Inlägg från: Duntoffla |Visa alla inlägg
  • Duntoffla

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

LitenBlomma skrev 2011-02-15 10:22:09 följande:
    Babyshop och kidzshop
    Tack! Kollade innan på Kidzshop men tyckte bilderna såg så mörka ut?
  • Duntoffla
    solouniko skrev 2011-02-15 10:20:53 följande:
    Kidzshop, kidelin och babyshop har lagt upp bilder iallafall. GUD så dyrt det kommer bli. Milla måste ha rosa WCT set, slim jeansen, jeansklänning, gula tunikan och nån mössa till att börja med. La allt i korgen igår bara för att kolla och det blir nog närmare 2000 Men ska vänta tills det kommer in här i stan så vi kan se IRL och prova storlekar först
    Slim jeansen gillar jag inte allsTyst  Det blir nog så småningom;

Denim harem 
    Jeansklänning, Berry dress eller summer dress
    Ev gula tunikan om den inte är så illgul  
    Jeansshorts
    Lila zipjacka

Gillar inte att de ska skriva NOVA STAR så stort överallt. 

• Duntoffla
    FL Lisa skrev 2011-02-15 10:26:41 följande:
    han mår mycket bättre. Sov i stort sett hela dagen lång igår och åt absolut ingenting. Men nu har han i alla fall fått i sig lite smörgås och blåbärssoppa och nu sitter han på golvet och leker med sina älskade brandbilar.

hmm...-9 och sol...ibland undrar jag vad tusan vi skulle flytta hit upp för
    Skönt att han är bättre idag.

Ja, vad gör ni där uppe liksom?
    FL Lisa skrev 2011-02-15 10:30:40 följande:
    hahaha...vilken liten sötrumpa har nu inte just den suiten..men massa andra katvigsuits och dom beter sig inte så.

vilket påminner mig om att jag verkligen måste ta tag i att sälja alla minisuits snart...jag bara orkar inte ta tag i det
     Fattar inte varför. Den är liksom stor (lång) mellan nacke och gren och sitter inte tight i övrigt men knappen vägrar vara knäppt.

Det är jäkligt segt att sälja men skönt när det väl är upplagt. Gjorde en raid i söndags med att få ut dem på T. Vill inte ha massa smått kvar. Här blir det inga mer kids nu  
  • Duntoffla
    solouniko skrev 2011-02-15 10:27:03 följande:
    Hahaha men lilla stumpan då Den suiten har vi som väntar på bebis
    Visst ser det lite kul ut? Den är såå fin i färgerna. 

Hoppas min lilla skörd av Katvig kommer på brevlådan idag.  
  • Duntoffla
    solouniko skrev 2011-02-15 10:35:05 följande:
    Några får gärna flytta hit
    Duntoffla skrev 2011-02-15 10:31:55 följande:
    Slim jeansen gillar jag inte allsTyst  Det blir nog så småningom;

Denim harem 
    Jeansklänning, Berry dress eller summer dress
    Ev gula tunikan om den inte är så illgul  
    Jeansshorts
    Lila zipjacka

Gillar inte att de ska skriva NOVA STAR så stort överallt. 
    Jag TROR att dom är fina IRL av vad jag hört, men vi måste prova dom innan.. Annars blir det harem nu, dom ser sjukt fina ut! Och den lila zipjackan vill jag också ha Alldeles för mkt fint i vår!
    Jag vill ha en del Katvig också som de lila ränderna och de grön/blå. Och sen är det ju salg också. HUr ska man ha råd? Finns snart inte mer att sälja här hemma. Möjligen sambo och barn men då har jag ju inga att handla till
    LitenBlomma skrev 2011-02-15 10:36:24 följande:
    Kan nog hålla med, bilderna var bättre på babyshop. Kan man ha råååsa wct i stl 130 som knickers tror ni Drömmer
     Till dig själv? om du är smal. 
    FL Lisa skrev 2011-02-15 10:39:56 följande:
    jag tänkte precis så som du innan Alvin börjat. Men åtminstone Alvins fröknar är mycket förståndiga människor och dom har en jättesund inställning till det här med att vara ute.
    Dom är självklart inte ute med småttingar när det är så här kallt och även de stora är bara ute en liten stund. Dom lever inte efter att man ska vara ute jämt utan mer att man ska lära sig hur alla väder och temperaturer känns och hur man ska klä sig osv.
    Så en sån här dag gissar jag att dom går ut med de lite äldre barnen en liten stund bara för att dom ska få uppleva hur -30 känns och märka att det sticks lite i kinderna och att näsan blir röd. Men dom är duktiga på att läsa av barnen...hur länge dom orkar/vill vara ute.
    Så där är de på Noels dagis också. Det är iofs inte ur och skur men de är ute väldigt mycket. Idag är det skidtävling
  • Duntoffla
    solouniko skrev 2011-02-15 10:50:26 följande:
    Ja det är det jag nog förstår också innerst inne. Att det inte är något att oroa sig över Dom är ju "proffs" och vet nog vad dom gör! Har försökt läsa mkt på friluftsfrämjandet osv också men ja, klart man har många funderingar. Jag tror dock att det kommer kännas bra och att vi valt rätt dagis nu när vi slipper nattis i framtiden
    FL Lisa skrev 2011-02-15 10:42:22 följande:
    ja inte tusan vet jag vad vi skulle hit och göra

nä vi ska inte heller ha fler barn nu så jag tror jag får skicka vidare lite suits till solouniko.

Absolut. Jag ska bara ta mig i kragen och fota vilka det är jag har så får du säga vilka du är intresserad av
    Jadå, men 56 och 62 i suits vill vi gärna "ärva" iallafall TUR att jag inte ska på salgen nästan, slipper man tänka på det iallafall Katvig är jag inte såå sugen på, Tycker det är himlarns dyrt faktiskt för lite ränder Drömmer Men det brukar bli nån tröja, leggings och mössa iallafall SÅ snål får man ju inte vara 
    Håller med om att det är dyrt med Katvig så jag brukar vänta till rea eller erbjudanden.Så snål är jag. 
  • Duntoffla
    Pepper79 skrev 2011-02-15 10:53:22 följande:
    Gillar inte heller när det står Nova Star så stort. Kan vara lite mer diskret....
    Ja en liten logga ngnstans kan jag leva med men stora print mitt på hoppar jag över
    Bybo1 skrev 2011-02-15 10:53:34 följande:
    Hur är NS mössorna i stl ? Känns som om jag skulle kunna köpa alla färger,, tyckte dom var så fina.
    Stora har jag för mig
  • Duntoffla
    Bybo1 skrev 2011-02-15 10:57:46 följande:
    Hm,, så till en pojke på fem år och som har stl 2 i katvig mössor, undra vilken stl man ska ta då?
    Noel är visserligen bara 3,5 men har stort huvud och jag har strl L (48/50) i den senaste av hans NS-mössor. Han kan även ha M men då är den rätt tight nu. Han har 3 i Katvig. Jag skulle ta L om jag var du 
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17