Inlägg från: OsynligtSmåkryp |Visa alla inlägg
  • OsynligtSmåkryp

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Kristyr skrev 2010-04-07 15:48:34 följande:
    Illa Du får spänna fast honom.. Åh b&r har fått in vv solhattar. Vet vi nått om dem? De såg ut att vara fina. Billiga med.. undrans om b&r skickar?
    Hade solhattarna förra sommaren och vi köpte samma storlek som barnen har i alla andra mössor och solhattar, blev perfekt!

Förra året skickade iallafall B&R Villervalla, jag minns att jag beställde en del av Micke då åtminstone.
  • OsynligtSmåkryp
    Kristyr skrev 2010-04-07 16:13:45 följande:
    får maila och fråga Om de skickar och om storlek.. Men det är ju en sån dum storlek på vv hattarna tror jag.. sonen hamnar någonstans mitt i mellan.. gjorde han på geggamoja solhatten så jag fick köpa en för stor som kanske passa nästa sommar (vill inte lämna tillbaka för den var så mycig) och en som passar i år..
    Aha, är det så? Var det så förra året också? För jag tyckte absolut att det stod vanliga storlekar i mössorna nu när jag tvättade upp dom för ett tag sedan...Nåja, jag kanske ska hålla tyst i den frågan då.
  • OsynligtSmåkryp
    MiniM3 skrev 2010-04-07 22:41:11 följande:
    Dom är på g i kk vad jag har hört.. Dom begärde att dom som sålde deras kläder betalade in i förväg allt dom skulle ha och sen fick kläderna m.m.  Men det gick inte min lokala butik med på så dom kommer inte få något mer :/
    Ohh, så tråkigt om det är sanning! Finns alltid vissa guldkorn hos IdaT ju...
  • OsynligtSmåkryp

Zillstar, är det någon rea där nu eller så? Kod?

• OsynligtSmåkryp
    Kristyr skrev 2010-04-16 11:33:56 följande:
    det var fram till 00.00 i natt... eller natten till idag.. 50%
    Oki, tur det då, jag borde iallafall inte shoppa och hittade inte så mycket som lockade.
  • OsynligtSmåkryp
    RååSa BuBBlan skrev 2010-04-16 15:14:30 följande:
    HUR ska man få gubben att sätta på Bubblis REGNKLÄDER när dom jobbar i trädgården?? Jag höll på att strypa karln igår.. Han går ut och tycker han är så redig om tar med sig henne ut när han ska gräva runt grunden, en timme senare kommer dom in och Bubblis är helt LERIG och hon har på sig LJUSLILA byxor med VIT tröja och älskade Småfolkslurven  Jag blir helt vansinnig självklart Jag trodde inte hon skulle gegga sååå mycket med jorden säger han, *morr*
    Usch, så triiiist!
    Överdragskläder är obligatoriskt här hemma för tillfället med en blöt och geggig gräsmatta och lerpölar i skolan!
    Som sagt, det finns mer passande kläder för geggande utomhuslek även om man har tvättmaskin och allt det där...Och hon är nog säkert minst lika lycklig i ytterkläder också!

Min stortjej tjatade om jeans till skolan imorse, men det hade ju regnat hela natten och jag vet hur hon ser ut efter en dag utomhus liksom...Skitsur cyklade hon till skolan i regnkläder och muttrade om att hon inte skulle ens titta på leran...Nu när jag hämtade på fritids var hela hennes ytterkläder täcka i lera...*asg*
    Så det var tur att det var galonkläder just idag.
  • OsynligtSmåkryp
    Busbellan skrev 2010-04-16 15:43:07 följande:
    Tror inte precis ni har brist på kläder ändå
    Haha, nä det har nog ingen här och allra minst Bubblis.

Jag fasar för när sommarkläderna ska ta plats i garderoberna, VAR ska dom få plats liksom??? {#lang_emotions_surprised}
  • OsynligtSmåkryp
    RååSa BuBBlan skrev 2010-04-16 15:45:47 följande:
    Ja jag blev såå ledsen riktigt mörk tjock svart lera byxorna och tröjan gick inte att rädda men lurven har jag jobbat med å den överlevde faktiskt vilket va en jäkla tur för karln!!Gubben själv byter ju om till fulkläder när han ska jobba ute och jag tycker han va riktigt elak när han tog ut henne i lerhögarna i dom kläderna, fy på honom Tur mamma stod på sig med galonkläderna idag   *asg*
    Tur att lurven överlevde!
    Jag förstår absolut hur du känner, jag menar, man går ju inte ut i frack och långklänning när man arbetar med en massa smuts, då borde man kanske haja att man klär barnen som man klär sig själv...
    Här är det nästan tvärtom, överdrivet mycket frågor om vad barnen ska ha på sig när dom gör ditten och datten i trädgård och garage, fast han börjar lära sig nu ändå.

Jaa, galonkläderna var en toppenidé idag, hon hade som vanligt legat ned och lekt/grävt i leran. Men hon var lycklig ändå när jag kom, och hon sa själv att det var tur att hon hade galonkläderna för jeansen hade nog kunnat bli lite blöta.
  • OsynligtSmåkryp
    RååSa BuBBlan skrev 2010-04-16 15:36:30 följande:
    Jaaaaaaaaa!!!! Elräkningen kom idag och den va på bara 4145.-!!! Vilken skillnad!!Tjohooooo!!! Dagen är räddad
    Weehoo!
    Att man kan bli så glad för en räkning.
    Själv är jag glad för att elräkningen sjunkit från dryga 900:- till 750:- nu.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17