Inlägg från: Smultronhjärta |Visa alla inlägg
  • Smultronhjärta

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

xmari skrev 2011-03-04 09:25:24 följande:
    Behöver tips från er experter. Molo frost coverall. Har en kille som är 103 cm lång. Blir 110 alldeles för liten till honom till nästa vinter?
    Jag vill minnas att det var den som var liten i storlek..Visst har Liljan köpt de till sina barn och Maia kunde ha nästa års redan nuDrömmer
    ♥♥♥Max&Lova♥♥♥
  • Smultronhjärta

Jo just det..på tal om längd på barn..Max var på 4 årskontroll igår. Ingen stor kille :p
    På ett år har han ökat från 14,8 till 15,3 kilo och från 95 cm till 98Drömmer
    Jag inser ju att det är detta som är anledningen till att vi har äckligt stora växalådor-ungen växer såå sakta,det tar emot att köpa nuvarande storlek för man väntar ju på det där växtrycket så därför hamnar alltmer i den där lådan

♥♥♥Max&Lova♥♥♥
  • Smultronhjärta
    Ocikatten skrev 2011-03-04 11:02:34 följande:
    Ojdå! Japp, ingen stor kille - eller har jag en jätte här som var 109,5 cm och 20 kg!!
    Tråkigt när växalådorna får vänta läääänge... :-/
    Våra brukar ta ett ryck på  våren och ett på hösten - då kan man vips byta en storlek. Inget kul dock när lillebror ärver storebror direkt för då blir man ganska trött på pinten efter att ha sett dem typ tre år i rad...
    Jag minns knappt när vi bytte storlek sist eftersom man vill ju gärna använda liite tidigare..Tur att ungen har snart hundra tröjor i nuvarande storlek då Dock lika tråkigt för mamman som vill byyyta
    solouniko skrev 2011-03-04 11:10:34 följande:
    Hoppsan, det var inte mycket han växt! På ett helt år Kan tänka mig att du har rejäla växalådor då
    Duntoffla skrev 2011-03-04 10:58:02 följande:
    God förmiddag!

Soligt och fint idag också. Idag ska jag inte stänga in mig i gymmet eller i mataffären utan ut och njuta.

Idag hoppas jag att min nya Katvig mössa kommer från Funkybaby. Den skulle vara skickad för flera dagar sen. En annan sak påstås också vara skickad utan att jag fått den..Obestämd 
    Jag fick post från funkybaby igår. Hoppas det kommer idag det du väntar på!
    Pappan hans var lika liten som barn och han blev väl rätt ok till slut
    ♥♥♥Max&Lova♥♥♥
  • Smultronhjärta

Men guuud vilken fin suit i BT- storlek på den och på sötnosen som har den på?
    Fick ett litet habegärTungan ute

♥♥♥Max&Lova♥♥♥
  • Smultronhjärta
    CamillaJ skrev 2011-03-04 14:24:58 följande:

Är det Tuvas suit ni menar ? Haha man vet aldrig   Ehm iaf det är storlek 80 Tuva var på 10 mån kollen för ca 3 veckor sedan .. 10,6 kg .. 74 cm tror inte mycket har ändrats sedan dess.

Så härliga färger ju!Solig Undrar jag om en 86:a räcker till Lova..hon är ju 81 cm om inte längre*växer som ogräs*
    Får fundilera på det
    ♥♥♥Max&Lova♥♥♥
  • Smultronhjärta

God kväll!

Vilken dag..jag är på supernervös och skitglad,känner mig vuxen och liten på samma gång

Byter adress till MITT hus den 15 majSolig

♥♥♥Max&Lova♥♥♥
  • Smultronhjärta

Tack flickor-det känns väl bra antar jag. Mår ju en smula dåligt över vilka summor man köper hus för och att fixaren som har bott där innan varit en hejare på fix och trix,pumpar och en massa skit- får nog lov att börja prenumerera på gör-det-själv tror jag

Stor kram till dig StökisHjärta

♥♥♥Max&Lova♥♥♥
  • Smultronhjärta
    1 och 1 är 3 skrev 2011-03-06 20:30:19 följande:
    KRAM!!!!
    Smultronhjärta skrev 2011-03-06 20:18:50 följande:
    Tack flickor-det känns väl bra antar jag. Mår ju en smula dåligt över vilka summor man köper hus för och att fixaren som har bott där innan varit en hejare på fix och trix,pumpar och en massa skit- får nog lov att börja prenumerera på gör-det-själv tror jag

Stor kram till dig StökisHjärta
    GRATTIS!!! Får vi se bilder nu då? Och redan den 15 maj, det är ju snart! Och MITT i salgtider, Dålig planering
    Här är det:
    www.hemnet.se/beskrivning/1354889

MYCKET färg och två badrum senare så är vi good to go..eeeh ja nästan iaf
    Löööve min nya biytaTungan ute
    ♥♥♥Max&Lova♥♥♥
  • Smultronhjärta
    1 och 1 är 3 skrev 2011-03-06 20:38:55 följande:
    Ser ju itne så illa ut! Kommer bli super fint!

Hur löser det sig med dagis/skola?
    Jag blir taxi till Max och Lova blir nog försökskanin på stället (eftersom hon ändå står i kö till samma dagis som Max) Går det inte så har vi iaf testat...
    Jag tror liksom inte att jag kommer att bo i huset såå länge- har ju hittills inte lyckats på mer än två år på något ställe sen jag flyttade hemifrånDrömmer Stoffe tror inte att det kommer bli skillnad nu
    ♥♥♥Max&Lova♥♥♥
  • Smultronhjärta
    Busbellan skrev 2011-03-06 20:54:13 följande:
    75 ddk är det inte det?
    Nej, usch jag är inte heller säker
    Stämmer
    ♥♥♥Max&Lova♥♥♥
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17