Inlägg från: lillronya |Visa alla inlägg
  • lillronya

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Ocikatten skrev 2010-08-15 21:58:59 följande:
    Tack för idag! Marcus pratade om getabocken hela vägen hem - antar den stod i hagen därute??

Tack själv!

Ja det är vår närmaste granne.

Busbellan skrev 2010-08-15 22:02:12 följande:
    Haha, jag måste ha missat den getabocken

HAr du inte ens hört de?

Emilia Michaela Alicia Nikita Anjelin Emilio
  • lillronya
    Busbellan skrev 2010-08-15 22:13:24 följande:
    Nej
    Men jag kom nog på att jag såg dem när vi körde hem till dig, för visst var de precis innan ert hus på den sidan vi kom från

Ja just det, ni kommer ju alltid från andra hållet annars.

Ja de är innan vårt.

• lillronya
    Tjollabolla skrev 2010-08-15 22:53:55 följande:
    Godkväll!
    Har lyckats köpa en regnbågsoverall på TS ikväll, 800 svenska med frakt och den såg ut att vara i superskick. Väldigt nöjd!

Vet ni vad nypriset är på Mini A Tures vinterjackor? Är det 999? Har 2 i superskick som ska ut på T, men vet inte alls vad som är bra pris...
    Vad är det för storlek och färg på de?Drömmer
  • lillronya
    Tjollabolla skrev 2010-08-15 23:06:57 följande:
    En grön, storlek 3 år
    Å en svart, storlek 4 år
    Anorak?
  • lillronya
    RååSa BuBBlan skrev 2010-08-16 19:05:49 följande:
    Hej tjejer!

I morgon åker vi BORT!! Ska bli sååååååå skönt att slippa de här bankandet på taket som man lyssnat på i över 2 veckor, så enormt less!! varje morgon kl 07.00 börjas det Kräks

Ska åka till min syster o lilla bebisen i Sthlm några dagar, bara myyysa och äta massa sushi
    Å vad härligt!
  • lillronya
    RååSa BuBBlan skrev 2010-08-16 19:07:06 följande:
    Å på måndag börjar Bubblis på dagis, känns helt knasigt, min lilla Bubbla Hjärta

Men det är bara dom här 3 gratis timmarna per dag, så vi hinner gosa massor ändå Hon saknar kompisar lite här märker vi, får lite långsamt med bara mamma
    Å är det dagisdags? Vad mysigt!
  • lillronya
    RååSa BuBBlan skrev 2010-08-16 19:09:15 följande:
    Ja det ska bli så enormt skönt!! Behöver ett miljö ombyte så de heter duga
    Det förstår jag!
    RååSa BuBBlan skrev 2010-08-16 19:10:33 följande:
    Ja nu börjar det bli dags känner vi, hon kräver rätt mycket stimulans och framförallt kompisar, finns inte så gott om dem här i hennes ålder tyvärr, så jag tror det blir bra
    Då blir det ju toppenbra med dagis nu!

Vi har bestämt att E ska fortsätta att vara hemma.
    A går ju på kyrkis två dagar i veckan och så går vi alla tre tillsammans på öppna förskolan en eller två dagar i veckan.
    Just nu är vi några som har jämngamla barn som går där och även träffas på fritiden, så det funkar toppen nu.
    Annars är E ganska nöjd med att drälla omkring med oss när A är iväg. A behöver en aning mer stimulans.
  • lillronya
    Ocikatten skrev 2010-08-16 19:17:53 följande:
    E är en mysig lite pysslig drömmare! Hjärta
    Ja han är ju det.
    Köra lite med bilarna och bygga tågbana utan röjarbruden är perfa, tycker han.
  • lillronya
    RååSa BuBBlan skrev 2010-08-16 19:18:49 följande:
    Här finns ju öppna fsk men de är mest småttisar där med sina mammor, inte så skoj för en snart 4 åring

Jag hoppas hon kommer trivas, hon kan vara lite tillbakadragen när det blir många barn på en gång, blir liksom lite för mycket, ett par tre stycken är bäst
    Ja det brukar ju vara så, att det bara småttar på öf. Men här är vi några som valt att ha barnen hemma och det är så himla roligt!
  • lillronya
    RååSa BuBBlan skrev 2010-08-16 19:30:25 följande:
    go kväll
    ängeln83 skrev 2010-08-16 19:24:05 följande:
    Här har vi också börjat fundera på dagis till Liam, han är enormt rastlös och krävande och nöjer sej inte alls med att vara med mamma och Meja hela dagarna Vi tog ju hem honom när Meja föddes men sen dess har han pratat om dagis nästan varje dag så jag tror minsann han längtar tillbaka. Dessutom är det ju 15/h gratis nu.
    Jag tycker det är så enormt svårt att roa henne, hon vill leka roll lekar med dockorna och liknande å de tycker jag e sååå segt.. Bygga lego, pussel o så e oki, eller baka o greja mm mm.. Men just det här  "hej jag heter barbie, va heter du"  "jag heter pinpessan ska vi åka till stan"  sååååå tråkigt

Hoppas hon hittar nån/några som åxå tycker de är skoj på dagis
    A gillar också såna lekar och jag är SÅ tacksam att Nikita orkar leka med henne ibland. E är också med ett tag sen drar han.
    På kyrkis leker fröknarna sånt med de. Det är toppen!
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17