Inlägg från: solouniko |Visa alla inlägg
  • solouniko

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Åh så nu tipsar om REA när man kikar in Nu blev det lite katvig och molo i 86 från EST, men det "behövdes" faktiskt får hon har iiinget i den storleken Drömmer

Milla 090316 ♥ solouniko.blogg.se
  • solouniko
    ängeln83 skrev 2010-06-17 20:15:04 följande:
    Help please...hur är Katvigs randiga summersuits i storlek?
    Meja har 74:a i den med små äpplen, och den sitter verkligen precis, tror ni 74 funkar i den randiga eller ska jag köpa 80?
    Vi har ingen sommarsuit bara vanliga randiga i 80, de sitter rätt precis på Milla som annars har 80 med en hel del växmån. Så liiite små kanske, har iofs ingen randig suit från våren.. Men de tidigare upplever jag som aningens små i storlek.
  • solouniko
    h80 skrev 2010-06-17 20:16:23 följande:
    vilka webbshoppar har börjat rea? förutom babyshop o BoR
    EST, där åkte jag dit på katvig rosa/gul och molo butterfly tröja
  • solouniko
    Buttelina skrev 2010-06-21 08:59:25 följande:
    www.tradera.com/search/result.aspx?search=kat...

här är hennes avslutade.. är nått lite aktivt med..
    SmillaMilla skrev 2010-06-21 08:55:00 följande:
    VAD? Jag vill också se katvig kopiorna! Men hittar ju intget när jag söker.
    bara en massa baby tyvärr
    Isabel och Alexander - mina små hjärtan
    Köpte den lila bodyn i 86 igår, får väl se när den kommer om jag märker någon skillnad. Men för 69 kr känns det ju lite som att det kvittar Det ser ju väldigt äkta ut iallafall..
  • solouniko

Fick förresten paket från EST idag också, fiiina gul/rosa randiga katvig tröjan Också hade jag beställt en Molo tröja, den svarta med fjärilar och svart/vit randiga ärmar. Men jag fick den med prästkragar och röd/rutiga ärmar? Har mailat iallafall så får se vad hon säger..

• solouniko

Hej tjejer Länge sen jag skrev här nu. Åhh så mkt fint som kommit i höst Imorgon ska jag in till "min" butik och klämma och känna på härligheterna! Känner på mig att en rådjursklänning kommer få följa med hem, säkert något mer också

Håller med om dubbelstorlekarna! På de "gamla" klänningarna sitter 74 bra, 74/80 från våren är ju dock lååånga på henne ännu, men jag måste ju köpa de storlekarna? Hade ju en flowerfield i 62/68 och den var som en tunika typ, blir för korta tycker jag nog. Och nu med långärmat blir det ju ännu svårare! Får prova imorgon och eventuellt sy upp dem lite på längden, men ååhh vad jag önskar att de hade vanliga storlekar igen!

• solouniko

Tjejer, hjälp mig nu! Är jag helt knäpp som tänker att Milla kommer använda sina vanliga kläder (mest molo, NS och katvig) till hösten när hon börjar på förskolan? Kläder är väl till för att användas? Visst kanske vi köper liite mer baskläder, men mestadels blir det såklart det som redan finns i garderoben. Hur gör ni?

• solouniko

Tack Jaa jag tycker att kläderna är till för att användas, oavsett märke. Men som vanligt är det mååånga  som tycker man är knäpp som "förstör" så dyra kläder på dagis Nåja nu börjar jag bli så van vid alla kommentarer, ville bara höra hur ni gör

• solouniko
    1 och 1 är 3 skrev 2010-06-27 21:32:11 följande:
    Jag hade en diskussion med personalen i vintras... När det gällde ytterkläder, dom bästa kläderna på dagis var för mej självklart. T hade molo overall på dagis. Hemma hade hon molo jacka och ett par termobyxor från loppis Jag tog hem overallen om vi va långlediga eller över helgen, annars hängde den på dagis... Helt ärligt, VEM e ute med sina ungar hemma i 4 timmar om dagen... minst!? Inte jag iaf!! Dom va helt sålda i Ts overall.... Hon va den ENDA ungen på hela dagis som ALDRIG va blöt/kall.
    080826 - Puma Teolin
    Ja självklart ska man ha de bästa kläderna där, här blir det Molo till vintern såklart
    LJ2 skrev 2010-06-27 21:32:13 följande:
    men jag har fått massor av fina kommentarer om mina molosar från dagispersonalen
    om att mina barn alltid har så fina fäger på sig, o den där med pärlorna e ju sååå fin, o hawaii va så söt o .. ja Solig
    o frågor om vart kläderna e köpta
    det e med ganska kul.. då sticker de ju iaf ut
    o jag blir lika arg om en bamsetröja som används på dagis första ggn blir fläckförstörd som om en molo blir det..
    * 3 underbara busfrön *
    Jaa vi får också jättemkt fina kommentarer, ibland av helt okända människor tom. Men sen finns de ju de avundsjuka också, som gärna vill ha och tycker det är fint mem ändå bara är negativa och skulle aldrig säga nått positivt Ja precis, och hemma får man ju också fläckar av allt och inget.
    ChokladMoshin skrev 2010-06-27 21:33:00 följande:
    Förstår precis hur du menar, har fått en del kommentarer om sånt, men det struntar jag i.
    Hon kommer ju vara finaste ungen på dagis ju
    Ska tydligen ha barn i November......
    Joo, jag struntar också i det numera. De är bara avundsjuka Jaa lätt! Tur att det kommer nyheter så jag hinner fylla på massa innan hon börjar
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17