• Catt

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

vad är det för sida på fb som ni lägger ut kläder på? :)

• Catt
    prinsessa05och08 skrev 2011-06-05 19:32:46 följande:
    www.kameleontdesign .se har jättemånga söta klänningar med djur. De har rea nu så passa på!!! Bästa kvalitèn som finns!!!

OBS: ej min butik:)
    Kamelonts kläder läggs ut på tradera också (nya såklart) och där kan man verkligen fynda fina plagg billigt om man har tur. Kanonfint sydda. Men kanske svårt med så specifika önskemål som får ;)
  • Catt
    Tjollabolla skrev 2011-06-16 12:14:45 följande:
    Hur lång tid tar det att få när man får med postförskott? Tar det längre tid?
    Fick min lapp med posten idag, galetsnabbt tycker jag (hade också råkat klickat i postförskott). Beställde samma dag som ni, ert "fel" som skrev ut att de hade rea ;) Kunde inte hålla fingrarna i styr "klick klick".
  • Catt

Hej hej i tråden ;)

Sitter här och irriterar mig lite på att det är så STOR skillnad på Molo´s flick och pojkkläder även om man köper samma storlek! En 104:a ska inte vara precis till en tjej som är ca 93 lång. Känns nästan som att man behöver köpa tröjor i alla modellerna för att veta vilka modeller som är små och vilka som är normala, för det skiljer ju massor där med även inom flickavdelningen ;) så synd att ha en anledning till med shopping ;). Men inte orkar man skicka tillbaka om det sitter precis nu men är tänkt att användas till hösten...  Köper ni olika storlekar beroende på modeller eller är det bara på min tös de sitter så olika? köpte dockhus i en modell i 104 och konfettistar i annan modell i 104 och det skiljer säkert 4-5cm på längden, en del på bredden och 3cm i ärmar.

Vad hittar ni annars på i sommarvärmen då? Här badas det och njuts för fullt. Det ger trötta barn på kvällen!!

• Catt
    lillronya skrev 2011-06-27 22:08:52 följande:
    Jag tycker också att det är knäppt att det är så olika.
    Köper olika stl beroende på modell.

Här slappas det mest och barnen åker hitan och ditan till mor och farföräldrar.
    Ja det är väl så man får göra, lära sig vilka modeller som är små och köpa större i dem!

Härligt med sommarlov för alla barnen :) Saknar att ha släktena  nära (de bor ca 60 mil bort) men när barnen blir äldre så kan de ju stanna kvar hos sina morföräldrar utan oss, det vet jag att mina föräldrar längtar efter =).
  • Catt
    Ocikatten skrev 2011-06-27 22:10:55 följande:
    Det är STOR skillnad även inom killsidan kan jag meddela, vår grabb har allt från 98 till 116 nu!!
    Särskilt de med enfärgade armar är mindre i jämförelse med helprint.
    Hihi det stämmer säkert. Har bara jämfört "tjej"linnena och "kill"linnena och där är "killarnas" mycket bredare och sitter bättre på tösen som inte är nån jättetunnis.
  • Catt
    lillronya skrev 2011-06-27 22:24:16 följande:
    Skiljer det på tjej och killinnen?
    Måste jag jämföra.
    Det är ju helknäppt!
    Catt skrev 2011-06-27 22:18:39 följande:
    Ja det är väl så man får göra, lära sig vilka modeller som är små och köpa större i dem!

Härligt med sommarlov för alla barnen :) Saknar att ha släktena  nära (de bor ca 60 mil bort) men när barnen blir äldre så kan de ju stanna kvar hos sina morföräldrar utan oss, det vet jag att mina föräldrar längtar efter =).
    Ja man får testa sej fram.
    Ja vi har släkten nära och det är perfekt.
    Fast mina föräldrar är i stugan 25 mil bort, största delen av sommaren.
    Men barnen är stora nog att vara där lite nu.
    Ja för så olika är inte små flickor och pojkar kroppsligt. Inte när det handlar om så små barn i alla fall.

Perfekt att ha dem nära till hands :)
  • Catt
    rosenkind skrev 2011-07-28 15:31:30 följande:
    Jag funderar lite likadant...men samtidigt tycker jag det låter stort. När tjejen var exakt lika gammal hade hon 74 och 86 hade hon när hon fyllde 2 år...men får väl acceptera att pojkar ÄR större
    Men 86 som tvååring är nog rätt litet oavsett om det är en flicka eller pojke? :) Min lillskit har storlek 80 och är snart nio månader. Det varierar verkligen mellan barn hihi.
  • Catt
    rosenkind skrev 2011-07-28 18:24:51 följande:
    Catt: sedan är det ju stor skillnad på att ha storlek 80 och att faktiskt vara 80 cm lillkillen har storlek 74 på bodys men är bara 67 cm
    Ja men du skrev att hon hade storlek 86. Inte att hon var 86 lång. Klart att 86cm vid den åldern är fullt normalt (allt är normalt, de följer ju sina egna kurvor).
  • Catt

Åh så mycket höstfint det finns att spana inne på småfolks hemsida. Hoppas nu att de jag fastnat för kommer att tas in av någon shop också... :) sitter här och funderar på om en grabb som kommer vara runt året i vinter kan ha en bodysuit utan att det ser ut som en pjamas? Vad tycker ni, vart går er gräns för det plagget? Denna var ju helt underbar:

• Catt

Ni som har koll på läget, finns det någon affär i Malmö som säljer Molo och eller Småfolk?

• Catt
    Camillie84 skrev 2011-09-06 21:27:58 följande:
    Var förra årets molo overaller större i storleken? Har hittat en storlek 74 på rea nämligen
    Hade inte köpt 74 om jag var du. Testade en 80 på sonen (snart 10mån) och den satt rätt lagom nu, lite lite att växa i bara. Så han får ha 86 i vinter. Tror att du måste ha minst 80, de växer ju så fort i den åldern.
  • Catt
    Camillie84 skrev 2011-09-07 08:21:00 följande:
    Tack för svaret.

Får bli en 80, förstod nästan det.

Hur lång är din son?     
    När han var 8mån var han 74lång, nu vet jag inte riktigt har inte mätt sen dess men skulle tippa på en 76-77cm
  • Catt

joggy
    ja den är riktigt skrikig, självlysande. Var tveksam till den innan vi fått hem den men oj vad härlig den är. Dottern har fått komplimanger dagligen av främlingar!

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17