Inlägg från: Aprikos |Visa alla inlägg
  • Aprikos

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Tensia skrev 2011-01-16 15:07:35 följande:
    hej tänkte fråga om nova star( vet att det inte danskt men tror ändå att ni vet svaret=)
    deras mössor ns beanie star hur är de i stl om man tar en M vilken ålder tror ni det passar ?
    Min kille på 1 1/2 år har M, men han kan ha S också. Det beror liksom lite på hur man vill att dom ska sitta.
  • Aprikos

Nu har jag fått min safaritröja från Babyshop, och ÅÅÅÅ vad den är fin! Men... väldigt smal. Storlek 92 sitter snortajt, det gör inte dom andra 92:orna från Molo som vi har här hemma. Och eftersom den är slut på Babyshop kan jag ju inte byta storlek heller. Då är det tur att man har en liten också som kan växa i den såsmåningom :)

Är det bara min tröja som är så smal, eller har ni andra också upplevt den som liten?

• Aprikos

Är det någon här som har erfarenhet av Katvigs solhattar? Hur är dom i storleken? Min grabb har stl 48 i pop-mössor, skulle det kunna funka med en solhatt från katvig i storlek 50? Jag har tyvärr ingen butik här där jag kan prova, och det är ju så omständigt att behöva hålla på och skicka fram och tillbaka... Så, vad tror ni?

• Aprikos

Hummeloverallerna, vad brukar dom ligga på? kan inte bestämma mig för om sonen ska ha en Hummeloverall eller en Isbjörn... Jag ligger nästan vaken på nätterna och funderar över detta dilemma, haha! I-landsproblem (särskilt som det är augusti) eller vad?

• Aprikos

Ännu en storleksfråga... Min grabb är ca 93cm lång, vilket storlek ska jag ta då, 98 eller 104? Så himla svårt att veta hur mycket dom växer...

• Aprikos
    Busbellan skrev 2011-08-25 19:25:31 följande:
    Hur gammal är han?
    2 år precis fyllda. 98:an satt bra, lite pösig och lite att växa i, men jag har ingen aning om hur mycket dom växer... förra året hade han en 92:a som räckte hela vintern.
  • Aprikos
    Busbellan skrev 2011-08-25 19:34:16 följande:
    Kollar man hans kurva då så bör han vara ca 97-98 cm om 6 mån, alltså i februari. Och beroende på var du bor så ska ju overallen räcka en eller ett par månader till efter det så kanske 104 är bäst då
    Tack för hjälpen! Ska byta den Molo overall jag köpt till en 104 och testa. Tur att man har affären nära jobbet :)
  • Aprikos
    WTF skrev 2011-10-08 08:02:38 följande:
    Vet någon hur Isbjörn/Nanooks skalbyxor är i storlek? Skall passa en 90-centimeters och jag vill gärna ha lite växtmån i så jag får plats med ett par fleecebyxor nu och så att de även passar under våren. Då borde väl 86/92 bli för litet?

Tar även tacksamt emot tips om andra märken som är höga och går upp över magen! 
    Vi har dom, och jag tycker att dom är stora. Nästa storlek upp blir nog alldeles för stora, skulle jag tro... Du får köpa och testa! :)
  • Aprikos

Jag funderar på en Mini Rodini overall åt min son, någon som vet hur den är i storlek? Jag vet nju att deras tröjor bla är ganska små... Tvekar mellan 80-86 och 92-98 åt en kille som har 86.
    Någon som vet? 

• Aprikos
    anette 81 skrev 2012-02-13 22:05:49 följande:

sidan verkar inte funka

sök på House of kids via sökfunktionen så komemr det upp!

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17