Inlägg från: Mamma till Simon |Visa alla inlägg
  • Mamma till Simon
    Busbellan skrev 2011-05-04 22:43:28 följande:
    Hur känns det då?
    jodå det känns bra, känner ju personalen för båda killarna har med gått där så det är ju inte helt främmande
  • Mamma till Simon
    Vikkan76 skrev 2011-05-26 21:27:42 följande:
    Här jag har inte skrivit på länge....men nu kikar in mellan amingarna!

La upp en bild på mina tre busfrön i BT bland alla era fina SALG fynd!
    (ville ju också på salg, men nästa gång hoppas jag bli min allra första, eller hoppas och hoppas, jag ska iväg till varje pris. Vill också se MOLO heaven och alla goa pölsetanter irl) 
    Stor grattis!!! Jättesöta barn
  • Mamma till Simon
    lillronya skrev 2011-05-30 21:23:28 följande:
    Ja åh vad det ska bli skönt med sol igen!

Instämmer!!!

Hej på er förrestenGlad

• Mamma till Simon
    Busbellan skrev 2011-05-31 07:58:25 följande:
    God morgon!
    Idag blir det till att skicka in sista inlämningsuppgiften i skolan, sen tar jag sommarlov på riktigt
    3 mån utan några måsten alls, underbart!
    Det låter verkligen härligt.
    Själv börjar jobbstressen infinna sig, och då börjar jag inte förrens 1oktober...
  • Mamma till Simon
    ängeln83 skrev 2011-06-08 20:52:45 följande:
    Nån som har tips på fina girly solskyddströjor?, endast överdel.
    molos colibri
  • Mamma till Simon
    ängeln83 skrev 2011-06-08 21:00:48 följande:
    Åh, dreggel, finns den inte i svensk shop?
    Lurar annars på att köpa colibri baddräkt plus lila molo uv tröja att ha över när det är som starkast sol, fast det kanske bblir knöligt?
    Finns baddräkten inte i mindre än 92/98, eller kan det funka på Meja tros?
    vet inte om den finns i svensk shop, men jag har handlat mollys soldress där och frakten var inte alls dyr och gillar man dem på facebook fick man 15% med tycker iaf att den är liten i storlek så i den tröjan hade jag köpt 92/98
  • Mamma till Simon
    ängeln83 skrev 2011-06-08 21:13:08 följande:

Spanar runt lite men hittar den inte

Hum...äh, jag kör på den lila och colibri baddräkt

blir jättefint det med
  • Mamma till Simon

Nån som sitter på dockhusfilten och inte använder den så passa på och sälj den, fick 400pp för min på FB, låg ju ändå bara här och "skräpade" och det var många intresserade så går säkert att få  ännu mer 

• Mamma till Simon
    Lilla Ego 07 skrev 2011-06-12 21:52:57 följande:
    Hmm sveaklänning, nu blev jag nyfiken, vad är det för någon?
    tror du inte hon menar sverigeklänning?
    Är det en sådan så såg jag att Rusta av alla ställen  sålde sådana, men har ingenaning om vilka storlekar...såg bara priset...99kr
  • Mamma till Simon
    Tynne skrev 2011-06-13 09:19:56 följande:
    Sverigeklänning? vad är det?
    Jag menar märket SVEA, dom har en jättefin klänning :

hahaha ok, jag var visst helt fel ute
  • Mamma till Simon
    Zvartaliljan skrev 2011-06-13 19:43:53 följande:
    Hej hej tjejer! Här kommer en nybliven fru Hjärta Nu är bröllopsplanerandet över så nu kommer jag förhoppningsvis ha tid för mina pölsekärringar igen
    Grattis!
  • Mamma till Simon
    solouniko skrev 2011-06-13 19:28:29 följande:
    Brukar man få manuell orderbekräftelse från Annacill?
    jag beställde i morse och och har bara fått den automatiska iaf.
  • Mamma till Simon
    Lalalong skrev 2011-06-13 22:44:15 följande:
    Jag sitter också här och tycker livet är rätt hopplöst i allmänhet. Vi flyttar snart och jag vill ju inte!!! Jävla skithåla att bo i och man kan inte ens öppna ytterdörren innan alla i byn vet vad man har för tröja på sig. Jävla piss är vad det är. Jag har försökt se positivt på det hela för jag avskyr negativism men nu orkar jag inte mer, så nu avskyr jag mig själv för att jag är negativ också. 

