Engeln skrev 2010-09-30 22:04:48 följande:
Hm, ni är ju haj på det mesta här inne. Hur skulle ni reagera på en reklamation som (hittills) har tagit ca 3 månader?
Jag köpte molos softshell jacka i våras och i första tvätten (helt enl. anvisningar) föll massa svart "färg" bort från kantbanden, den såg vit och svart-fläckig ut. Jag reklamerade till butiken (mailade) och de skickade en frankerad mailingbag direkt till OTT. Jag postade denna i början på juli. Butiken hävdade att det var ett "seriefel" på jackan och skulle kreditera mitt kort. Molo hade semesterstängt då så reklamationen kunde dock inte fixas innan de hade öppnat igen.
Nu i sep (15/9) hörde jag av mig igen då jag fortfarande varken hört något eller fått tillbaka pengarna. De sa då att molo fortfarande inte svarat på reklamationen, hon skulle ringa dem dagen efter och sen återkomma till mig. Detta har fortfarande inte gjorts!
Ni som har superkoll, tror ni att molo är så sega? Vad ska jag ställa för krav på butiken?
Hoppas nån orkar läsa och svara :)
Vid en reklamation är det butikens ansvar att ge dig pengarna tillbaka, sedan skall dom begära pengarna från företaget, i detta fall MOLO.