Inlägg från: Duntoffla |Visa alla inlägg
  • Duntoffla

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

solouniko skrev 2011-02-07 16:45:54 följande:
    Hej! Usch vad det är trist att jobba, måste roa mig med lite shopping tror jag Går inte så bra det här med att spara pengarna till NS, haha! Bara glömma Har tvättat hela förmiddagen innan jobbet och myst med alla fiiina leggings 15 stycken räknade att jag hunnit samla ihop nu, men vill ha meeer! Gamla godingar med print Drömmer om cupsleggings, DET vore nått Hjärta Och älgleggings, jag döör vad jag vill ha dom!
    Haha, bergis att du sover med dem i sängen också?
  • Duntoffla
    Juni flickan skrev 2011-02-07 22:21:08 följande:
    Jaha, jag hittar bara barngalgar i plast på deras hemsida
    Vi har båda sorter. Har haft plastgalgarna längst och de går absolut inte av trots att barnen ätit på dem och lekt med dem. De i trä kan du söka på "hänga barngalge"
  • Duntoffla
    LitenBlomma skrev 2011-02-07 22:48:45 följande:
    Jag funderade på om jag skulle måla dem i sommar. Hade hellst velat ha vita.
    Samma tanke har farit genom mitt huvud. Tänkte testa att spraymåla dem men risken är att det är onödigt slösigt då hälften lär komma utanför. Kanske ska testa att måla dem när jag målar lite annat vitt.
  • Duntoffla
    lillronya skrev 2011-02-08 10:31:44 följande:
    Hejsan i tråden!
    Säger bara: FY vad det är skönt med ljus och värme!!
    Strömmen gick här vid kl2 inatt. Och kom tillbaka nu för en timme sen.
    usch!
    Everlonn skrev 2011-02-08 10:35:26 följande:
    Jaaa, strömmen gick i natt och kom tillbaka vid halv 9 elller så... Bus lekstuga har flugit iväg Tror den ligger sönderslagen på åkernGråter 
  • Duntoffla
    lillronya skrev 2011-02-08 10:39:58 följande:

Men åh vad trist!

Här har bara en massa lösa saker på gården flugit omkring. Ingen större skada skedd.

Mamma till Simon skrev 2011-02-08 10:36:14 följande:
    nämen oj, det vasr ju ganska länge ni var utan då, tror aldrig jag har upplevt det som längst ett par timmar har jag för mej.

Har varit och badat med M och naturligtvis somnade hon i bilen hem så nu kommer det bli en lååång eftermiddag

Vi har ju som längst varit utan ström i 11 dygn och det var allt annat än roligt!
    Ett dygn brukar det bli ganska ofta.
    Men på senare tid har det bättrat sej lite.

11 dygn kan jag inte ens tänka mig. hua! tror det som mest varit ngn dag här
  • Duntoffla
    lillronya skrev 2011-02-08 10:52:28 följande:
    Nu efterhand känns det overkligt. Men när man är i det så får det ju funka.
    Det värsta är tristessen.
    Ja, allt går ju när man är tvungen. Förstår att man klättrar på väggarna sen.
    Tjollabolla skrev 2011-02-08 10:59:58 följande:
    Hej i stormen!
    Här har det oxå varit strömlöst, från midnatt till 10 i morse. Det var 16 grader i köket när jag kom upp. HUUU vad KALLLT! Tyckte det var riktigt obehagligt ett tag inatt, fy vad det blåste. Hela huset knakade och då brukar man inte höra blåsten direkt i vårt hus annars när det blåser ordentligt.
     Brr!

*Away och försöker få Lea att somna* 
  • Duntoffla
    Greksmurfen skrev 2011-02-08 11:04:13 följande:
    godagens.. här har ja nu åkt på magsjuka nvad det verkar som Kräks...mår grymt illa å magen e upp å ner =/...fyyyyy för detta.....
    blir å leva på proviva idag=P...........

lillronya nga magsjukefall?
    Åh fy din stackare! Inte kul att själv må illa när man måste ta hand om sjuka barn. Krya på dig!
    Mamma till Simon skrev 2011-02-08 11:18:25 följande:
    Gick strömmen för alla nu eller
    Sov/lunchdags  

Lea ligger ute i vagnen och hostar. Är nästintill omöjligt att få henne att sova i spjälsängen på dagarna. Noel var likadan. Nog för att frisk luft är bra men det är ju lite bökigare för en själv.

Jag borde ta tag i berget av tvätt som ska strykas/vikas. Urk! 
  • Duntoffla
    ChokladMoshin skrev 2011-02-08 11:27:07 följande:
     Hej hopp i tråden
    Händer här då?

Har precis haft en besiktningsman från Anticimex här i huset, hörde inte mycket av vad han sa för han var nica att titta på att det bara flög in i ena örat och ut genom det andra
    Blir spännande att se när kopian på beisktningen kommer, om jag missade ngt stort han sa
    Trevligt! Använde du haklapp?
    ChokladMoshin skrev 2011-02-08 11:28:37 följande:
    Stryka tvätt låter INTE kul.
    Här stryks kanske 4-5 skjortor om året inte mer
     Det mesta stryks inte här heller utan mest mina blusar/tunikor. Sambon får gladeligen stryka ev skjortot själv. Men vika är tradigt det med. Ok framför TV men nu? 
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17