• jompa

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

ängeln83 skrev 2010-11-20 18:39:11 följande:
    Tjolla: Visst är det modell liknande denna?

Åhh söta lilla Meja i den superfina klänningen, vill ha sån till tjejen men tycker den är lite dyr för en sån enkel, men kanske har man tur att den reas snart
  • jompa

Butte; vilka sötisar i BT
    Bia är ju jättefin i leggings.

• jompa
    Tjollabolla skrev 2010-11-20 19:32:42 följande:
    Inget Hello Kitty i mitt hus

Jag spanade på den klänningen på tradera, men hittade bara den i 80... Undrar om det inte blir lite stort kanske. Hmm. Men fin är den!
    Hihihhihihihi är du oxå aööergisk mot den "fula katten" som jag kallar den för att dottern inte ska förstå vad jag menar
  • jompa
    Tjollabolla skrev 2010-11-20 19:36:20 följande:
    Ja - fruktansvärt allergisk! Å jag tycker det är rent hemskt att dom trycker det på babygrejor dessutom, dom små ungarna har ju ingen aning om vem den där kattafan är! Det finns ju ALLT! *GAAAH!*
    Ja alla klädkjedjor har den på typ alla sina flick plagg, alla leksaksaffärer har den på alla typer av leksaker och jag kämpar för allt jag har att inte låta dottern få nys om alla olika saker det finns med den hemska katt.
  • jompa
    Duntoffla skrev 2010-11-20 19:46:14 följande:
    God kväll!

Ensam hemma med kidsen ikväll igen och båda är redan nattade Håll tummarna för att det håller i sig

Julutstyrslar ser jag att det hanteras här. Med risk för att bli halshuggen men är det bara jag inte inte gillar massa dekorationer som rosor/hjärtan etc? Jag vill ha en enkel men fin klänning. Och på killsidan helst slippa dit-tryckta slipsar

*duckar för tomaterna*
    Jag är på din sida
  • jompa

Ronya; gud så fin din kille är i MAT kläderna. Älskar deras kläder, så mjuka och sköna.
    Skulle behöva en riktgit bra rea nu tror jag för barnen har tröj behov Båda har växt lite och behöver några, dottern skulle dock behöva tunikor då de enda byxorna som gäller nu är leggings.

• jompa
    lillronya skrev 2010-11-21 09:55:28 följande:
    Tack!
    Vann de i en av små vis auktioner och hade inte provat annat än deras jackor innan.
    Är supernöjd!
    Tänkte lite på dej när jag köpte det, för jag vet ju att du gillar de.
    ängeln83 skrev 2010-11-21 09:52:45 följande:
    Håller med, åååååh så fina MAT kläderna är, helt underbar kombo
    Tack!

Stora tjejerna här kallar det setet för snobbkläderna.
    Ja jag älskar deras kvalitet, tyvärr är de ibland lite för "finkläds" aktiga för att ha till vardags, men de har en del mer vardags kläder oxå som används mycket här hemma.
  • jompa
    lillronya skrev 2010-11-21 09:55:28 följande:
    Tack!
    Vann de i en av små vis auktioner och hade inte provat annat än deras jackor innan.
    Är supernöjd!
    Tänkte lite på dej när jag köpte det, för jag vet ju att du gillar de.
    ängeln83 skrev 2010-11-21 09:52:45 följande:
    Håller med, åååååh så fina MAT kläderna är, helt underbar kombo
    Tack!

Stora tjejerna här kallar det setet för snobbkläderna.
    Den enda lilla nackdelen med MAT är att de inte går riktigt super på andrahandsmarknaden ännu. Jackorna funkar men de vanliga kläderna funkar sådär.
  • jompa
    lillronya skrev 2010-11-21 20:37:51 följande:
    JA bilar till E och petshops till A är självklara julklappar.

Å vad gulliga presenter.
    Kristyr skrev 2010-11-21 20:26:10 följande:
    jo grön går bra på båda barnen

Blå är trist på sonen då det är grabbigt, men lillesyster kommer nog ha mer blått än honom...
    JAg gillar blått på alla, men A tycker att blått är för killar.
    Hon har varit girly och prinsessig sen hon fick en egen vilja. Och det var väl nästan vid födseln.
    Hahahaha visst är det underbart med ungar som har egen stark vilja
  • jompa

Måste fråga, tycker ni att era barn lekar mycket med sina leksaker? Är på sina rum och leker?
    Mina gör det sällan tycker jag, vissa få saker som de leker med jämt men annars är de mest där vi är, i köket eller vardagsrummet. De gillar att rita, lägga pärlplattor och självklart kolla på film.

Känns lite tråkigt att köpa massa leksaker när de aldrig leker med dem.

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17