Inlägg från: Juni flickan |Visa alla inlägg
  • Juni flickan
    Duntoffla skrev 2011-01-28 21:39:11 följande:
    Vilka finingar i BT!

OT- Sitter och kikar på VV´s nya kollektion.  Tycker den ser ljus och vårig ut. Fina ränder
    Den ÄR underbar!
  • Juni flickan

Behöver lite tips på vattentäta överdragsbyxor till ivår som ändå andas. Är Fix bra? P.o.P's skalbyxor? Didrikson?
    Kommer vara första regntiden som spenderas på lekparken så jag är vilse.
    Han kommer ha Molos regnbågs regn/vid-jacka upptill så helst svart eller rött.
    De behöver egentligen inte vara skalbyxor då han har ett fodrat galonställ om det blir kallt, men det verkar så stelt.

• Juni flickan
    AnnaFreja skrev 2011-01-29 16:39:59 följande:
    Jaha, det är ju min tös med. 76 cm alltså. Sugen på en klänning också. Är det också sådär pyttesmå i storlek?
    Nu har jag inten tös så kan inte säga något om deras klänningar, men deras velourmössor och dressar är små, men de vanliga tröjorna är normala
  • Juni flickan

Tänkte höra hur stora småfolks velourbyxor är? Om han har 86/92 i vanliga fall, är det 86 jag ska köra på?

• Juni flickan
    ängeln83 skrev 2011-01-30 09:22:26 följande:
    Menar du mmp overallen?
    Vi har en, har inte använt den så mycket än men den verkar kanon bra. Dock liten i storlek, min dotter har 92 i sin, hon har storlek 80 annars, några cm uppvik och den sitter perfekt
    Vad synd, då blir den nog för liten till lillkillen ivår då...
  • Juni flickan
    ängeln83 skrev 2011-01-30 09:46:21 följande:
    Vilken storlek var det och hur stor är han?
    Här är storlek 92 på Meja, 15 månader och drygt 78 cm lång.
    Leopold är 16 månader, och han var 83cm vid 15 månaderskontrollen, dock har han vuxit ur 86 i kläder. Han har lång överkropp, så om själva overallen sitter bra på Meja, men armarna och benen är för långa så borde den blir för liten på Leopld? Alltså om den är mindre än storlek 92 är i venliga fall?
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17