Inlägg från: Lalalong |Visa alla inlägg
  • Lalalong

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Mamma till Simon skrev 2010-11-04 14:02:03 följande:
    har inte klänningen men säger ändå, vita strumpbyxor blir nog bäst
    Ja, eller hur blir det nog det va!!
    Tack {#emotions_dlg.flower}
    Klara 060504, Alva 100117
  • Lalalong
    Smultronhjärta skrev 2010-11-04 14:09:17 följande:
    Vi kör svarta leggings till- såå fintSolig
    Jo, visst är blommorna på svart botten? (Ja, jag kollade på den nyss med har inget färg och formminne...) Därför jag tänkte att det kanske skulle passa med svarta strumpisar.

Svarta leggings låter också mycket fint! Känns som det blir lite olika "stuk" på klänningen. Lite "sötare" med vita strumpisar och lite "tuffare" med svarta leggings.
    Borde nog ha båda så jag kan välja
    Vita strumpisar har vi iofs redan, men svarta leggings finns här inte..
  • Lalalong
    Mamma till Simon skrev 2010-11-04 14:11:20 följande:
    visst svart är fint men jag har lite svårt med svart på så små som de är när de har 62/68 i stlorlek
    Jag är till viss del böjd att hålla med dig. Hade haft svårt att sätta på Alva en överdel som var svart, eller ett par svarta byxor över en body t.ex. Där det svarta tar mycket fokus.
    Men på ett par leggins under en klänning känns det inte lika dystert tycker jag

Men det är ju en smak-fråga, och den är ju som bekant som baken
  • Lalalong

Ska fota barnen i morgon... Jag tänker Katvig-ränder.

Skulle ni tagit så dom hade samma (rosa/gul blir det i så fall) eller så att Klara har rosa/gul och Alva har rosa/rosa eller kanske lila/lila?

• Lalalong
    LJ2 skrev 2010-11-04 18:34:50 följande:
    jag hade nog valt olika färger..  inte rosa/gul på båda..
    =)
    Svåårt..

Jag gillar när det matchar, men jag förstår hur du tänker också.. Risken är ju nästan att dom flyter in lite i varandra i bilden, eller hur man ska säga.
    Frågan är ju då... Klara passar bra i rosa/gul så hon får ha den i alla fall. Alva har rosa/gräddvit och orange/nåt...(inget färgminne som sagt), lila/lila... Sen har hon miniapple-suits men det är ju inte lika kul.

Eftersom jag inte har något färg och formminne så är jag extremt dålig på att matcha och se färgkombos som passar fint tillsammans. Vad blir finast på Alva om K har rosa/gul?
  • Lalalong
    LJ2 skrev 2010-11-04 18:42:14 följande:
    jag skulle kanske ist valt en av de färgerna som systern har tro jag =) alltså rosa - ?
    eller gul - ? så att man matchar men ändå inte e lika =)
    apple skulle jag nog inte valt om de ska ha syskonkort, utan randigt på båda =)

Tack för din input {#emotions_dlg.flower}

Gult har jag inget till Alva men jag har ju rosa/rosa kom jag på.. Nu vet jag inte om det är precis samma rosa som på gul/rosa i och för sig. Men det får jag kolla
  • Lalalong

Eller!
    En helt ny tanke... (som jag nog egentligen tänkt tidigare). Ska man ha Kik-kid-klänningar på dom?
    Klara har röd och Alva mörkblå så det blir ju samma men ändå inte.

• Lalalong

Tack för hjälpen tjejer! {#emotions_dlg.flower}

• Lalalong
    SmillaMilla skrev 2010-11-05 08:23:27 följande:
    God morgon!

Gillar verkligen sovmorgonen på fredagar. Härligt.

Svea är såååå fin i fag i dockhusen. Skall se om jag får in en bild i bt.
    Superfint!!!
    Där har du verkligen lyckats med storleken! Nu längtar jag ännu mer till Klara vuxit i sin på riktigt, för den gör ju sig absolut bäst när den sitter som den ska (kanske inte så förvånande men ändå!)
  • Lalalong
    SmillaMilla skrev 2010-11-05 08:37:50 följande:
    ha ha  det var snällt sagt. TACK! Men den var ju helt underbar så förstår att du vill använda den nu direkt!

Kanske finare med leggins till. Men här är det -5 grader så det känndes lite kallt.
    Åh, nä det var jättefint med dom byxorna också. Mysig modell!!
    Hehe, ja men vi använder den nu ändå. Den funkar, och Klara avgudar den! Hon är rätt svårflirtad annars, eller rättare sagt så bryr hon sig inte för fem öre. Hon tar på sig det jag säger att hon ska helt enkelt. Men vissa plagg fastnar hon för, och dockhusen är en av dom. Inte så konstigt egentligen, man förstår ju att den tilltalar barn Tungan ute
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17