Inlägg från: Kristyr |Visa alla inlägg
  • Kristyr

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

ängeln83 skrev 2010-11-30 12:45:39 följande:
    Hej igen.

Smiter in en runda medans Meja sover och Liam slår in julklappar
    Är ruggigt shopping sugen, lutar åt lite Småfolk.
    Vad tycker ni om denna?
    www.smatting.se/klanningar/smafolk-babyklanni...

O så funderar jag på ap tröjan till Liam, vilket är finast, bruna eller lila kantband?
    den klänningen beställde jag igår
  • Kristyr
    Zvartaliljan skrev 2010-11-30 12:53:35 följande:
    ja jag hoppas att jag med får sova snart...Mateo har inte sovit en hel natt sen han var typ 3-4 månader, o då sov han ju bara en hel natt någon enstaka gång. Som det är nu sover han max 1-2 timmar i taget, och bökar som bara den. Tror att han är lite mjölkallergisk för det blev lite bättre nu när vi slutade med mjölk, men fortfarande bökigt o dålig sömn så tänderna bidrar nog också.
    *hoho* sonen sov inte en hel natt mellan 4-5 mån till han var 2 år! Om de hände att han sov en hel natt innan så var de lätträknade och de är inte fler än 5.

Nu sover han som oftast i sin säng till 03-04 och sedan till oss eller så vaknar han och tycker det är dax att gå upp vid 05.

Lillasyster har börjar vakna igen på nätterna och vill äta 2 ggr.. *pust*
  • Kristyr
    ängeln83 skrev 2010-11-30 12:45:39 följande:
    Hej igen.

Smiter in en runda medans Meja sover och Liam slår in julklappar
    Är ruggigt shopping sugen, lutar åt lite Småfolk.
    Vad tycker ni om denna?
    www.smatting.se/klanningar/smafolk-babyklanni...

O så funderar jag på ap tröjan till Liam, vilket är finast, bruna eller lila kantband?
    jag var nästan sugen på att ta den rosa tröjan som syskonmatch på storebror men jag väntar hem klänningen först och ser hur den ser ut
  • Kristyr
    ängeln83 skrev 2010-11-30 13:12:56 följande:
    Ja jag är verkligen super sugen på den, älskar Småfolks babyklänningar.
    Men undrar hur dom är i storlek? 80 var ju största, Meja har en kortärmad i 74 och den är verkligen liiiiiiiten, undrar om det verkligen räcker med 80?
    jag beställde en 80... (har redan för många småfolkisar i stl 74)
    Maila och fråga om mått, går snabbare än om jag ska ge dig mått när min kommer som jag tänkte.

Ja, småfolks babyklänningar ska det vara... Hjärta Så fina!
  • Kristyr
    ängeln83 skrev 2010-11-30 13:12:56 följande:
    Ja jag är verkligen super sugen på den, älskar Småfolks babyklänningar.
    Men undrar hur dom är i storlek? 80 var ju största, Meja har en kortärmad i 74 och den är verkligen liiiiiiiten, undrar om det verkligen räcker med 80?
    man får passa på att köpa småfolkiskläningar när det kommer i babystl. Inte alla shoppar som tar in, denna är det väl bara småtting som har (än så länge) den lila med vita äpplen som kom tidigare hade bara busfröt tror jag...
  • Kristyr
    ängeln83 skrev 2010-11-30 13:25:56 följande:
    Får nog göra det
    Ja dom är helt underbara, kan fortfarande inte skiljas från igelkotts klänningen trots att den är för liten

Hum, vilka apor då, bruna eller lila?
    jag har bodyn med bruna apor..... tycker det ser kontigt ut med lila apor på det gula.. Tungan ute Fast eg, så gillar jag ju inte brunt..
  • Kristyr
    Preggi skrev 2010-12-01 16:52:52 följande:
    Hej

Någon som testat MAT vantar? Kanske måste ha ett par som matchar nya overallen Drömmer
    Skulle kunna gjort.. köpte på funkybaby men mitt paket verkar ha försvunnit
  • Kristyr
    Helle skrev 2010-12-02 10:22:47 följande:
    Måste bara säga

"I LOOOOOOOOOOOOVE galltvål". Sonen kom hem igår i sin relativt nya harlequin tröja från Katvig med hela tröja full med lingonsylt. Vita partier - lingonsylt = ingen hit!

Men nu när jag plockade den ur tvättmaskinen så är den fin igen

Dock ... måste 2-åringar som sölar massor äta utan haklapp på dagis. Blir GAAAALEN på det! 
    åhh nej lingonsylt inte kul. Fast sist lyckades jag bättre med yes på lingonsylten än vad jag har gjort med galltvålen innan...

Tycker det är värre när sonen inte hade haklapp när de åt ute och hela jackan är full men mat och luktar illa om man bara ska torka av med en fuktig trasa som pop tycker..
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17