• Bybo1

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

LitenBlomma skrev 2011-02-15 10:05:40 följande:
    Oj Förvånad Vart bor ni, i Sibirien
    Hehe ,,  nä men man skulle kunna tro det Skrattande Vi bor högt upp i landet, Norrbotten
    Amanda 94 Arvid 05 Alvina 08 Alma 10
  • Bybo1
    Duntoffla skrev 2011-02-15 10:18:03 följande:
    Var ser man mkt av nya NS? Jag är nog rätt tråkig för jag brukar mest köpa byxorna och inte så mkt annat. 
    Bybo1 skrev 2011-02-15 10:11:24 följande:
    Har svårt att få ut den lilla hunden, han förfryser ju nästan bara av att stick ut nosen. Obestämd

Shoppade lite NS i går till stora pojken som är ca 112 cm och tog stl 120 men blir nu osäker hur pass stora dom är?  han har nu stl 110 i sina bruna o svarta army.. 

Jag som inte brukar gilla NS så mycke kände ett stort habegär i går när jag tittade. Förvånad
    Förstår hunden

Jag brukar ha en eller två storlekar större i NS än vad jag normalt har. jag gillar baggy Här är det också 3-årskoll. Inget alls mellan 1,5 och 3. Nästa blir väl 5 eller något
    FL Lisa skrev 2011-02-15 10:09:54 följande:
    godmorgon!

men vad är det du säger? inte tusan kan det vara så här kallt i en vecka till. jag som ska vara ensam med barnen hela helgen...vi kommer ju typ klättra på väggarna alla tre innan halva lördagen ens gått.

Är hemma idag med småsjuk Alvin och vi håller redan på att bli lite smågalna och då är klockan bara 10. Kan bli en mycket spännande vecka med andra ord
    Hur mår Alvin idag?

Skönt,, då borde dom passa bra,, det är ju ingen panik att han måste använda dom på en gång.
  • Bybo1
    solouniko skrev 2011-02-15 10:20:53 följande:
    Kidzshop, kidelin och babyshop har lagt upp bilder iallafall. GUD så dyrt det kommer bli. Milla måste ha rosa WCT set, slim jeansen, jeansklänning, gula tunikan och nån mössa till att börja med. La allt i korgen igår bara för att kolla och det blir nog närmare 2000 Men ska vänta tills det kommer in här i stan så vi kan se IRL och prova storlekar först
    Vet du vad hon har tagit in av NS?
  • Bybo1
    solouniko skrev 2011-02-15 10:42:14 följande:
    Hon har tagit in det mesta, alla jeans, kjolen, shorts, alla randiga tröjor och tshirts. Hon har inte tagit in zipjackorna men de med hood har hon, de flesta klänningarna också. Hon kommer inte riktigt ihåg Men det mesta ska finnas iallafall. Kommer fredag eller början på nästa vecka!
    Å vad roligt,, ser framimot att känna o se irl när jag nästa gång är i stan.  Vill ha dom randiga tröjorna o t-shirts till killen o den gula tunikan till alvina mm.  Bebisen får nog vänta ett år eller så Skrattande innan hon får.
  • Bybo1

Hur är NS mössorna i stl ? Känns som om jag skulle kunna köpa alla färger,, tyckte dom var så fina.

• Bybo1
    Duntoffla skrev 2011-02-15 10:55:16 följande:
    Ja en liten logga ngnstans kan jag leva med men stora print mitt på hoppar jag över
    Bybo1 skrev 2011-02-15 10:53:34 följande:
    Hur är NS mössorna i stl ? Känns som om jag skulle kunna köpa alla färger,, tyckte dom var så fina.
    Stora har jag för mig
    Hm,, så till en pojke på fem år och som har stl 2 i katvig mössor, undra vilken stl man ska ta då?
  • Bybo1
    solouniko skrev 2011-02-15 10:55:52 följande:
    Drömmer Vi får se
    Bybo1 skrev 2011-02-15 10:49:40 följande:
    Å vad roligt,, ser framimot att känna o se irl när jag nästa gång är i stan.  Vill ha dom randiga tröjorna o t-shirts till killen o den gula tunikan till alvina mm.  Bebisen får nog vänta ett år eller så Skrattande innan hon får.
    Ja det ska bli så himla kul att se på allt, vad knäpp man är ändå
    Ja jätte skoj, måste nästan ta en tripp till Luleå bara för den skull men det säger jag inte till mannen, då får jag väl säga att jag behöver ny glasögon typ. Cool

