Inlägg från: Smultronhjärta |Visa alla inlägg
  • Smultronhjärta

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Theina skrev 2010-05-10 08:59:53 följande:
    Oj, det hade jag ingen aning om.. men hur 17 ska man veta att kläder man köper på t är stulna??.. jag som nyss satt och funderade på hur det kommer sig att det är så lite bud på kläder.. 
    Lindexsäljaren höll iofs på i flera år och sålde nyheter som knappt hunnit ut i affärerna även BR och Kappahl.
    Dessa storköpare som jag tror jag minns vilka de är handlade som sagt kopiösa mängder..Dan/Marie skickade ut en mail innan hon la upp auktionerna(med toklåga köp-nu),jag fick också mailet och handlade ibland men hennes stammisar tog säkerligen 10 köp-nu varje gång!
    När TraderaCafè fanns så berättade Marie sin version hur det kom sig att hon kunde sälja som hon gjorde så dessa köpare har fått en förklaring förklarad via chatt(sen om de väljer att tro på det eller ej är ju en annan sak). Det finns alltså mer bakom än ett alias för de som har handlat
    Jag tror att dessa storköpare får en intressant dag i rätten men inte mer än så...
    ★(¯`°?.¸ ღ♥ Max&Lova ♥ღ¸.?°¯)★
  • Smultronhjärta
    hzl skrev 2010-05-10 09:09:44 följande:
    Dom lade tydligen ut ca 50 auktioner varje dag med nya lindex, hm osv. Vissa kläder som inte ens kommit ut i alla butiker.. Då anses det väl rimligt att man drar vissa slutsatser. Dom åtalar ju inte nån som köpt en tröja utan dom köparna har köpt för 30 000 som sagt..
    Marie har som sagt givit en förklaring till varför hon kunde sälja nyheter innan de ens hittat till affärerna,tack vare sitt "arbete". Dessa som har handlat mängder är dessutom storsäljare själva på Tradera med över 1000 omdömen på T.
    De kommer säkerligen hänvisa till Cafèet-även jag har "pratat" med Marie där och hon var då väldigt smidig och övertygande i det hon sa.

Tror inte att den historien är vad som gör att Tradera går sämre utan mer det som x karin säger..fler säljare,fler företag på T,fler webshoppar och sämre ekonomi för många
  • Smultronhjärta
    Tjollabolla skrev 2010-05-10 09:12:17 följande:
    Oj det hade jag absolut ingen aning om! Tack för att du sa det. Får man inte sälja badkläder då heller? För det är ju massa som gör det...
    Nope- det får man inte och Tradera är luriga även i det avseendet. Det står klart och tydligt i deras villkor att beg underkläder/badkläder får inte säljas men många slinker igenom,andra varnas,några stängs av utan ett ord!
    Sen får man inte heller skriva varumärken i auktionsbeskrivningen tex spana in mina andra auktioner mycket från Molo,Pop,Småfolk Det var en i Traderatråden som blev avstängd 6 månader efter att ha gjort så medan en annan fick auktionerna nedstängda med en varning. Konsekvens är inget Tradera vet vad det är{#lang_emotions_undecided}
  • Smultronhjärta
    Kristyr skrev 2010-05-12 14:17:46 följande:
    hmmm tror jag måste köpa några kortärmade bodys i stl 56.... tror inte jag har nån.
    eller kanske en långärmad hand i hand{#lang_emotions_dreamer}
  • Smultronhjärta
    Tjollabolla skrev 2010-05-12 14:45:52 följande:
    Nån som vet var dom har enfärgade vita bodysar? I rena storlekar... Behöver en i 62. Trodde jag hade köpt på T men det var visst 68 och det kommer vara alldeles för stort när det är dop...
    Polarn och Lindex
  • Smultronhjärta
    Kristyr skrev 2010-05-12 14:48:11 följande:
    vilken stl? *hmm* fast det är väl prickar på ärmarna? *fnular*
    Prickar på ärmarna-men såå fin ju! Tror det är stl 56 på den som är kvar på Eleraffs rea
  • Smultronhjärta
    Tjollabolla skrev 2010-05-12 14:51:57 följande:
    Tack! Ska kolla där
    Kom dessutom 25% på ett köp på mailen för någon timme sen på Lindex
  • Smultronhjärta
    stökmamma skrev 2010-05-12 14:59:44 följande:
    och min skrivare som återigen fått något otilåtet att äta...
    Du får handla i webshoppen helt enkelt
  • Smultronhjärta
    Buttelina skrev 2010-05-12 14:58:02 följande:
    åh men för sören!!! TACK!! precis vad jag behöööövde
    Behövde vet jag inte om jag tror på men var så god
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17