Inlägg från: ChokladMoshin |Visa alla inlägg
  • ChokladMoshin

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

stökmamma skrev 2011-04-21 21:49:33 följande:
    Ok tjejer, hjälp!

Blåbärsfläckar på turkosa canvasbrallor- hur får man bäst bort? dom har hunnit torka, men gjorda idag 
    Överdosera med Vanish och låta ligga i väldigt varmt vatten och sen tvätta i 60gr med mera vanish.
    Buttelina skrev 2011-04-21 21:24:25 följande:
    ja gör det senast imorgon så fixar jag den på lördag. klart han ska ha en sån ju!! HELT underbar irl!
    Ok, men ta en i stl. 128 då Hjärta
    Så inboxar du sen va, eller nu för den delen.
    Mamma till 4, räcker det nu?
  • ChokladMoshin

Gokväll i tråden!

Nu har jaqg bott hemma hos mina föräldrar i 3 veckor och tror minsann jag ska sälja mitt nya hus och bo kvar här.
    Har det ju toppen, stort hus med stoooooor trädgård med alla leksaker barnen kan önska sig, stor tvättstuga, 4 vuxna på 4 barn är perfekt. Har det oförskämt bra just nu

Händer här då, smält bort i solen?
    Förresten ska till Halmstad i sommar på semester, några bra dansk butiker i närheten? Ska även tilll Malmö och Helsingborg,

• ChokladMoshin
    1 och 1 är 3 skrev 2011-04-24 21:53:20 följande:
    Låter som att ni faktiskt har de ganska ok

Själv letar jag lekstuga. funderar på om det är rimligt att köpa en lekstuga för 10 000.... sen tillkommer ju färg och sånt. HUR länge tycker barn det är roligt? Jag vill ju ha en hög, som man kan bygga sofloft ioch sen använda när man blir större, vi hade en friggebod på tomten när jag va liten och jag minns fortf när jag och mina kompisar skulle sova i den Vi va sååååå rädda framåt småtimmarna, gallspkrek efter min pappa som fick komma ut och hämta oss. då va vi typ 10 m från riktiga huset  Tur vi bodde på landet
    Har det himla bra.

Kan det nog vara värt, mina föräldrar köpte ett till alla barnbarn och det äldsta är 12 år och "leker" fortf. där ibland.
    lillronya skrev 2011-04-24 22:05:19 följande:
    Hallå där!
    Hojta när du är i Helsingborg!
    Vi måste träffas!
    Så kan jag ta med dej till annacill.
    Halloj!
    Ja, det måste vi ju försöka göra :o)
    Och Annacill låter lockande
  • ChokladMoshin
    Lilla Ego 07 skrev 2011-04-24 22:14:41 följande:
    Och då går jag antagligen hem för lång föräldraledighetFlört
    Och jag fortsätter vara hemma och kompenserar upp för alal som börjar jobba
    Har varit hemma oförskämt länge och ska vara det ännu längre, bör man ha dåligt samvete då?
  • ChokladMoshin
    1 och 1 är 3 skrev 2011-04-24 22:17:50 följande:
    Låter ju faktiskt inte såååå dyrt då, jag menar, om man slår ut de på en 10 års period... visst!?

En sån här och det jag funderar på.

www.lekbo.se/html/fakta.htm
    Superfin och jag tror helt klart det kan vara värt det, slå sen ut det på att ni kanske får tillökning framöver
  • ChokladMoshin
    1 och 1 är 3 skrev 2011-04-24 22:25:51 följande:
    De vet vi att vi inte får. Men när vi använt klart den så borde min syster fått en unge som kan ta över den
    Det vet man aldrig, vi skulle ju "bara" ha 3 men har nu 4.
    Men i alla fall som du säger så blir det ju perfekt till syskonbarn
  • ChokladMoshin
    1 och 1 är 3 skrev 2011-04-24 22:42:46 följande:
    Helt rätt, man ska aldrig säja aldrig... men OM vi ska ha fler så lär nästa komma ungefär samtidigt som T slutar leka lekstuga

Nu väntar sängen på mej, jag ska ju jobba i morgon... Jag som itne jobbat helg sen i oktober... men med dubbelt betalt kunde jag inte säja nej
    Hihi, låter bra

Dubbelt betalt är aldrig fel!
  • ChokladMoshin
    Lilla Ego 07 skrev 2011-04-25 08:29:56 följande:
    Ja hade du frågat mig för några år sedan så hade det i min värld varit otänkbart att vara "hemmafru", fanns inte på världskartan och jag såg nästan ner på de som valde att göra så. Frågar du mig idag så säger jag fy  fan vad underbart att få vara hemma med sina barnTyst Så det kan ändras på några år bara, eller några barn senare kanske man ska sägaFlört

Jag skulle kunna tänka mig att jobba kanske 2 dagar i veckan med något trevligt stimulerande jobb en vara hemma och kanske ha litet eget företag de andra dagarna. Då skulle barnen få lite dagistid med kompisarna som mina iaf verkar behöva och sen skulle de få vara hemma massa som de också verkar behöva Glad

Vet inte riktigt hur jag ska få det att gå ihop bara... Börja shoppa beggade loppiskläder och bara HM till barnen......Tungan ute Kan man ju spara en hel del på...
    Hihi, ja så det kan bli.
    Ja, det är helt klart det bästa att vara hemma med barnen, i alla fall för mig/oss.
    Har varit hemma i 7 år nu och lär väl bli det i minst 3 till Och sen, ja då är jag för gammal eller får barnbarn och det är ett heltidsjobb i sig säger min mamma
    Får se helt enkelt, njuter så länge vi har råd att jag går hemma
  • ChokladMoshin
    OsynligtSmåkryp skrev 2011-04-27 23:02:40 följande:
    ChokladMoshin: Vilken strl söker du?
    Stl. 68, nån hann visst före mig på F.book när nån sålde den i "min" storlek
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17