Inlägg från: Buttelina |Visa alla inlägg
  • Buttelina

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Busbellan skrev 2010-08-20 16:37:36 följande:
    Är du helt säker på det för när jag pratade med henne i den andra butiken var hon ändå inne och kollade på vad man kunde beställa hem och den fanns där inte.
    och kollar man på hummels sida så finns den faktiskt inte med bland höstkläderna där heller

Däremot hade hon för sig att det hade funnits nåt i typ den färgställningen innan, men inte i år

Får nog fundera nån dag till på det där overallköpet
    japp helt säker! hummel lägger inte upp hela sin kollektion verkar det som.. de har inte den lila jackan där heller med turkosa revärer.. jag kunde inte hitta den när jag letade..
    llm köper in saker och det som inte tar slut säljer dom ut på rea, så gör dom med allt. hade den funnits förra året på llm hade den bott här
    den färgställningen har inte funnits de senaste två åren i alla fall. hon verkar inte ha stenkoll
    det bästa du kan göra är att ringa llm? och be dom beställa in större kan dom inte det så kan du kanske be om varunr så att nån annan butik kan beställa in till dig. ge dig inte haha, den är TOKFIN!
    Isabel och Alexander - mina små hjärtan
  • Buttelina
    Morty skrev 2010-08-20 23:14:13 följande:
    Tack för idag Butte! Skoj att träffas en liten stund. Barnen vill numera ha katt......
    ja det var det verkligen! goa barn du har Hjärta. klart dom ska ha en katt
  • Buttelina
    Emmyss skrev 2010-08-21 11:25:53 följande:
    Tack för de tips jag fick om Molo jackan! Strl 140 passade perfekt till min kille på 130 cm:) Utan er skulle min nätshopping gå åt skogen:)
    Nu är jag på jakt efter vinterbyxor både till honom och till lillasyster..Är det samma sak där med storlek? 128 eller 140??Och till lillasyster...92 eller 98 på en tjej som är 89 cm lång?98 väl?
    du kan absolut ta 98 på byxorna. där är så bra muddar nere och dom är så smidiga att du kan ha lite större.
    jag kommer ha 110 och 116 på min grabb som är 100cm nu..
  • Buttelina
    Kristyr skrev 2010-08-21 11:54:43 följande:
    *haha* butte svara på NS frågor
    va? vardå?
  • Buttelina
    Kristyr skrev 2010-08-21 12:52:06 följande:

Håller med grekis. Max stl 92. stl 86 om de ska användas nu.

Min var 87 i juni och har 86 på sina nu.

isabel var 96-97cm i vintras o hade 110
  • Buttelina
    Busbellan skrev 2010-08-21 13:42:08 följande:
    Jag tror några har missuppfattat lite. Emmyss frågade väl om termobyxor, men några andra tolkade det som att det var om NS byxor
    jaaa det verkar nog så haha
  • Buttelina
    OsynligtSmåkryp skrev 2010-08-21 16:13:51 följande:
    Hörni tjejer!

Tvättar ni alla kläder inan användning? Syftar mest på bebis nu...Eller tvättar ni vartefter dom ska användas?
    Har megaproblem med hur jag ska göra när kläderna ska läggas in i blivande garderoben...Dagens I-landsfundering typ.
    jag hade tvättat 56-62 och lagt det för sig i gaberoben sen hade jag tvättat upp strl för strl när det blev aktuellt
  • Buttelina
    Greksmurfen skrev 2010-08-21 16:22:27 följande:
    Solig ja jag hängde ju abra på dialogen hahaha...

tjejer helt ot men behöver lite tips e inne på ebay å ska beställa kostym till maxen för dopet 5 delars.
    ska man ha svart? kritsrecksrandig ellr ljusblå??
    inte ljusblå

svart eller kritsrecksrandig.. hade nog tagit, och brutit av med en turkos, lila eller rosa skjorta under
  • Buttelina
    OsynligtSmåkryp skrev 2010-08-21 16:24:29 följande:
    Ja, lite så tänkte jag också...Börjar nämligen bli rätt fullt i växagarderoben, och jag har dessutom tråkigt nu när sambon sover på soffan och barnen är hos en kompis.
    haha

tänk så har du några kläder som du tröttnat på innan dom hunnits användas.. då är det bättre att du inte tvättat det ju tvätta efter hand

så himla mysigt att pilla med bebiskläder jag pillade också i min bebislåda härmodagen
  • Buttelina
    OsynligtSmåkryp skrev 2010-08-21 16:28:35 följande:
    Jaa precis. Fast jag hinner nog tröttna på 56/62-lådan också ju...Men då är det upptvättat ändå...Fast folk kanskeköper sådant iallafall om det skulle vara så?
    Pilla med bebislådan är jättemysigt, jag pillar och kikar och önskar att tiden gick liiiiite snabbare.
    jaa det är ju klart.. men det hade jag tvättat ändå.. klart folk köper

jaa tiden går såå sakta ibland när man var gravid..
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17