Inlägg från: Tjollabolla |Visa alla inlägg
  • Tjollabolla

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Busbellan skrev 2011-05-12 08:03:59 följande:
    Ja, under studsmattan känns det verkligen som de skulle kunna knäcka nacken

Då har vi olika erfarenheter ang. nät eller inte Har med diskuterat detta med lite människor i sjukhusbranschen och de allra flesta olyckor de säger sig få in har hänt när barn krockat med varandra på studsmattan
    Har en granne här som nyligen bröt nyckelbenet när hon hoppade på studsmatta med nät, de höll på att kasta sig mot nätet
    Personligen tycker jag barnen lär sig att anpassa sin hoppning mer när de hoppar utan nät, men det är ju jag det
    Jo fast jag tar hellre ett brutet ben nånstans... Än att landa på en sten sådär.
    Ja det är ju lite vad dom är vana vid, men man kan ju ändå få obalans i hoppningen och komma fel. 

Ja jag tyckte det såg totalt livsfarligt ut med Lia under studsmattan! Hon går ju precis in där under, lite jobbigt för man får verkligen passa på henne hela tiden. Det är ju skiitkul att gå under där när nån hoppar! Allra helst vill hon vara uppe på studsmattan med, men det får hon bara om nån av oss sitter där Hon flyger som en vante där uppe, men oj som hon skrattar
    ♥ Milo 22/2 2007 ♥ Lia 12/2 2010 ♥ milosblogg.blogspot.com
  • Tjollabolla
    Mawe123 skrev 2011-05-12 08:05:07 följande:

Vi har också blivit med studsmatta igen.

Barnen älskar den.

Vi hade en lågprisvariant tidigare med ett tunnt kantskydd som jag retade mig så mycket på så för två år sedan skrotade jag den. Förra sommaren när vi skulle köpa ny så ramlade sonen samma dag som vi lovat beställa studsmattan och fick en svår fraktur på mjälten - så eftersom han blev ordinerad vila i 3 månader blev det inget köp då.

Men nu har vi alltså fått en matta igen, från studsexperten.se med ett kraftigt skyddsnät, stege och bäst av allt ett tjockt rejält kantskydd. Rekommenderar!!

Vi pratade lite om att låta bli att investera i mattan, men jag blir tokig när barnen börjar vilja gå till kompisar för att de har studsmatta - då är det bättre att köpa en själva!

Nej det är inget kul när dom vill gå till kompisar bara för att leka med en grej!
  • Tjollabolla

Jag råkade visst beställa lite småfolk igår. Har varit sugen på elefantklänningen länge och igår fick ju småtting in en Leopard t-shirt, då var det kört! Milo kommer älska den!

Å så vann jag en Hummel sommarbodysuit på Digulos auktioner, ny för 70spänn Tackar!

• Tjollabolla
    lillronya skrev 2011-05-12 08:34:07 följande:
    Tänkte på dej när jag såg den där fina hummeln.
    Ja den såg såå fin ut. Jag glömde bort den så jag trodde verkligen inte jag hade vunnit!

Fick hem den underbara rosa/gula uv baddressen från förra året med, himmel så små dom är i storlek. Den gick på, men det var med ganska mycket vilja
  • Tjollabolla

Himmel så mycket fint småfolk det finns nu... Skulle kunna handla massa mer. Vill ha sommardressen till Lia, den lila med nyckelpigor och till Milo finns det massa t-shirts jag vill ha...!

• Tjollabolla
    1 och 1 är 3 skrev 2011-05-12 09:57:47 följande:
    Vem är E!? Förvånad

Har spenderat morgonen framför datorn och googlat typ allt jag kan komma på. Danskarna tror även dom på den 25 som vi sagt innan.... Vill ha ett datum NU!!!!!!!!
    Ihhh! Tur jag fixat barnvakt både den 25;e o den 1;e
    Tror stenhårt på den 25e faktiskt. Det var väl nån helg i danmark med den 1;e? Nationaldag nån av dom dagarna va?
  • Tjollabolla

Oj vad kläder ni har töser... Vi ligger nog oxå i lä... Kanske 35 klänningar, hälften korta kanske. Men tröjor har hon väl bara 2 och 3 t-shirts! Leggings har vi en del och några korta leggings i 68 som fortfarande passar sen förra sommaren Suits har vi väl runt 20-25... Hmm ja, bara klänningar och suits blir ju ändå ene del ombyten

• Tjollabolla

Godmorgon!

Näääe fy f*N vad trött jag blir på allt prutande på Facebook! Vad är det med folk? Bodysar i nyskick för 100 kr inkl har jag sett folk försöka pruta till idag, som om 130 inkl. inte var billigt?!
    Där är även en som efterlyst Molo t-shirts 3 ggr nu men tycker alla är för dyra. Varför vill man ha Molo då? Vad tror man?! Blir galen....!

• Tjollabolla
    Helle skrev 2011-05-13 08:14:21 följande:
    Morning

Ja fy vad trist sånt är. Gillar man inte priset får man väl bara strunta i att köpa.

Här är jag lite trött då de ringde från sonens dagisläger kl halv ett i natt och jag fick hämta hem honom Tog en och en halv timme totalt ... lär vara lagom seg ikväll 
    Åhh lilleman! Var han ledsen?

Ja det är skittrist! Hade även en som inboxade o ville köpa en Molo filt. Jag sa att jag hade en, skulle bara tvätta den först. 200 ville jag ha, men det för mycket. Frågade om hon ville ha en annan filt, men nej, det var en MOLO filt hon skulle ha. Lycka till....
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17