Inlägg från: Kristyr |Visa alla inlägg
  • Kristyr

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Ang ÖF. Föräldrar som har barn som är för sjuka för att gå till dagis tar föräldrar med till ÖF för att de har så trist att bara vara hemma med barnen. Kan ju även tänkas vara barn som inte vart kräkfria i mer än 2 dygn med.. Obestämd

ÖF skippar jag gärna..

• Kristyr
    ängeln83 skrev 2010-12-21 14:53:42 följande:
    Sant så sant. Vi har haft diskussioner (stavning???) i massor på ÖF angående detta. Ett tag var det väldigt ofta halv sjuka barn där, just för att dom inte kunde vara på dagis och mammorna tyckte det var tråkigt att sitta hemma med sjuka barn.
    Nu har det dock ordnat upp sej en aning, kändes så trist eftersom Liam inte går på dagis så ÖF är ju den tiden då han får busa av sej och leka med andra barn.
    Allvarligt tycker jag det är dåliga föräldrar som inte vill vara hemma med sina halvsjuka barn utan ska slöpa runt på dem.

Skulle de själva vilja bli runtsläpade på när de var allmänt häninga???Jag tror de hellre skulle vilja vara hemma och  mysa... Fast å  andra sidan har jag hört att folk går och jobbar med vinterkräksjuka för att de anser sig vara så viktiga på jobbet att de inte kan vara hemma....Demon

*blääää*

Kräks
  • Kristyr
    ängeln83 skrev 2010-12-21 15:16:59 följande:
    Håller med, är barnen sjuka så ska dom ju ta mej sjutton få vara hemma och ta det lugnt, aldrig att jag skulle släpa ut sjuka barn. Man blir ju bara förbannad när man ser nån stackars liten tjej sitta ihopkurad i soffan och bara titta, måste ju vara skit jobbigt för dom att vara i sån stimmig miljö när dom inte mår bra.

Ja herregud, har hänt hur många gånger som helst att vi kört hem folk från jobbet som varit sjuka, dom kan väl tänka lite på oss andra också, står man typ 10 pers på bara några kvadrat så vill man ju inte att nån ska stå där och hosta och snora.
    ja man kan ju tänka på sin arbetskamrater och inte bara vara ego...*rys*
  • Kristyr
    Vikkan76 skrev 2010-12-21 16:18:05 följande:
    Håller med!

För vems skull tar de sig till ÖF om barnet är halvsjukt, ja inte barnets skull iaf.
    Visst kan det vara tråkigt att vara hemma med sjuka barn men det är ju sådant som hör livet till. Man behöver inte vara social med andra varje dag kan man tycka.

Jag minns när jag begav mig till ÖF med mina tvillingar. De blev alltid sjuka, efter varje gång. Så man gick typ en gång, fick vara hemma i två veckor och sen fick man försöka igen sen. Till slut så tröttnade jag och slutade gå dit.
    då har man det ju 100ggr bättre hemma..

Ja som förälder ska man väl kunna vara hemma med barnen och ha tråkigt med, exakt det tillhör liksom livet..

Jag hoppas ÖF både för alla sjukdomar samt att det är överfullt här och det är många som är med i klubben för invärtes beundran med.. *blä*

Om du inte sett på Fb så har jag postat paket åt dig idag.
  • Kristyr
    Vikkan76 skrev 2010-12-21 21:02:22 följande:
    Såg precis att du postat! Ser fram emot paket....

Ja, den där gruppen för inbördes beundran verkar finnas på varje ÖF. Me not like either! BläääKräks

Blir nog inte många besök till ÖF med bebis sen, men jag ska aldrig säga aldrig dock!
    Känns inte som man har tid typ när man har ett syskon som ska hämtas och lämnas osv osv osv.

Hoppas du bli nöjd!
  • Kristyr
    Tjollabolla skrev 2010-12-22 19:08:46 följande:
    Himmel! Här satt jag innan och var sååå shoppingsugen. Började vika in lite tvätt och det slutade med att jag räknade lite i garderoben... Tyst Det var ju dumt gjort! 26 klänningar, 34 bodysuits. Hallå! Å allt detta är i 74 som hon väl växt ur om 1-2 månader Å samtidigt kommer sambon in med posten som innehöll... En klänning Tur han inte vet antalet i garderoben
    DrömmerTungan ute
  • Kristyr
    Tjollabolla skrev 2010-12-22 19:16:58 följande:
    Är man dum om man hoppas på lite bra luckor ikväll?

ja du..  Du kanske kanske köpa nått i stl 80 i ställt
  • Kristyr
    Tjollabolla skrev 2010-12-22 19:28:04 följande:
    Jaa nu blir det absolut storlek 80 Har bara 10 suits i 80!! Behöver ju massa fler

*asg*

Jag 4st helt nya, sedan finns det kanske nån från storebror... nån fin goding sparad..

• Kristyr
    Tjollabolla skrev 2010-12-22 19:56:14 följande:
    Ja det har vi ju några med iofs... Fast dom lär nog aldrig bli använda
    har bara typ 1-2 st i stl 80 sparade och det är fina favoriter som jag tror kommer använda..
    Smultronhjärta skrev 2010-12-22 20:03:56 följande:
    Jag har idag fotat minst 20 suits i både stl 74 och 80DrömmerMaken sa till mig att jag fan måste sälja några eftersom vi egentligen bara använder våra klänningar som han så snällt räknade också
    ouups!
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17