• Joggy

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Då struntar jag i linnet. Kan bli knepigt med stl.

Har för övrigt hört att Molos funktionskläder ska komma i bl. a. dessa färger nästa år: lila, rosa, aprikosrosa, denim, blå och marinblå (och regnbågsfärgad overall). Säkert ytterligare ngn färg.

• Joggy

Tessie, har glömt och fråga dig vilken färg du köpt till dottern på Molo ytterkläderna?

Jag hoppas dottern kommer gilla regnbågsjackan. Hon är 2,5 och älskar rosa nu. Men kanske går över till nästa år (lättare att få på ytterkläderna om hon gillar färgen. 

• Joggy

Är den någon som vet om Molo förbättrat kvaliteten på reflexsömmarna till det här året? Har hört att de tidigare släppt efter bara nån tvätt. Tråkigt då ytterkläderna kostar en del.

• Joggy

Tessie, funderar på om jag ska köpa den rosa jackan med inför nästa år. Kan köpa den för halva priset. Dottern gillar inte overall, försökt med PoP-overallen i helgen men hon vill ha tvådelat tydligen. Vet inte varför. Så "termosar" använder hon varje dag till skillnad från dina barn. Men tror kanske 104 räcker då den är längre i modellen. 110 i castor som jag köpt kommer bli lite lite stor till nästa höst. Men hur är den rosa färgen i verkligheten? Är den väldigt självlysande? Verkar svår att fånga på bild.

Förresten köpt en lila fleecejacka från Ej Sikke Lej (på rea) som var underbar. Ganska bred i modellen tyckte jag. Perfekt när man är lite rund om magen.   

• Joggy

Så fin din dotter är. Och vilken vacker lila färg på jackan. Hade nästan bestämt mig för att köpa hem en 104, men blev lite osäker på både färg och storlek så får väl avvakta och köpa en begagnad nästa år ist. Tror att henne Castor i stl 110 kan bli lite stor nästa vinter.  

Om din dotter gillar rosa kan jag tipsa om Molo Ulan Pinky (höstens ljusrosa lurvfleece med oranga sömmar). Dottern fick den i juklapp och älskar den, framförallt färgerna. (fast lite stor än). Tyckte den var finare i verkligheten än på bild. Tror den finns kvar på några webshoppar.   

• Joggy

Nelly har börjat sälja Molo och där finns storleksangivelser till Rayna top med "ballongmönstret". De mäter alla plaggen. Mkt bra.

Min dotter har klänningen Caeley (fast med andra tryck) i stl 92-98. Den är ganska lång i modellen och lite smal. Hon är väl 92-93 cm och väger ca 15 kg. Har köpt en kortämad klänning i stl 98-104 till sommaren.

Little Sunflowers.com (en butik i England) har bra priser på Molo (kronan är stark mot pundet) och om man anmäler sig till deras nyhetsbrev får man 15% rabatt. De har nog alla varianter av just det här trycket, klänning, kjol, leggings och tröja m.m. De svarar snabbt på mail.

• Joggy

Såg att Ej Sikke Lej hade lagt ut bilder på några av vårens plagg på sin hemsida, under kollektioner. Softshelljackorna ser jättefina ut och bra att de ändrat dragkedjan på stl över 98 så den är mitten istället för på sidan som i höstas. Har ingen erfarenhet av Ej Sikke Lejs ytterkläder. Ngn som har koll på kvaliteten och hur de är i storlek?

Dottern skulle nog gilla den ljuslila jackan med mörklila dragkedja, men det kommer ju många fina vårjackor (bl.a.en mörklila och grön softshell från PoP) så blir svårt att välja. Molos softshelljackor är visst lika tajta i år. Annars finns nu jackan Heaven i en jättefin mörkrosa färg kallad Pitaya, samma färg som lurvfleecen finns i. 

• Joggy

BeLu, ingen koll på just den modellen, men maila gärna LLM och fråga om längden. De svarar alltid jättesnabbt och tar måtten.  

Molnen, måtten på linnena från Molo finns på Nelly om du klickar på storleksguide bredvid plaggen. De verkar tajta men långa. Jag ställde en fråga om det tidigare i tråden och fick veta att de är smala.

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17