamma till Simon
    Tjollabolla skrev 2011-04-04 11:48:30 följande:
    Tack alla! Såg ju precis med att den finns i 68/74. Frågan är vilken storlek man ska ha då... Hmmmm! Lia är väl ca 77 lång kanske och väger runt 9,5. Kanske 80/86 blir alldeles för stort då? Hon har blivit så tunn efter alla sjukor
    jag tror att den mindre storleken räcker eftersom hon är så smal, tror du kommer tycka att 80/86 blir för stor upp vid halsen
  • Mamma till Simon
    Greksmurfen skrev 2011-04-05 08:05:10 följande:
    jopp;)...igår ;)... bild kommer om en stund...

här har Melina åkt på magsjukan =/ började inatt säkert ngt hon drog på sig på OTT:N igår =(................redan kräkts 14-15ggr sen 02.00 i natt =/....stacks min lilla.....så nu blir det att tvinga i henne vtskeersättning......
    nä usch stackars henne
  • Mamma till Simon
    Helle skrev 2011-04-05 13:25:54 följande:
    Snart är det ju dags för baby & barn mässan i Göteborg. Ska några av er åka? Vilken dag?
    jag ska med dit fast på lördagen
  • Mamma till Simon
    Helle skrev 2011-04-05 14:04:02 följande:
    Mamma till Simon skrev 2011-04-05 13:50:39 följande:
    Kul Jag ville bara kolla om det var många härifrån som ska dit på lördagen. Då ska jag åka med en kompis så då kanske jag känner igen någon
    jag ska släpa med mej hela familjen
  • Mamma till Simon
    Greksmurfen skrev 2011-04-05 17:21:04 följande:
    Mamma till Simon skrev 2011-04-05 13:50:39 följande:
    ska dit på lördagen =) så då får vi hoppas att smultron å stormis inte ha länsat ns monter ;)
    nä det får verkligen hoppas, fast risken är nog stor Flört
  • Mamma till Simon
    Busbellan skrev 2011-04-07 12:08:37 följande:
    Ni som har barn som är ungefär lika stora som Ella, hur stora cyklar har de?
    Hon är 102 cm lång.
    Hon cyklade till dagis idag på sin 12 tums och den såg väldigt liten ut. Sadeln är redan upphöjd en bit, men det såg jobbigt ut att trampa runt för benen var för böjda hela tiden.
    kanske ska man plocka fram den 16 tums vi har stående.
    Har för mig att Nora cyklade på 12 tums fram tills hon var ca105 cm lång, men hon cyklade ju utan stödhjul då så det var viktigareatt hon nådde ner ordentligt och så tror jag hon hae kortare ben än vad Ella har
    ja Ludvig är ca 106-107cm nu och han fick en 16tums förra året(vet inte hur lång han var då), så den passar säkert
  • Mamma till Simon

God Morgon!

Har en OT fråga.

Jag kan inte skriva å, ä och ö samt flera andra tecken på facebook, nån som begriper varför för här fungerar det ju Obestämd

Hjälp snälla är ju så irriterande Skrikandes

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17