Alva är en jävla gnällspik som inte kan leka själv ens i fem minuter. Hon ska klänga på en varannan minut... Varannan så klättrar hon på allting annat och pillar på allt, häller ut allt, drar i allt, trycker på allt. Och så håller hon på med sina jävla skor och strumpor. Hon öppnar alla lådor hon kan hitta och rotar fram strumpor som hon drar på och av sig så vi har strumpor i hela lägenheten. Uppe på detta ska hon ha sina skor men dom kan hon ju inte ta på själv utan kommer med ett enda långt  gnällande och vill ha hjälp. I 5 min har hon skorna på sig sen har hon pillat så mycket på skorna så att dom gått upp och ramlat av och då ska det ju gnällas igen.
    När hon inte får som hon vill så slänger hon sig bakåt i sprättbåge. Försöker man håller henne så kastar hon sig som ett vilddjur fram och tillbaka i famnen, hon är helt galen!! Jag har aldrig sett något liknande.
    Klara ger mig huvudvärk varje dag med sitt eviga snackande. Hon pratar och pratar och pratar och pratar och mitt huvud håller på att sprängas. Jag får bita mig i tungan för att inte, rent ut sagt, be ungen hålla käften!!! Det är aldrig tyst i det här huset... jag behöver tystnad!! Jag skäms också... När vi är iväg och träffar folk... eller för den delen iväg och inte ska träffa några särskilda men människor finns det ju runt en överallt och för Klara är det inte så noga om hon känner personerna eller inte. Hon pratar med alla. Om allt. Och är ALDRIG tyst.

Klara ger mig också så mycket oro i hjärtat på något vis. Socialt verkar hon totat oblyg och framåt, vilket naturligtvis stämmer... till ungefär 250%. Hon är så oblyg som man bara kan vara och säger "Tjollahopp, här är jag!!", när hon kommer till ett gäng med helt nya människor som hon aldrig träffat. Ändå är hon så tramsig med så mycket så det sticker i hjärtat när jag funderar över vad det ska bli av den tösen. Hon vågar ingenting! Hon vågar inte åka rutschkana... Hon är 5 år och har precis läsrt sig trampa runt en cykel med tre hjul (inte trehjuling direkt, utan typ sånna cyklar man har på förskola, men med tre hjul). Hennes riktiga cykel med stödhjul "vågar" hon inte cykla på.

Jo då... så att.. Jag är riktigt psykiskt stabil just nu.. Gråter

Förlåt att jag förstör tråden med all skit. Ni behöver inte läsa. Men det var skönt att skriva! 
    Kram på er alla goingar! 
    kram Hjärta
  • Mamma till Simon
    THEA och Grodan skrev 2011-06-14 10:26:44 följande:
    Jag tycker ryggorna var snygga
    jättesnygga, men varför ska  de vara så små

Ni som har mlos ryggsäckar...räcker de som dagisväska?
  • Mamma till Simon
    FL Lisa skrev 2011-06-14 11:03:52 följande:
    det beror på vad du ska ha i en dagisväska

Vi har molos men den används dock som utflyktsväska och till det är den perfekt. Alvin får packa ner smörgås, dryck och frukt i den när dom ska på utflykt och för honom är den ju i jättebra storlek.

Men ska det ner en massa extrakläder och ytterkläder som ska släpas fram och tillbaka mellan dagis och hemmet varje dag så kan den nog kanske vara i minsta laget.
    ja då blir den nog för liten här men snygga är dem
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17