Busbellan skrev 2010-09-08 14:18:38 följande:
Gahh, nån som vill ha en trotsig 3-åring???
Hon bortskänkes idag!
Var och hämtade A i skolan och där började utbrottet. Hon skulle bara åka rutchkanan en gång och jag sa att jag och A gick till bilen så länge, hon fick komma när hon hade åkt. Javisst ok så långt.
Men när hon hade åkt färdigt så skulle hon absolut inte komma själv utan ha mig till att gå dit, ta henne i handen och leda henne till bilen
Jag vägrade eftersom hon mycket väl kan gå den biten själv och hon hade sagt att hon skulle komma.
Jag vet, inte så pedagogiskt av mig heller men så var det.
Då ställer hon sig ¨på skolgården och gallskriker om att jag ska hämta henne. säger nej ett antal gånger innan jag säger att jag väntar i bilen så länge tills hon kommer.
Vet inte hur länge hon skrek innan hon till slut kom fram till bilen.
Väl där fortsätter hon att skrika och jag klarar verkligen inte av att köra med sånt vrålande i öronen.
Ber henne sluta skrika så vi kan åka hem, men nej det hjälpte ju knappast.
Upprepar flera gånger att vi kommer köra hem så fort hon sutat skrika, men så länge hon låter så står bilen still.
Stannade nog var tionde meter hela vägen hem för det var ungefär så länge hon var tyst mellan attackerna. Hon var alltså inte ledsen utan vansinnig.
Väl hemma börjar samma strid om att ta av skorna, jag skulle göra det och jag sa att jag gärna hjälpte henne om hon inte skrek på mig. Tog alltså en bra stund till innan skorna var av
Sen lugnade hon faktiskt ner sig och somnade utmattad i mitt knä alldeles nyss. Kändes som om hon (och jag) behövde en paus nu
Så nu har jag beklagat mig lite över tjuriga ungar också