Inlägg från: kitty79 |Visa alla inlägg
  • kitty79

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Hur är Molos leggings i storleken den här säsongen ?
    Hur stort hade ni tagit till en flicka som är 98 lång ?
    Blir 104 superstort ?

Tack på förhand ;)

• kitty79

Så de är stora i midjan ? Min tösunge väger ca 15 kg ,så hon är inte jättestor.

• kitty79
    Lalalong skrev 2011-04-06 22:30:12 följande:
    Dom är nog inte större än andra leggings i midjan tror jag... Jag köper 98 i alla sorters leggings och tights eftersom det där med midjan alltid är ett problem. Så jag skulle tro att dom är väldigt normala i storlek. 
    Klara väger 13 kg. 
    Tack ,blev ett par 104 Colibri hemklickade - får hoppas att de passar fint ihop med Nova star klänningen som också blev hemklickad ;P
  • kitty79

Hej i tråden , visst är småfolt generellt ganska stora i storlek ? jag tänker nu främst på bodys och suits
    tänkte köpa suit till lillgossen här , han är för stunden 64 cm lång och 7 kg tung (10 veckor gammal)

Vi har 74 i body från småfolk , det borde funka med 74 i suit också eller ?

• kitty79

I vilka print har molo gjort klänningar med knytband ? Har hakat upp mig på att jag vill få tag på en rainbow med knytband ,men vilka finns det mer ,tycker att modellen är galet fin !

• kitty79

Letar efter Floreal klänning till en 99 cm tös ,hade hoppas på rea men den verkar vara slut :(
    Någon som har sett den någonstans ? Gärna till rea då ;)

• kitty79

Småfolks jordgubbsklänning ,hur är den i storlek ? stod i en webbshop att man borde gå upp en storlek om den skulle användas som klänning , känns ju stort att ta 110/116 till en 99 cm tös ?

• kitty79

Fick tag på floreal klänningen på babyshop ,var lite rea iallafall -köpte till de randiga leggingsen (i blått) ...har inte aning om hur det kommer gå ihop ! :O
    Någon som har sett det in real life sas ? annars lär jag snart kunna stilla min nyfikenhet  hoppas på paket idag eller i morgon
    Blev en kortärmad popcorn body till lillebror me .)

• kitty79
    lillronya skrev 2011-06-22 10:07:31 följande:
    Är det inte de blå ränderna på baksidan av floreallinnet?
    Jomenvisst är det det ! Haha tänkte inte på det när jag beställde ,fick det i brevlådan idag ,
    och det kan nog funka fint fint ihop , blev jättekär i floreal printet ,har inte sett det inr förut
  • kitty79

Fota utomhus , är det soligt välj att fota med blixt för att ljusa upp skuggor, välj om möjligt att stå i bra ljus mn inte i direkt solsken. vet inte vad du har för kamera men en stor bländare är ju alltid positivt ;)

• kitty79

Letar efter den mörkblåa bodyn med krackelerade stjärnor i storlek 80 ,brallor i samma i 74 ... Hitar inte någonstans buhu

• kitty79

Ang tvätt ..Jag har hört att alla plagg som är vita på baksidan ,som tex molos är när man vränger dem ska tvättas med vit tvätt ,rät eller fel det vet jag inte ,men jag har aldrig vart med om att få vittvätten msissfärgad ,dock så har jag vart med om att få molo print dassiga om de har åkt med i "kulör/pastell" högen.

Nyfiken ,varför skall man ej tvätta med frotte ?

• kitty79
    Helle skrev 2011-06-30 23:15:58 följande:
    Printen kan ruggas upp när man tvättar med frotté, ge mer ludd och bli allmänt inte fint
    Det borde jag ju kunnat begripa man man tycka ;) Låter väldigt rimligt.
    Gott att man lärt sig något idag med !
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17