• Be Lu

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Hej, måste fråga er. Är rätt ny på Molos kläder  så måste fråga er, hur tvättar ni dom. Tycker att det är jättesvårt att få dom att hålla sig så där fina som när de är nya. Tvättade tax ett par colibri muddbyxor nu för första gången och direkt är det vita i trycket och på insidan lite dassigare tycker jag. Tycker att jag tvättar föriktigt med liknande färger. Tycker inte alls att det blir samma med Pop och Meandi tex.
    Väldigt tacksam för tips :)

• Be Lu
    Helle skrev 2011-06-30 13:50:58 följande:
    Jag tvättar alla Molos kläder med ljus tvätt och bara sånt som också har vitt i sig (om det är vitt i Molokläderna). Sen ska man tänka på att aldrig tvätta med frotté (typ handdukar och sånt, vilket jag i o f sig inte vet om du gör )
    Tack för snabbt svar! Ska tvätta med enbart helvitt och hoppas att de håller sig så där nyfina!
  • Be Lu
    smurfan0 skrev 2011-06-30 14:59:25 följande:
    Sen jag började använda Color Catcher tycker jag färgerna har slutat bli så dassiga. Jag hade det problemet förr också att de med både mörkt och ljust i trycket snabbt blev dassiga.
    Tack för tipset, det ska provas, ska köpa det imorgon!
  • Be Lu

Vet ni om Disco printet finns som leggings någonstans? Skulle vilja ha alp printet printet som leggings, har någon sett någonstans så ska jag genast köpa

• Be Lu
    kitty79 skrev 2011-06-30 22:44:33 följande:
    Ang tvätt ..Jag har hört att alla plagg som är vita på baksidan ,som tex molos är när man vränger dem ska tvättas med vit tvätt ,rät eller fel det vet jag inte ,men jag har aldrig vart med om att få vittvätten msissfärgad ,dock så har jag vart med om att få molo print dassiga om de har åkt med i "kulör/pastell" högen.

Nyfiken ,varför skall man ej tvätta med frotte ?
    Det var precis så jag menade, de har fått gå med lite pastell men hädanefter blir det med enbart vitt.
    Googlade colour catcher och hittade en sida som skickar gratisprover så nu är det på väg med.
    Trevlig helg!
  • Be Lu

Helt OT men är det någon som vet hur How To Kiss A Frog är i storlek. Har aldrig handlat några av deras kläder tidigare men de är ju supersöta.

• Be Lu

Vet någon om discoprintet finns som leggings någonstans, skulle sååå gärna vilja ha det!

• Be Lu

Hej, måste bara fråga om någon sett disco printet som leggings någonstans, skulle så gärna vilja ha det printet som leggings. Hoppas hoppas!
    Tack på förhand!

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17