Inlägg från: ängeln83 |Visa alla inlägg
  • ängeln83

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Busbellan skrev 2010-10-19 12:51:20 följande:
    Vilken klänning är det?
    På den lila och röda kik kid klänningen vi har så är det ingen tryckknapp, men dte kanske är det på de mindre storlekarna
    Det är den nya med volanger där uppe, ja jag tror bara det är tryckknappar upp till storlek 92.
    ★♥LIAM 07 o MEJA 09★♥ busenochbusan.blogspot.com/
  • ängeln83

1. Vilket  är ditt genom tiderna favorit plagg från de danska märkerna?
    Hum, svåååååårt, favoriterna är nog girly rainbow och dom söta katterna...o så printet med en massa små bilar som kom typ...08 eller nåt.
    2. Vilket var det första danska plagget du köpte?
    Utterbody och lammbody från Molo till Liam.
    3. Vilket är det senaste danska plagget du köpte?
    Fick hem Katvigs grön/mörkblå tröja igår, inget köp utan en vinst. Annars var det Katvigs apple body och leggings.
    4. Vad tycker dina barn om danska kläder?
    Liam älskar ju fordon så Molo och Småfolk går alltid hem. Meja bryr sej inte såå mycket men hon skiner alltid upp när jag plockar fram Molos kattkläder

• ängeln83
    Smultronhjärta skrev 2010-10-19 14:16:19 följande:
    Tryckknappar som släpper lätt brukar man kunna klämma ihop med liten tång så att den fäster bättre
    Testade fast det funkade sådär, men jag fick just svar från Babyshop och dom skickar en ny klänning, dock var 80 slut så dom skickar en 86 istället, inte mej emot då 80 är lite väl tajt Lööööööve Babyshop.
  • ängeln83
    ChokladMoshin skrev 2010-10-19 16:13:31 följande:
    Här kommer en liten uppdatering i från mig:

Föddes en liten danskbebis igårkväll.
    Efter 1 ½ timmes värkar så förlöstes en liten tjej med katastrofsnitt på 2.3 kg och 48 cm lång.
    Hoppas ni alla har det bra Hjärta
    Åh ett stoooooort grattis till lillflickan Hjärta, samma mått som Meja
    Hoppas ni mår bra allihopa.
  • ängeln83

Godmorgon

Vakna sen en liten stund, gillar att barnen inte är morgonpigga längre, Liam sov till halv 9 och Meja sover än

• ängeln83
    Milliemolly skrev 2010-10-20 09:19:03 följande:
    STORLEKSHJÄLP

Vet att många här har mOlos overaller Polaris....................hur är de i storlek?

Min dotter är 3 år och 8 månader, runt 1 m lång...........vi har en overall hon kan ha fram till jul............

Frågan är om hon kan ha strl 110..............oftast kan man ju spänna in i midjan och vika ben...................eller kommer hon att drunkna i den?

TACKSAM för alla svar!
    Hejsan.

Jag har köpt storlek 110 till min son som är strax över metern lång, funkar kanon och är lagom att växa i så att den funkar hela vintern, så kör du på 110
  • ängeln83

Åh va Babyshop är underbara, mailade ju angående den söndriga Kik Kid klänningen igår, fick svar direkt att jag skulle skicka tillbaka klänningen och få en nu, dock var ju 80 slut men jag fick 86 istället, och det gjorde ju inget eftersom 80 var lite tajt Hon postade en ny klänning + returpåse igår, snacka om super service.

• ängeln83
    Duntoffla skrev 2010-10-20 09:52:16 följande:
    Morrn morrn!

Skönt när man fått in saker i Pro-listern även om det är sådär kul att fota och greja. Har Lova haft 74 länge? Jag velar lite vilka storlekar man ska köpa framöver. Noel hoppade över 74 och gick nästan direkt på 80. Du som har bägge storlekar hemma, är det stor skillnad på Molos bodys i 74 och 80? Ibland är det ju bara bredden som skiljer och ibland längden.
    Samma sak här, både Liam och Meja hoppade i princip över storlek 74, Meja har bara haft enstaka plagg i 74. Jämförde precis 2 Molo bodys, dom är lika breda men 80 är typ 2 cm längre, så det skiljer ju inte mycket, oftast gör det ju inget om bodys är lite långa.
  • ängeln83
    Smultronhjärta skrev 2010-10-20 12:05:01 följande:
    Vad kan jag ta för utrop på nya Småfolkslakan till spjälsäng? Vågar man 1kr på det?
    Vad är nypris?
    Jag hade nog vågat sätta 1 kr, dom brukar väl gå ganska så bra?
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17