Inlägg från: RååSa BuBBlan |Visa alla inlägg
  • RååSa BuBBlan

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Sååååå underbar salghopping i bildis Tungan ute MUMS!!

Men jag ser att många skriver att utbudet va dåligt i vissa storlekar, så brukar det ju inte vara Obestämd

Massa sööööta små barn i snyggis kläder åxå Solig

På julafton är jag tjockare än jultomten...
  • RååSa BuBBlan
    H I L L A skrev 2010-11-16 08:46:15 följande:
    Hua !!! Jag förstår dig Jag kan inget om råttor, men när jag bodde hemma (på landet) så hade vi katt och inte en råtta i sikte.
    Ja jag mår sååååå dåligt!! Kan inte ta i NÅT här hemma, spritar allt flera ggr om dan *ryyyyys*

Vi funderade på att låna en katt av nån, typ kattvakt.. men ingen ska resa nånstans just nu
    Buttelina skrev 2010-11-16 08:52:43 följande:
    skaffa en liten kissemisse
    Vi vill inte ha nån kissemisse söta e dom men det känns som det räcker med en kanin här faktiskt..
  • RååSa BuBBlan
    melizza skrev 2010-11-16 09:46:05 följande:
    Fyyy vad äckligt......förstår att du mår dåligt......jag hade dött.

Hoppas nån kan komma och hjälpa dig snart......usch lider med dig.
    Ja grymt äckligt!! Hade det varit en liten skogsmus så fine, men en råtta, nä fy bövelen
    Duntoffla skrev 2010-11-16 10:18:08 följande:
    Vår kissemiss hade inte skött sitt jobb så vi hade en rätt söt liten mus under kylskåpet för någon månad sen. Sambon köpte råttfällor på Jula eller Biltema. Dagen efter var musen i mushimlen Köp en eller flera såna och sätt ut. Du kan ju be någon granne "tömma" dem sen
    Vi har haft 3 fällor ute i flera dagar, varenda morgon är fällan tömd på maten men den har inte löst ut, köpte en fälla som är som en bur, å samma där, dom tar maten men kommer ur fällan

Råttgift har vi haft ute sen fredags och han äter allt varje natt, men dör gör han INTE!!

Anticimex kommer hit på Torsdag, men det känns lääänge tills dess, jag vill inte campa med råttorna.. *ryser*

Nä, lägenhet i stan känns som ett bra alternativ just nu!!
  • RååSa BuBBlan
    Duntoffla skrev 2010-11-16 10:59:08 följande:
    Ah, knepigt! De fällor sambon köpte halshögg nästan musen så de var toppen effektiva.

Skönt att Anticimex kommer snart i alla fall. Det är inte så trevligt att ha råttor inne direkt Obestämd
    Jag skulle gärna halshugga dessa!! Sen när fanskapet står på köksbänken o bara tittar på mig på morron liksom.. Nä fy tusan rent ut sagt!!
  • RååSa BuBBlan
    Buttelina skrev 2010-11-16 11:34:46 följande:
    ta en spade och smacka till honom

nä men förstår dig. blärk att ha en råtta! provade du det jag tipsade om? sånna som man sätter i uttaget som ger låg (eller hög) frekventa ljud som vi inte hör men som krypen skyr som pesten? vi har inte haft en enda mus inne i vår stuga..
    skulle aaaaaldrig våga   Gud så jag e rädd för dom!!

Nä, vad tipsade du om? Måste ha missat..
  • RååSa BuBBlan
    lillronya skrev 2010-11-16 12:24:59 följande:
    Anticimex säger att man ska ladda fällorna med JAPP. Det är så kladdigt så de får inte av det utan att fastna.
    Men alltså, vi satte fast osten rejält med en snodd å det hjälpte inte ett dugg!! Gubben testade sen att slå på fällorna å dom löste inte ut, han fick banka flera ggr för att dom skulle slå igen *värdelösa*
    molnen skrev 2010-11-16 12:24:53 följande:
    Ny fy för råttor ,någon som vet om de där fällorna med högfrekevntljud hörs även av kaniner (vill inte att vårat husdjur ska bli tokig i sin bur )

Jag letar Molosrainbowvantar med högt skaft ,hur är de i st. ? jag har en 4,5åring med rätt små händer. Jag hittar bara 1-2år och 6-8år......
    Vi har åxå nin, vad är det för fällor???
  • RååSa BuBBlan

Nu va mina hoppingsynder på fejjan betalda och jag har 149.- på kontot

Har aldrig varit så här fattig nånsin!! Huset har ätit sönder vår ekonomi som råttorna ätit sönder våra pet flaskor Obestämd

• RååSa BuBBlan
    H I L L A skrev 2010-11-16 14:31:58 följande:
    Huuuh vad trist
    Lite det vi dividerar om här hemma emellanåt, detta med husköp (bor i lägenhet nu). Att man kan halvera sin månadskostnad om man köper hus osv. Men å andra sidan så är det rätt safe att ha lägenhet, går nåt sönder ringer man ju bara hyresvärden och de fixar direkt utan att det kostar mig nåt ...
    Kan ju bli dyrt med hus också Obestämd
    För- och nackdelar med allt typ
    Hus i all ära alltså! Men det här jäkla fuskbygget skulle kunna knäcka nästan vilken ekonomi som helst.. Tror vi lagt ut närmare 300.000.- hittils på bara åtgärder av skador.. Inte en enda tapet jäkel har jag fått köpa!!

Det roliga med huset är borta för längesen, nu är det bara överlevnad kvar sen får vi se vad som händer, man kan ju inte bli av med det heller liksom Obestämd
  • RååSa BuBBlan
    H I L L A skrev 2010-11-16 14:41:31 följande:
    *kramar om* Kyss
    Tack sötnos Solig
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17