Vi som shoppar danska barnkläder del 17
Är dom här lite tunnare?
http://www.lillaw.se/sv/articles/2.54.864/nova-star-jeans-denim-harem-2010
Är dom här lite tunnare?
http://www.lillaw.se/sv/articles/2.54.864/nova-star-jeans-denim-harem-2010
Är dom där ljusa de enda som finns som är tunnare? Finns det mörka tunna också?
Nu kommer jag med ännu en NS fråga 
Vilket par/vilka NS jeans är vidast i modellen?
Har ingen knubbig son, normal/smal kan man väl säga, men vill ändå ha så rymliga som möjligt
Tänkte köpa en vinteroverall från småfolk till sonen, den nya med gröna och blåa äpplen alltså.
Har dock 2 frågor..
Vilken storlek ska jag ta till min 3-åring som är ganska normalbyggd, ca 1m och 17kg.
Hade tänkt ta 104/110. Han har 104 i de flesta andra kläder.
Och den viktigaste frågan
Finns det nån rabattkod till nån av nätsidorna den säljs på?
De jag hittat är:
Pleasemum
Tigermilo
Smartkid
LuckyLittleMe
Nån kod på nån av dom sidorna?
Eller nån annan rabatt man kan använda på overallen.
Nähepp 
Kommer med en annan fråga istället 
Om någon vet vars det kan finnas danska barnkläder i Luleå?
Åker dit om 2 veckor.
Helst vill jag ha småfolk, men även andra färgglada barnkläder är intressant förstås.
vet att hafva kan ha lite. men kollade deras webshop men det fanns typ 3 tröjor och inget annat..
Och det måste promt inte vara danskt, men annat än h&m och lindex iaf.
Köpte äntligen den fina småfolkoverallen med blåa och gröna äpplen 
Meen, den är alldeles för stor..
Både på längden och bredden..
Men jag vet inte hur stor skillnad det är på storlekarna, och jag vet att jag sett mått på någon av sidorna den finns på, men nu hittar jag inte 
Någon som vet vars det står mått på dom olika storlekarna, eller någon som har en i 98-104 som hade kunnat mäta lite åt mig?
Vill mest ha mått nacke-gren, samt kanske bredd.
Blir att skicka tillbaka då det ändå inte fanns i 98-104 på den hemsidan 
Och vi lär inte köpa på nån annan sida just nu.
Får hoppas på att det finns kvar på nån sida om nån månad.. men de verkar inte finnas så många exemplar på nån sida så får se om det ens blir nån..
Nöjd är jag iaf över tröjan jag köpte på hafva, från småfolk.
Orange med bilar på.
Matchar suveränt med oreanga plyschbyxor från Me&i
Hejhej! Brukar Småfolk komma med skalkläder på våren? Gissar att det kanske bara är på hösten, ser inget på deras sida iaf.. Har inte blivit nån vinteroverall från småfolk, så jag skulle gärna vilja ha skalkläder ist. Helst overall..

Har kollat lite och det verkar som att deras "skalkläder" bara är vattenavvisande..
Trist, trodde de var vattentäta, eftersom jag har för mig att vinterkläderna är vattentäta med ganska hög vattenpelare?
Nåja, får hitta andra skalkläder.
Har ni tips på andra färgglada skalkläder?
Hur är förresten Molos skaloverall tex?
Hur är den fodrad egentligen? Har den fleece i typ hela overallen? (Känns som att det kan bli lite för varmt)
Ja jag såg att softshelljackan var vattentät, men jag vet inte.. Ibland är det ju varmt när det regnar, då kan det väl bli lite för varmt? Vilken är wavejackan? Softshell eller skal? Och är det alltså fleece i molos skalkläder? (Och vad är då skillnaden på softshell och skal?) Funderar på reima ist, men de har inte så jättefina kläder tycker jag. Eller ev Kaxs, de hade en grön skaloverall, men jag gillar inte "öppna" dragkedjor. (Dålig erfarenhet av pop's skaloverall) Hoff, kommer älta detta i evighet som vanligt, tills allt tar slut och jag får köpa nåt fult som finns kvar senare :-P Men jag ska sälja de skalkläder han har nu, så vi måste köpa nya!
Nu vill jag ha en Ticket to heaven (ticket outdoor) skaloverall till sonen! Men det verkar ju inte finnas på en enda webshop i Sverige :( Finns det? Eller brukar det finnas?
Någon här som vet hur Mini Rodinis vinterkläder är i strl? Vet inte vars jag ska fråga.. Har frågat i en barnklädesgrupp på fb också.. Vill köpa overall eller jacka till ungen på ca 108 cm. 104/110 verkar litet, men 116/122 verkar för stort :/
Tack :) Var tvungen att beställa innan de tog slut överallt, så det blev en 116/122. Orange panda aop overall. Beställde för en vecka sen men den har inte kommit, massa paket hade fastnat nånstans, men de borde komma på måndag, och jag skulle få en minipresent som tröst :) Beställde från www.ziggys.se/sv/