Inlägg från: Tessie2022 |Visa alla inlägg
  • Tessie2022

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Jag tycker oxå den rosa färgen i år är underbar.. Hade inte dottern redan haft 2 overaller  + ett 2 delat set så hade något i den färgen inhandlats.. Nu får jag hoppas att något är kvar till rean så det kan bli antingen jacka eller overall i den färgen nästa vinter istället  .. Den lila jackan hade dottern förra året och den är superfin den oxå men som sagt man blir trött på den och vill ha något annat efter en hel vinter Tungan ute.

• Tessie2022
    anette 81 skrev 2011-09-20 11:06:57 följande:
    vilken storlek skulle ni rekommendera till en tjej som är 103cm

Utan någon speciell erfarenhet av Molo byxorna (har de första nu i år..) så skulle jag säga 110.

Min son med lite kortare ben än överkropp har fått storlek 116 och de sitter jätte bra på honom. Han är ju som sagt 112 cm lång.. 

• Tessie2022

Jag vill igentligen oxå på salg men vågar defenitivt inte åka själv  .. Synd vi inte bodde nära varandra fröken ida men jag bor i Osby så det är en bra bit ifrån varandra ..

• Tessie2022
    fröken ida skrev 2011-10-26 18:42:21 följande:
    Osby är skåne va?
    Japp, skåne men ganska nära Smålandsgränsen..
  • Tessie2022
    Morty skrev 2011-10-27 23:00:59 följande:
    Ajabaja kör 25% i tre dagar med början idag. 

Tack tack! Då fick sonen en "varg tröja".. Perfekt med gratis frakt om man betalade med kort Glad - hade nog blivit snål om jag bara skulle köpa en tröja och det t ex var 39 kr i frakt Tungan ute..
  • Tessie2022
    anette 81 skrev 2011-11-26 19:18:04 följande:
    någon som vet något ställe där det finns molo overaller till bra pris där man kan dela upp betalningen?

Jag skulle rekommendera Zillstar då de har rabatt men tror dock inte du kan dela upp betalningen där .. Annars så hade jag nog väntat om jag vore dig och hoppas på rabatt i "julkalenern" !.. Men som sagt Zillstar finns det hos och där är det ett bra pris nu!
  • Tessie2022
    anette 81 skrev 2011-11-27 09:42:39 följande:
    fanns inte rätt storlek där

Vilken storlek ska du ha? När jag skrev det så fanns i alla fall 116 i både lila och rosa men nu såg jag att den bara fanns kvar i lila.. Jag hade valt 116 till min dotter i Molo då jag upplever dem något mindre än pop.. Men de sitter ju olika på olika barn förstås  !
  • Tessie2022
    DeniZeus skrev 2011-12-18 23:09:32 följande:
    Hej, 
    jag är ute efter en molooverall till min dotter (en aningen sent) ;) Men funderar över storleken. Hon blir 2år i Mars och använder nu 86 i vanliga kläder. 
    Vad tycker ni att jag ska köpa för storlek? 
    Jag var och klämde på en 92:a häromdagen men jag tyckte den såg stor ut. Är dom stora i storleken?
    Det fanns ingen i storlek 86 så jag hade inget att jämföra med. 

På hemsidan står det att strl 92 är till barn mellan 1,5-2år. Stämmer det?

Hur stor är din dotter? Åldern säger ju inte så mkt då alla barn är olika stora . Spontant tänker jag 92 om hon har 86 i vanliga kläder nu (om inte det är jätte stort vill säga) men det är jätte olika hur det sitter..  Men som sagt det är lättare att råda om man vet hur stor din dotter är. Tycker själv inte att Molos ytterkläder är speciellt stora i storleken utan mer normala men jag har inte haft babyvarianten i overallen..
  • Tessie2022
    anette 81 skrev 2011-12-21 08:18:55 följande:
    Nu har jag beställt en lila molo overall, blev inte så mycket rabatt på den. men så trött på den begagnade pop overallen jag köpte på tradera. den blir verkligen dyngsur i benen. 

Hur mkt rabatt fick du då ? Tror du blir nöjd med den i alla fall  - dock tråkigt att inte POP overallen håller måttet .. Måste erkänna att jag är feg att köpa begagnad just pga att jag inte litar på att förra ägaren tvättat kläderna rätt.. Känns lite tryggare på FB då det är flera där man vet "vet hur man tvättar funktionskläder"..

Förra året köpte jag  Viking goretexkängor i nyskick som läckte massa vatten trots att jag "impregnerat" (goretex spray) om dem...  Gör inte om det ..
  • Tessie2022
    Guld gossarnas Super Mamma skrev 2011-12-21 11:06:38 följande:
    Jag hade viljat köpt en Molo ´´Rocket´´ till stor killen,men alla var slut hos BoR nu när de reade...synd...jag får jaga vidare.

Kolla Ajabaja ! Är själv sugen på att köpa en GrassHopper till sonen men inser att om vi får en sån vinter som denna nästa år så är det nog bäst att behålla Thunder då GrassHopper kommer ser hemsk ut efter 10 minuters användning .. Har ju ett färgglatt 2 delat som han får använda när vi vill ha mer färg ..
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17