• MiniM3

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

RååSa BuBBlan skrev 2010-07-22 13:50:36 följande:
    Va?   vecka 32???? Hur ???
    Haha ja du det undrar jag med..
    Men jag kom väl på det närmare vecka 29..
    och när jag va på första besöket så ville dom inte  undersöka mig än ..
    kände inte på magen eller något..
    Fick klaga i flera veckor för att komma på UL
    och då berätta dom att jag va i vecka 32 .. nämen kunde ni inte lyssna på mig att det kändes konstigt? :D haha 
  • MiniM3

Nej :( tvätta precis min prästkragefilt och på det randiga har det röda gått över på det vita :(
    Vad kan man göra mot det? :( 

• MiniM3
    OsynligtSmåkryp skrev 2010-07-25 16:33:51 följande:

Funderar på om regnbågsoverallen funkar även i år...Prövade nyss och jag får gott och väl ett rejält grepp med tyg i grenen, men ben och ärmar är inte överdrivet långa, och det är bara juli än så länge. Visserligen växer hon sakta sakta, är prick en meter nu och overallen är en 104:a.

Någon som vågar ha en åsikt? Vore ju perfekt om den skulle passa, en kostnad mindre liksom, men tänk om man måste ut och shoppa på rean, det har jag ingen lust med d det är mitt i bebisdags ju. Obestämd
    Jag tror den kommer passa toppen jag :)
  • MiniM3
    OsynligtSmåkryp skrev 2010-07-25 19:59:38 följande:
    MiniM3 skrev 2010-07-25 17:49:52 följande:
    Jag tror den kommer passa toppen jag :)
    Det vore ju toppen om den passade, men skittråkigt om den inte gör det...Är inte orolig för längden dock ärmarna, pecis som Butte skrev... ObestämdJa, ärmarna kan bli ett problem, dom är inte överdrivet långa nu, dock inte korta så att dom dras upp när hon sträcker på dom...
    Längden vet jag inte...Står inget sådant på vårt BVC-kort, så jag vet inte hur man räknar ut det heller. Skäms
    Men annars kan du ju köpa större i någon webshop på rean sen.. då behöver du inte ut och springa i bebistiden :)
  • MiniM3
    OsynligtSmåkryp skrev 2010-07-25 20:05:05 följande:
    Sant...Fast tänk om storleken är slut...*s*
    Och jag behöver nästan finasiera ny overall med att sälja av den gamla, vilket kan bli svårt mitt i vintern...*hmm*
    Ja då blir det nog svårt.. Då är det bara att sälja nu och köpa ny när dom kommer.. kanske kommer någon jättefin :D
  • MiniM3
    OsynligtSmåkryp skrev 2010-07-25 20:08:57 följande:
    Ja, jag försöker sälja redan nu, men det är svårt...Vågar inte tradera den riktigt ännu. Jag vill ju ha en ny regnbåge, har såklart redan spanat in den.
    hihi jag vill med ha en regnbåge :)
    Men köpte bubblans hallonröda och har hummeln som visst passa sen förra året..
    Behöver ett barn 3 overaller och ett tvådelat? :D 
  • MiniM3

Någon som köpt det stickade printet från nya och tvättat?
    Och fått missfärgningar? 

• MiniM3
    RååSa BuBBlan skrev 2010-07-27 14:57:28 följande:
    köpt den men inte tvättat än tyvärr, hur blev det fult?
    jag kan lägga ut en bild på fejjan .. i min kategori med shopping ..
  • MiniM3

Använder ni aldrig sköljmedel när ni tvättar molo kläderna?

• MiniM3
    lillronya skrev 2010-07-27 21:50:48 följande:
    Förresten kan jag glädja er som handlar lite större barnkläder, kanske mest mej själv , med att berätta att hummel nu gör kläder upp till 16 år. Har kommit en ny tweenie-kollektion som är för barn mellan 8 och 16 år.
    Jag blev alltså fattig på hummel idag till Michaela istället för att reashoppa som jag hade tänkt.  
    Har hummels höst kommit? Och var kan man då kolla? :D
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17