Inlägg från: SmillaMilla |Visa alla inlägg
  • SmillaMilla
    Busbellan skrev 2010-10-23 21:22:32 följande:
    Ja, Kuoma har jag bara hört gott om, men de är inte vattentäta va?
    Är ni nöjda med reima?
    Ja kouma är vattentäta. Reima stövlarna har vi inte testat tidigare. De är dock med kadborre så inget för Nora.
  • SmillaMilla
    anette 81 skrev 2010-10-23 22:30:29 följande:
    använde du ull strumpa i då?
    Endast när det var -32, annars behövs det inte. De är verkligen varma. Och skon är så himla lätt viktimässigt. För annars brukar ju vinterskor vara så tunga så barnen knappt orkar lyfta fötterna.
  • SmillaMilla
    Busbellan skrev 2010-10-23 21:28:33 följande:
    Men det står ju aldrig på kouma att de är vattentäta när man läser om dem.
    Sen blir jag lite tveksam när de skriver att de har rymlig läst, lär väl ramla av Noras smala fötter
    VA? Gör det inte. Svea har haft sina i både snöslask och ösregn, har aldrig blivit blöt om foten.
  • SmillaMilla
    solouniko skrev 2010-10-24 09:03:34 följande:
    Vi kör också med Kuoma, som typ alla andra här i norra norrland Vi har ju väldigt kallt här på vintern ibland och de är verkligen superbra! Ullstrumpa i när det är som kallast. Lätta och smidiga, och ja, vattentäta
    Tack Jag började verkligen fundera där om de var vattentäta, men hon var ju aldrig blöt om foten. Den bästa sko vi någonsin haft. Men här hade de verkligen gått upp i pris. Förra året köpte jag dem för 34 e, nu betalade jag 54 e. Men det är det klart värt.
  • SmillaMilla
    Busbellan skrev 2010-10-24 09:49:12 följande:
    Kan ju faktiskt vara så att de håller tätt väldigt bra även om de inte har nåt sk tex material så de får heta vattentäta.
    För jag är ganska säker på att de inte har det
    Så här står det om dem:
    www.kuomiokoski.fi/tuotteet/jalkine_talvi_yleinen_se.html

Men ja här alla kouma och jag är supernöjd. Mycket bättre än Ecco, viking, pax, columbia, kavat... ja allt har vi testat.
  • SmillaMilla
    lillronya skrev 2010-10-24 18:11:54 följande:
    Tjenixen i tråden!

Här var det lugnt som vanligt...
    För lugnt.

Nu vill jag ha massa bra erbjudanden. Shoppingsugen!
  • SmillaMilla
    Kristyr skrev 2010-10-24 18:53:45 följande:
    jag vill ha julkalendrar
    Åhhhhhhhh inte långt kvar!
    lillronya skrev 2010-10-24 18:57:24 följande:
    Ja det är verkligen för lugnt.

Erbjudanden är kul, men jag vill helst ha sällskap av trevliga pölsekäringar bara.
    ja det är klart. Men kommer det trevliga erbjudanden och nyheter så brukar det bli mer liv här innne.
  • SmillaMilla
    Busbellan skrev 2010-10-24 19:36:42 följande:

Åh, E och A leker för fullt här, händer inte ofta att A leker med någon.

Nu har dom skitkul. Hoppar visserligen i våra sängar, men det kan jag ta.

Håller varandra i händerna och hoppar tills de ramlar, allt under gapskratt Hjärta

Åhhhhhh vad härligt!!!!
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17