Inlägg från: Buttelina |Visa alla inlägg
  • Buttelina

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

h80 skrev 2010-09-11 15:50:43 följande:
    jo visst är den underbar, men det är ju aldrig fel med flera lurvar Tungan ute
    hehe nää Tungan ute

upptäckte idag att vår fiiina turkosa med orange kantband är för liten Gråter. så nu måste jag köpa en ny
    Isabel och Alexander - mina små hjärtan
  • Buttelina
    Helle skrev 2010-09-11 18:53:39 följande:
    God kväll

Letar färg på Molos overall den i blå el grön. Finns det någon som sett någon sida där färgerna stämmer ganska bra med verkligheten? Jag har kollat på babyfryd.dk och houseofkids.dk men där skiljer sig speciellt den blå ganska mycket.

Hilfe please.  

den gröna ser ut som på babyfryd tycker jag men den blå ser inte ut som nån av bilderna..

denna är nog mest lik.. den är liksom turkos/petrol/grön i tonen

http://www.busochrackartyg.com/data/archive/product%20images/molo%20itzak%20fjord%20bra.jpg

• Buttelina
    GROD PRINSARNA skrev 2010-09-12 22:50:03 följande:
    halloj!!
    fiina dom blev i sina lurvar dom ser ut att vara så goa mot varnadra
  • Buttelina
    SmillaMilla skrev 2010-09-13 17:33:25 följande:
    FÖRLÅT! Skrev i fel tråd!

Tjejer snabb hjälp nu igen om kikkid klänning.

Svea är 94 lång och 17 kilo tung.

Den lila kikkid klänningen. vilken stl? Beställde 110 men är så orolig att den blir för stor. Nu funderar jag på om kompisen skall ta denna och jag beställa snabbt en i 104. Vill ju inte att den skall bli för stor. SNÄLLA någon som vill ta mått?

bella 106cm i strl 122. det skiljer ca 3-4cm i längd mellan strl.. så om svea är 12cm mindre än bella så ska hon ju ha 3-4strl mindre än bella typ..vilket innebär strl 104 eller 110. bra hjälp va?? men jag tror 110 kunner sitta ungefär så här på svea.. den drar ju ihop sig i tvätt med..
  • Buttelina
    Flock skrev 2010-09-13 18:46:10 följande:
    Nu börjar härliga hösten med alla salger HÄRLIGT!!
    jaaaa härligt!!!
  • Buttelina
    SmillaMilla skrev 2010-09-13 19:58:04 följande:
    Tack, men nu behövs det inte. Blir 110 i alla fall Fy vad jag är velig.
    gahhh hoppas nu det blir bra Tyst
  • Buttelina
    RååSa BuBBlan skrev 2010-09-13 20:39:25 följande:
    KIKKID klänningarna är 60 cm långa i 104 och 65 cm långa i 110,  Bubblis har 104 och är en meter lång ca. 110:an är för lång.
    så konstigt att vår 122 sitter så bra då Obestämd skiljer ju bara 6 cm mellan bella o bubblan..  måste ha lite med kroppsbyggnad och så att göra.. jag tyckte 110an på jacaos dotter satt super och hon är väl typ 95 tror jag nån skrev?! så olika det kan vara
  • Buttelina
    Busbellan skrev 2010-09-13 20:59:26 följande:
    Tror det har MYCKET med kroppsbyggnad att göra
    Är barnet åt det smalare hållet är det ju inte licka mycket tyg som går åt till kroppen
    Räcker nog med nåt kilo till så åker den nog upp en bit eftersom den är ganska tight.
    På en klänning som inte sitter åt spelar nog inte barnets kroppsbyggnad så stor roll, men på denna kan den nog göra det
    jaa det måste vara så för rackarns vad smal och FIIIN  den är
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17