Inlägg från: Zvartaliljan |Visa alla inlägg
  • Zvartaliljan

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

SmillaMilla skrev 2010-04-28 10:10:38 följande:
    Oj skall du in till sjukan?
    ja men pratade med ett rikspucko på gastro så ska tydligen via akuten eller vc först...ska bara amma klart Mateo.
    Vill inte skriva vad är här då det är ganska vidrigt...men nu tror jag inte att jag åker hem igen förränns de fixat detta! Jag orkar inte med denna kropp mer!
    Åh om det ändå var så att man kunde åberopa tillverkningsfel o få byta kropp...
  • Zvartaliljan

Godkväll, nu ligger gårdagens hopping i bt. Fick lite post från småvi och linusolotta idag med men orkar inte fota allt...
    Kommer snart lite fler bilde ri bt, tog massor med fina bilder på Mateo och Maia igår

• Zvartaliljan
    Busbellan skrev 2010-04-28 21:22:53 följande:
    Gokväll Vad händer här? Är det lika lugnt som vanligt?
    Ja det verkar ganska lugnt...

Fina bilder i bt Just de där leggingsen har jag inte...blir attans sugen!
  • Zvartaliljan
    ängeln83 skrev 2010-04-28 21:45:16 följande:
    Ja alltså det där var verkligen på gränsen på vad jag pallar o jag har ändå hög smärt gräns. Har ju tatuerat vaden och underärmen innan men det kändes knappt. Men denna...ajajaj
    ja den ser ajaj ut men FIIIIN!!!
    Busbellan skrev 2010-04-28 21:51:03 följande:
    Tack Klart du måste ha de leggingsen1 Härliga bilder på maia och ankorna, den jackan är såååå fin och vad stor lillkillen är
    Ja de leggingsen lär säkert hamna här förr eller senare...

Jag är störtkär i denna jackan nu, trodde den skulle bli som ett tält på Maia eftersom den är bred i modellen men den satt så fint {#lang_emotions_heart}

Mateo är stor i sinnet men ack så liten i kroppen, varit på bvc idag o fått skäll, han har bara gått upp 300 gram på en månad nu 4980gram och blir 4 månader på fredag...
    Men bvc-tanten mjuknade lite när han skrattade o pluddrade på för fullt, då sa hon att det iaf var en välmående kille Men lite extra mat skulle inte skada...testade och ack vad han kräktes...
  • Zvartaliljan
    Busbellan skrev 2010-04-28 21:57:36 följande:
    Ja, det var ju inte så mycket precis men det är ju liksom lite svårt att trycka i dem mer mat än vad som får plats
    Ja detta känns som man redan gått igenom med ett barn...orkar inte bråka med läkare om ett barn till...mina barn är smalfisar som inte äter så mycket. Och vi har prövat alla tricks i boken med Maia. Med Mateo kommer jag inte krångla så länge som han är välmående...jag hoppas såklart att han lägger på sig mer när han börjar äta "riktig" (ja bröstmjölk är väl också riktig egentligen) mat.
    Tror inte det är mängden mat det är fel på, utan att han är väldigt aktiv, sover ca.10 timmar/dygn bara. och med tanke på min hälsa så kanske min mjölk inte är av den bästa kvalitén...men jag tror fortfarande att det är bättre än ersättning!
  • Zvartaliljan
    Busbellan skrev 2010-04-28 22:52:51 följande:
    Jo, jag vet, två till och med Men hade tänkt försöka få den lite billigt
    ja men en hundring mer för en helt ny istället för en i fint beg.skick måste det väl vara värt
  • Zvartaliljan
    Ocikatten skrev 2010-04-29 07:59:55 följande:
    liljan o loppan: Så fin VV-suiten var!! Härlig! Och snygga bralls på tjejen! Åh, vill oxå shoppa... Busbellan: Vilken härlig bild med kissen, saknar vår katt!
    Ja jag måste nog ladda upp med en sån vv-dräkt i varje storlek tror jag

Här har varit en helvetesnatt då både jag och Mateo plötsligt fått värsta genomförkylningen. Så varken han eller jag kunde sova liggande utan vi satt o "sov" i soffan. Vaknar med världens skallebang, ont i öron, nacke, hals o.s.v och 38,7 graders feber (Mateo 38,3). Väcker sambon kl.7 och gissa vad det första han sa var??

"snälla kan jag få sova lite till?"
  • Zvartaliljan
    lillronya skrev 2010-04-29 08:26:38 följande:
    Ja vvdressen var stencool!! Din stackare! Det är nåt hela tiden ju. Hoppas du snart får vara frisk. Och Mateo med, såklart.
    Ja jag var ju hos läkaren igår för ett annat problem o då sa hon att jag hade hög sänka så jag kanske höll på o få någon infektion. Åh varför måste de ha rätt för...
    Hoppas nu bara Maia slipper, men hennes immunförsvar verkar ha blivit starkare så hon klarar sig kanske...
    Men mitt immunförsvar är ju verkligen i botten, sjukdom på sjukdom läggs på varandra nu liksom. Men det är väl pga min mage som är helt ur funktion nu och då påverkas såklart immunförsvaret. Jag börjar ge upp tanken på att någonsin bli frisk...på tisdag ska jag träffa min gastroläkare. Jag hoppas verkligen att han har något bra att säga om att vi kan lösa detta. Påse på magen vill jag ju inte behöva ha...

Förlåt...känns som jag bara gnäller hela tiden i tråden...
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17