-
Teolin använder ALLA sina kläder på dagis! Jag har satt som regel att första gången ett plagg används ska de inte va på dagis, men annars har hon ALLT där! Som du säjer, kläder e till för att användas! Å helt ärligt... T blir MYCKE smutsigare när hon e hemma än på dagis, som e sååå duktiga vid matbordet där, förstår inte vad jag gör för felsolouniko skrev 2010-06-27 21:19:47 följande:Tjejer, hjälp mig nu! Är jag helt knäpp som tänker att Milla kommer använda sina vanliga kläder (mest molo, NS och katvig) till hösten när hon börjar på förskolan? Kläder är väl till för att användas? Visst kanske vi köper liite mer baskläder, men mestadels blir det såklart det som redan finns i garderoben. Hur gör ni?
-
Jag hade en diskussion med personalen i vintras... När det gällde ytterkläder, dom bästa kläderna på dagis var för mej självklart. T hade molo overall på dagis. Hemma hade hon molo jacka och ett par termobyxor från loppissolouniko skrev 2010-06-27 21:27:15 följande:Tack
Jaa jag tycker att kläderna är till för att användas, oavsett märke. Men som vanligt är det mååånga som tycker man är knäpp som "förstör" så dyra kläder på dagis
Nåja nu börjar jag bli så van vid alla kommentarer, ville bara höra hur ni gör 
Jag tog hem overallen om vi va långlediga eller över helgen, annars hängde den på dagis... Helt ärligt, VEM e ute med sina ungar hemma i 4 timmar om dagen... minst!? Inte jag iaf!! Dom va helt sålda i Ts overall.... Hon va den ENDA ungen på hela dagis som ALDRIG va blöt/kall.
-
Jag va så nöjd så jag shoppade ny på salgenSmillaMilla skrev 2010-06-27 21:38:07 följande:Det där låter bra! I år skall vi testa molo istället för reima. Klart att man skall ha de bästa kläderna på förskolan.
-
Gokväll tjejer!
Tittar in efter en heldag på jobbet, mycke trevligt!! Alla har varit så glada och positiva trots värmebölja! Jag har mest glidit runt i solen och serverat vatten. Tillsammans idag skänkte vi strax över 34000 kr till MinStoraDag, fantastiskt!
MEN... sen kom en arbetsskygg kollega och förstörde allt fint... har nu suttit i två timmar och försökt lugna ner mej.. OM man inte orkar jobba100 %, OM man vill vara ledig när det är fint väder... OM man inte vill jobba varannan helg under sommare... VARFÖR söker man då ett heltids jobb på en golfklubb!?!?!?
-
Ja du.. svår gissning va...MammaT skrev 2010-06-29 21:50:56 följande:hahahahaha vem kan de va
Över till något roligare... vilka kommer till Ronya i morgon!?
-
Nu kan jag inte citera.....
Är det ok med krytis fika i morgon!? Ronya jobbar ju... Annars får jag försöka fixa något.... Men knytis gillar vi här på landet med diverse allergiker
-
OM Ronyas man haft ork....LJ2 skrev 2010-06-29 22:36:24 följande:bara man får låna en kastrull o lite vatten.. eller en stekpanna =) vi klarar oss inte på bara fika, enkel väg 1½-2 timmar i bil ju.. så tar med korv tänkte jag
smidigt o mättande
vi tog ju slut på honom i lördags när han fick lägga stenmur hos oss
Så KANSKE grillplatsen är fixad. Isf kan vi ju grilla! Annars har Ronya fått ett nytt kök!
-
LJ2 skrev 2010-06-29 22:42:34 följande:ja, annars funkar stekpannan med om den inte e i ordning grillen
eller kastrull o koka lite.. =)
bara korvbröd som ska ner med sen.. smidigt =)
o nån bulle eller kaka
men det packas i morgon
annars känner inte jag för o äta dom tro jag 
Sängen här.. e helt slut! Hör av dej i morgon! -
Busbellan skrev 2010-06-30 09:33:53 följande:Usch
Igår när vi satt ute vid sjön så hörde vi ambulansen köra förbi med sirener (min svåger sa att det var ambulansen, han är brandman själv hör jag ingen skillnad) kom i alla fall flera stycken och man funderar ju på vad som hänt eftersom de även på tillbakavägen körde med sirenerna på.
Så idag läser man i tidningen att en 10-årig ficka har drunknat vid en annan badplats i samma sjö. Usch så hemskt
-
Den här mamma hade visst inte riktig koll på vad hon köpte sist på salgen... öppnade Ts växa låda idag... hoppsan då...