Ja lite vrickad är man nog allt eller om man bor i en litet samhälle som jag så är man nog ganska så mycket vrickad enligt andra. Obestämd
  • Bybo1
    Duntoffla skrev 2011-02-15 11:00:38 följande:
    Noel är visserligen bara 3,5 men har stort huvud och jag har strl L (48/50) i den senaste av hans NS-mössor. Han kan även ha M men då är den rätt tight nu. Han har 3 i Katvig. Jag skulle ta L om jag var du 
    Tack {#emotions_dlg.flower}, då blir det L åt honom och lilla syster får stl M
  • Bybo1
    FL Lisa skrev 2011-02-15 11:13:22 följande:
    vet du förresten om asko har några roliga soffbord? eller ja om dom säljer soffbord överhuvudtaget?
    Jag kan verkligen inte hitta något jag gillar..som inte kostar galet mycket vill säga.
     Ursäkta att jag lägger mig i men dom har jättefina soffbord från Torkelsson Skrattande
  • Bybo1
    FL Lisa skrev 2011-02-15 11:22:58 följande:
    absolut.
    Bybo1 skrev 2011-02-15 11:17:30 följande:
     Ursäkta att jag lägger mig i men dom har jättefina soffbord från Torkelsson Skrattande
    haha...ingen fara. Jag är intresserad av alla tips om snygga soffbord.
    men det låter hoppfullt..då måste jag bara ta mig dit någon dag också.

*away googlar soffbord från torkelsson*
    Skrattande
  • Bybo1
    Duntoffla skrev 2011-02-15 11:19:45 följande:
    Precis

Känns som om jag sällan köper några plagg till fullpris vare sig det är Molo, NS, Katvig eller Smårolk. Jag är rea-junkie
    Buttelina skrev 2011-02-15 11:11:06 följande:
    jag brukar med vänta på katvig brukar dock köpa hem nån liten mössa så jag kan njuta av färgerna hemma sålänge
    Ja, mössorna känns ok till ord prisHa det bra!

Som jag då är oxå,, gillar oxå reor Cool nått plagg blir det  till fullpris men det mesta med några procents rabatt som igår från BoR Skrattande 
  • Bybo1
    solouniko skrev 2011-02-15 11:31:10 följande:
    Jaa, klart du måste! Kan du se lite Molo också om du inte gjort det tidigare Och kanske katvig kommit in tills dess också
    FL Lisa skrev 2011-02-15 11:10:25 följande:
    haha...nä jag skojar jag bara. har inga planer på att prångla på dig allt.

brukar du shoppa mailingbags från T eller? måste verkligen klicka hem lite sådana nu om jag ska orka få iväg kläderna
    Nä inte allt men endel iallafall Kan ju kanske träffas på nått mammafika eller så framöver? Imorgon ska vi ju vara här med "gammel mammorna" från tråden och det blir ju säkert fler framvöer. Tana ska vi bjuda in oss till tänkte vi  Jag brukar shoppa av Emmis, på tal om det måste jag verkligen fylla på förrådet jag med! Just nu vet jag inte vad dom har inne, men dom har haft jättemånga fina bord. Bla två vita runda som typ "sitter ihop" som jag var sugen på som inte alls var speciellt dyrt. Vi har ju det vita runda från IKEA som typ alla har haha, lite bläck och repor osv så jag vill egentligen byta men samtidigt kanske det får hänga med under småbarnsåren ändå Ja det är lagom
    Sist när jag var köpte jag en ryggsäck till alvina o esl tröja, vann ju ett presentkort för 250 kr att shoppa molo för när jag köpte overallerna i höstas som jag hade lite otur med, la undan en stl 92 på overallen först efter 1veckas användning så upptäcker jag att det är en 86:a Obestämd tyckte oxå att den var så precis och det blev en dyr läxa så nu dubblekollar jag alltid så att man får rätt stl, så presentkortet var ju lite plåster på såren. Glad
  • Bybo1
    solouniko skrev 2011-02-15 11:48:36 följande:
    Ja jag är ju inte så rädd för basilusker Men magsjuka klarar vi oss gärna utan Vi har fika snart igen!
    Bybo1 skrev 2011-02-15 11:43:34 följande:
    Sist när jag var köpte jag en ryggsäck till alvina o esl tröja, vann ju ett presentkort för 250 kr att shoppa molo för när jag köpte overallerna i höstas som jag hade lite otur med, la undan en stl 92 på overallen först efter 1veckas användning så upptäcker jag att det är en 86:a Obestämd tyckte oxå att den var så precis och det blev en dyr läxa så nu dubblekollar jag alltid så att man får rätt stl, så presentkortet var ju lite plåster på såren. Glad
    Åh köpte du den rosa? Vi har ju den lila men känns som att den rosa skulle vara fin till våren Vi har ju mkt rosa/gula ytterkläder Drömmer Ojdå ja det var ju lite dumt Kul med presentkort, sånt är alltid kul att vinna!
    Den rosa är verkligen helt underbart fin Hjärta jo det blev en dyr erfarenhet men hade turen att fynda en ny lila molo overall på T som jag tycker är mycke finare än berrie så jag köpte först men kanske lilla syster kan ha 86 an nästa år.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17