Inlägg från: ChokladMoshin |Visa alla inlägg
  • ChokladMoshin

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Zvartaliljan skrev 2011-02-15 16:27:05 följande:
    Åh vad trist

Här ska jag försöka förklara lite fint för försäkringsbolaget hur det kommer sig att barnen har så mycket kläder....

Har värsta diskussionen med chefen just nu (via sms) om vad hon ska ta betalt för en tårta, ibland undrar man ju hur hon kunnat öppna ett café....jag säger pris per bit o hon svarar "men hur mycket för en hel tårta då?"... men suck...går inte att förklara att hon ska räkna priset per bit, 8, 10, 12, 16 o.s.v Hon vill liksom bara ha ett pris för en tårta utan att säga mig hur stor den ska vara
    Kan du sluta prata bageri och visa foton på FB från bageriet.
    Efter 7 år hemma så börjar jag ju sakna jobbet liiiiiite, väldigt lite men ändå....
    Mamma till 4, räcker det nu?
  • ChokladMoshin
    Zvartaliljan skrev 2011-02-15 18:53:23 följande:
    haha förlåååååt

Du som vet då kanske kan råda mig lite här....nu får jag välja mellan att jobba 3 nätter per vecka som konditor o baka kakor, göra tårtor o.s.v ELLER så får jag arbeta 5 nätter per vecka och utöver mitt jobb som konditor då bli lärling till bagaren och så småningom hjälpa honom. Annars kommer de anställa en bagare till då de fått in stororder från volvo som ska ha bröd varje dag sen.

Jag är jättevelig....efter utskällningen jag fick från svärmor om jobbet som konditor så känner jag ju mig lite sådär angående att samtidigt bli bagarlärling...och ändå tycker jag det låter roligt och som en otrolig chans som inte många får...
    Jag skulle nog tagit den chansen om det funkar med familjen, sååååå kul, älskar mitt yrke.
    Sen är bageri sidan bra mycket tyngre än konditori.
    Sen gissar jag att svärmor inte bor hos er, betalar era räkningar eller har barnen då du jobbar, så strunta du blankt i henne!!
  • ChokladMoshin
    kitty79 skrev 2011-02-15 22:10:40 följande:
    Hej
    slänger in en fråga -Jag kollar på molos lurvfleece till bebis ,men hur ska jag tänka angående storlek ?
    Har en nyföding och tänkte köpa en overall att använda frampå vårkanten i vagn ,hur är fleecen i de mindre storlekarna ? stora /små ?

Han är 54 lång nu , borde jag satsa på 68 ?
    LÅter som en bra storlek.
  • ChokladMoshin
    1 och 1 är 3 skrev 2011-02-16 08:53:12 följande:
    Jag är en sån där dålig mamma som inte märker någonting... på Ts dagis behövs de dock inte, enligt personalen så är det bara hon som har så fina kläder
    Då är jag en lika dålig mamma jag
    Fast å andra sidan har dotra själv sten koll på hennes kläder och fröknarna känner lätt igen hennes kläder med.
    På snart 2 år har ett plagg försvunnit, ett par helt nya muddjeans från Hm för 99:- och dom hade hängt dit ett par exakt likadana fast slitna till tusen....som om jag inte skulle märka liksom
    Det roliga är att precis på samma krok hänge Me&i svettisjacka ganska ny, Molo lurv och NS mössa helt ny, men dom fick vara kvar
  • ChokladMoshin

Vann igår en autkion på T, en ny Katvig sommarsuit i stl. 80. Hon hade skrivit 30:- i frakt och jag trodde hon sklrivit fel, kostar ju bara 12:- liksom.
    Hon svarade att hon skickar i vadderat kuvert för 30:- och om hon skulle paketera det som vanlit så skulle det bli 24:- för hon vågar inte chansa på ickeskrymmande......ööööööhhhh rullar hon ihop plagget eller?
    Jaja, mitt fel, det stod ju 30:- tur jag vann det för 61:- så 91:- för en helt ny är ju bra ändå.
    Himla vad jag babblar idag, dags att göra sig ordning för lunch och shopping med mina tjejer och svägerska

• ChokladMoshin

Gokväll i tråden!!

Nån som vet vart jag kan hitta KAtvig´s långärmade nyheter i stl. 134?

• ChokladMoshin

Letar efter Katvig´s rosa/gula sommarsuit i stl. 74. please lite hjälp
    Eller Molo´s girly rainbow sommarsuit i stl. 68.

• ChokladMoshin
    Kristyr skrev 2011-02-18 16:04:18 följande:
    de hade bara långärmat..
    Synd.

Vilken Molo filt skulle ni köpa för att matcha Katvig gul/rosa? Miau eller colibri?
  • ChokladMoshin
    solouniko skrev 2011-02-18 19:25:14 följande:
    Colibri helt klart, underbart tillsammans med gul/rosa katvig Och mer vårig i färgerna än miau!

Godkväll! Här håller vi fortfarande på att frysa ihjäl, har ju varit kring -30 hela veckan och ska vara ända tills mitten på nästa vecka med. Ingen vår i sikte här inte Obestämd Nåja Mill har fått vara hemma från dagis hela veckan och gått i pyjamas mer eller mindre hela dagarna. Vi har bakat, städat, sovit middag tillsammans och bara myst. Knappt varit utanför dörren så rätt mysigt är det ju faktiskt ändå Men ja, nu får det räcka!
    Tänkte också colibri men vet inte hur dom som ska få den gillar den skrikiga baksidan........
    Mamma till Simon skrev 2011-02-18 19:27:13 följande:
    colibri...dum fråga
    Förstod du skulle svara det
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17