Inlägg från: Kristyr |Visa alla inlägg
  • Kristyr

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

RockingSkåne skrev 2010-10-28 16:44:29 följande:
    Jag har precis varit och köpt en MOLO stl 86b till min lilla kille men den kändes väldigt stor :(
    Så nu vet jag inte vad jag ska göra. Vill ju ha en overall siom håller hela säsongen och det tror jag inte en 80 gör.... Han blev superirriterad när han fick den på sej! Jag vet inte riktigt hur lång min son är nu men max 76 cm. Tror inte han är längre än så, han var 73 vid 13 månader.... och är nu 15 månader...
    Hade en 86a till min son förra året. I september var han 78cm på ettårskontrollen.
  • Kristyr
    Saraia skrev 2010-10-31 13:14:56 följande:
    tack för svaret - NS får d bli! e se stora i stl de randiga?
    80/86 sitter perfekt på min 2 åringa son. Typ 92 lång.
  • Kristyr
    1 och 1 är 3 skrev 2010-10-31 19:45:51 följande:
    Alltså....

NÄR slutade era ungar sova middag!? T hade feber igårkväll å vägrade somna... slocknade runt 21.30... upp i morse kl 6, (visserligen 7 men ändå) sovit 45 min på dagis idag och HUR pigg som helst nu...

Jag är van vid att ungen deckar runt 19, får väcka henne 7 morgonen efter och sover MINST 1,5 timmes middag.....
     när han var 1år och ca 4 mån. Då gick det inte att få honom i säng mitt på dagen. Började även somna lite tidigare än 22 på kvällen.
  • Kristyr
    1 och 1 är 3 skrev 2010-10-31 20:17:24 följande:
    Shit, du måste ha en nattuggla!!
    Näe, nu somnar vi honom vid 19 (19:30).

vaknar 06-07.30 (kanske kommer sova bättre och längre när han inte har tänder som stör hans nattsömn)
  • Kristyr

Smilla> Vad fin svea var i grå/råååsa katvig och NS kjol. Måste verkligen leta tröjor och leggings i samma färg sedan..Hjärta

Har samlat på mig en drös (iaf 3) NS jeanskjolar  och några jeansklänningar....

• Kristyr
    SmillaMilla skrev 2010-11-01 19:53:45 följande:
    Åhhhh tack <3 Det är det som är tjusningen med katvig.
    ja katvig är underbara...

ska försöka bunkra katvig ränder och leggings under julkaledrarna nu.. i massor med storlekar.. Drömmer
  • Kristyr

*bah* Det där att man ska torka av pop skalikläderna med en fuktig trasa...*haha* säger jag bara. En fuktig trasa biter inte på alla matfläckar och annat kul som hamnar på overallen efter en dags användning. Torka av under typ rinnande vatten med en dyngsur trasa är det som gäller..

Overallen får testa på lite hoppas den håller ihop tills våren...Tungan ute

• Kristyr
    Stormis skrev 2010-11-02 20:34:13 följande:
    Skål

Själv fick jag ju ett jävligt oförtjänt neg igår Gråter. Kan inte låta bli att störa mig på det.
    ett blåbär
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17