-
Ojj såg detta nu..HemmaHosSofi skrev 2011-01-11 14:47:05 följande:Hon är 91-92cm nu, och den slutar precis under knät på henne. -
Lagt in bilder i bildtråden. Bör jag gå upp en storlek? Den kommer väl vara som en tunika i sommar? Den passar ju nu,. Så typiskt, orkar inte med att skicka tillbaka osv, så försöker intala mig själv att den passar... Har en Colibri klänning i samma storlek :(
-
Ja precis.. Hon kommer säkert kunna ha den i sommar med leggings? Men inte barbent..
Hon blev 2 år i okt och är alltså över 2,5 år i sommar. Storlek 86 i klänningen... Vet inte hur lång hon är faktiskt, hon var 83 cm i somras så antar att hon är runt 90 cm nu?
-
HemmaHosSofi skrev 2011-01-11 23:15:34 följande:Vi hade 86 här förra sommaren och då var dottern 2.5 och runt 86cm. Satt perfekt. Jag har ff 86.or kvar som jag tänkt skall användas iaf i vår.Tack för era svar!Stormis skrev 2011-01-11 23:21:00 följande:Min tjej var ca 90 förra sommaren och då närmre 3 år och 86 satt bra, men allra bäst i höstas. Fast nu är ju vårens klänningar faktiskt kortare än de äldre så du är nog mittimellan där. m du inte orkar skicka tillbaka hade jag behållt. Dessa kommer nog funka de med.HemmaHosSofi skrev 2011-01-11 23:15:34 följande:Vi hade 86 här förra sommaren och då var dottern 2.5 och runt 86cm. Satt perfekt. Jag har ff 86.or kvar som jag tänkt skall användas iaf i vår.
Jag ska nog försöka mäta henne imorrn för att se, så får jag väl bestämma mig imorgon. Är hon över 90 typ 93-94 så får jag väl skicka tillbaka och försöka jaga ett par 92:or som verkar väldigt poppis hehe.. -
Ja smart, den är 47 cm. Har du en 92:a? :)HemmaHosSofi skrev 2011-01-11 23:32:09 följande:Har du något längdmått på 86an? Det kanske inte skiljer så mkt upp till 92. -
Åh vad bra, tack för hjälpen! :) Ingen ide att byta o krångla då ju :)HemmaHosSofi skrev 2011-01-12 00:16:35 följande:49cm är 92an, så jag hade behållt dom om jag var du. -
Vilken storlek på molo lurv till en ca 90 cm lång tjej? Blev 2 i okt. 98?
-
Ska man ta stl 92 på molo leggings om dottern har det i övriga märken som pop, hm osv?
-
Bondgårdsleggings stl 98 - tror ni dom passar en 90 cm lång tjej eller ska man ta 92? Vill att dom sitter snyggt och inte hänger i rumpan te.x..
-
Hej alla hoppar in med en snabb fråga. Molo bodysar, är dom stora eller normala eller hur skulle ni klassa dom? Ska köpa åt min dotter som är 2 veckor och vill att den ska passa bra nu, ska man ta 56 eller kan man gå upp till 62? Hon var 52 när hon föddes. Likadant med muddbyxorna?
-
Tror ni det kommer en unicorn filt? Är dolls filten fin, hade gärna sett stora bilder om det är nån som har, alltså hela filten :)
-
Hej!
Undrar hur dom där baclava mössorna är? Dottern är 3 i oktober, ska man då ta 2-3 år?
-
Och hur är molo fleecearna i storlek? Små/normala/större? Stl 104 till 96 cm lång tjej? 104 var slut typiskt nog! stl 116 till 108 cm lång kille? Supertacksam!!
-
Tack för dina svar! :)) rent generellt så behöver man inte gå upp så mycket då i storlek? Alltså storlekarna stämmer till längden? :)